Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

6 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Ajatuksia ja ideoita otteluseurantaketjuista

Windows 10

Eikös se kuitenkin ole parempi kuin kasi?

Vit…u ei.
Just nollaamasta yhdestä koneesta vex että saa seiskan siihen takaisin.

Megalomaalisen paska tuote

Mun mielestä kymppi on paras Windows. Alkuun en pitänyt kun kasista päivitin, mutta nyt olen oppinut pitämään :smile:

4 tykkäystä

16 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Tupakointi ja sen lopettaminen

Ne jotka ajaa alinopeutta vasemmalla kaistalla :blush:

5 tykkäystä

Miten voi olla taaas flunssassa…? Tää on varmaan 3. tai 4. kerta tänä talvena… :mask:
Ja miten voi olla, että joka perhanan kerta se iskee perjantaina…?

Sairastat viikonloppuina.

Ei vaan, jos noin usein on flunssaa, niin voisi olla järkevää myös miettiä syitä ympäröivistä asioista. Työpaikan ilmanlaadusta, kodin ilmanlaadusta ja niin edelleen.

Oletko tehnyt allergiatestejä hetkeen?

Ei ole testejä kyllä tullut tehtyä, mutta virustauteja nämä on kyllä todennäköisimmin olleet. Tai ainakin niin olen itseni diagnosoinut :smile:

Google lääkäri on hyvä lääkäri. :slight_smile:

Allergiatestit kannattaa käydä kyllä, sieltä saattaa löytyä yllättäviäkin asioita ja ratkaisuja.

Itselläni oli olevinaan atooppista ihottumaa, mutta sitten vaihdoin kaikki pesuaineet ja hiustuotteet hajusteettomiksi, niin kaikki oireet hävisi.

1 tykkäys

Tää on ketuttanu täälläkin. Alkuvuosi on ollut joku supervirusten kultakausi ja 8/10 työkaveristakin on sairastanut useammin kuin kerran joko flunssan, vattapöpön, kuumeen tai kaikki em. Puhumattakaan omista mukuloista joilla on ollut kaikki noi+ korvatulehdukset.

Työterveyslääkäri väitti, että osa näistä meidän perusviruksista on muuntunut taas ja sä voit sairastaa samasta sairaudesta kaks eri virusmuunnosta.

Mahtavuutta.

Pikaista paranemista! Itselläni oli ihan ihmeellinen syksy ja olin kahden kuukauden sisään kahdesti flunssassa. Ja vielä mallia pidemmät flunssat: juuri kun parannuin niin alkoi uudet oireet ja taas meni melki neljä viikkoa, että pääsi liikkumaan.

Itselläni tuntuu, että mitä enemmän minulla on stressiä, sitä epätodennäköisemmin tulen kipeäksi. Heti, jos tulee elämänmuutoksia ja stressitaso muuttuu äkillisesti suuntaan tai toiseen niin joku vaiva / sairaus iskee päälle. Tämän vuoksi olen opetellut sellaista tasaisempaa elämäntyyliä, että yritän pitää “maksimit” ja “minimit” mahdollisimman tasaisina, jotta ei tarvisi ylimääräisiä sairastella.

Toinen, mikä varmasti laukaisee flunssan on käydä hierojalla tai fysioterapiassa. Siellä, kun lähtee ns. “nesteet kehossa liikkeelle” niin immuniteetti tuntuu muuttavan aivan totaalisesti :smiley: Flunssat on kyllä rasittavia, varsinkin, jos paranemiseen menee parikin viikkoa ja jälkitautina on köhää.

1 tykkäys

Voisiko kyseessä olla ns. päiväflunssa? :thinking: Mulle sunnuntait ovat ajoittain erittäin vaikeita. Tuntuu kuin olisi pahinkin flunssa mutta seuraavana päivänä olen kuin uudesti syntynyt! Tätä on tapahtunut suhteellisen usein.

Toivottavasti paranet pian! :slight_smile: Tiistaina tarvitaan kaikkia hallilla! :tappara:

Anteeksi, mutta siis olet maanantaina kuin uudesti syntynyt? :smirk: Kerrohan salaisuutesi meille muille? :yum:

4 tykkäystä

Maanantaihan on meille tapparalaisille jokaviikkoinen joulu! :wink:

4 tykkäystä

Mun nuoruudessa tuota kutsuttiin krapulaksi. Aikoinaan se kesti sen sunnuntain, nykyään menee jo maanantain puolelle.

6 tykkäystä

Nuoruudessa… voi niitä aikoja :joy: @Treppu onkin erilainen nuori :wink:

3 tykkäystä

Mulla se taitaa olla antikrapula, kun juurikaan alkoholia juo. :laughing:

@Lallu 'n sairastumisesta muutamassa viestissä krapulaan. :thinking:

1 tykkäys

Omassa työyhteisössä myös ollut paljon pöpöjä liikkeellä. Itsellä oli talvella kolmen kuukauden sisällä kolme flunssaa. Toisen jälkeen oli poskiontelontulehdus johon antibiootit.
Viimeisin nosti korkean kuumeen ja löytyi korva/poskiontelo/keuhkoputken tulehdukset. Keuhkokuume tais myös olla, tai ainakin alkamassa lääkärin mukaan. Keuhkokuvissa en kuitenkaan käynyt. Antibiootit puri saman tien, mutta pari viikkoa meni siinä sairastelussa. Kaikki tiskikoneen täyttöä raskaammat hommat rupes hengästyttään, ja tuntui että yskii keuhkot pihalle.
En oo ennen ollu niin kipeä.
Oliskohan osasyynä nämä tuuliset ja märät kelit, ja itsellä oli aika stressi päällä tuossa taannoin, mikä alentaa vastustuskykyä.
Tämä oli viheliäistä sairastamista kun ei mitään jaksanut tehdä.