Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Enhän minä suoraan kateudesta puhunut. (Okei, väläytin epäsuorasti kateus-korttiakin). Negatiivisuus kuitenkin se pääpointtini oli. Tuon negatiivisuuden läsnäolon voit varmentaa tältäkin palstalta eilisiä ja jossain määrin tämän päiväisiä viestejä lukemalla, kun tuntuu monilla taivas tippuneen kokonaan… :smiley:

Tuo negatiivisuus ei välttämättä ole kansallisesti niin merkittävä piirre kuin annoin viestissäni ymmärtää. Internetin somekanavissa (Foorumit, Facebookit, Twitterit, blogit jne.) sekä uutisten kommenttiosioissa tuo negatiivisuus on kuitenkin ehdottoman vahvasti läsnä. Tutkimusdataa minulla ei nyt ole heittää, mutta väitän, että negatiivisuus saa ihmiset kirjoittamaan huomattavasti helpommin kuin positiivisuus. Ainakin siltä se on aina näyttänyt kaikissa somekanavissa tai verkkoyhteisöissä, joissa olen vuosien aikana osana ollut. Toki kyseessä lienee ainakin jossain määrin yleismaailmallinen eikä vain suomalainen piirre. Ikävä piirre siitä huolimatta.

1 tykkäys

Muistuttaa hyvin paljon meidän taloyhtiön yli vuoden kestänyttä julkisivu- (ym.) remppaa. Ilmoitettiin, että työt alkavat arkena klo 7:00, niin kyllä siellä viimeistään 6:30 oltiin jo telineillä kolistelemassa. Ja luonnollisesti sieltä ylhäältä karjuttiin alas, että “Pena tuotsä sen porakoneen” niin, että koko sisäpiha kaikui. Muutaman kerran oli hermo aika kireällä.

Eräänkin kerran ilmoittivat, että aloittavat vierailut asunnoissa klo 7:00 jälkeen. No 6:55 soi ovikello ja olin hädin tuskin edes päässyt vielä sängystä ylös. Olin varautunut siihen, että aikaisintaan puoli kasilta ehtivät omaan asuntoon, kun se ei ole mistään suunnasta katsottuna ensimmäinen kämppä.

1 tykkäys

Se on kevään merkki, kun koirankakka haisee.

Niin, mutta kun se maksaa. L&T on halvempi ja saa narista enemmän.

Eiköhän se tapaus Johaugille lällättäminen johdu paljolti norjalaisten 16 vuoden lällättämis historiasta meille, kun norjalaisten ansiosta suomalaisia kärysi.

4 tykkäystä

Bugit. Varsinkin visuaaliset bugit.

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Tadaa Iltapulu tarttunut tilaisuuteen ja onkinu vähän lisätietoja.

Hommat kustu aika huolella.

Pienen naljailun viä sulattaa ja sitä kuuluuki olla, mutta sitte kun mennään v****ilun puolelle. Eikä siinäkä se jos nyt tässä tapauksessa Tapparan ja ipan kannattajat vähä kuittailee ja vastailee, mutta sitte on siinä mukana sitä porukkaa, kekkä sanoo ettei nyt vaikka tässä tapauksessa jääkiekko kiinnosta pätkääkä, eikä sitä seuraa, mutta sitte tappiopelin jälkeen alkaa painaan “ilveksenä” päälle… mikä logiikka?! :smiley: Ei sitä ittekkä rupee kettuileen muille asioitten tiimoilta, joihin ei oo ittellä mitään kiinnostusta tai ei kyseisestä asiasta oo kärryillä. Ugh!

Nää hommat pitää vaan kääntää voimavaraksi! :muscle: Katotaan sitten sarjan jälkeen kuka keulii ja kenelle!

Tilattii otaniemee 2 kpl rullakebua, seuraus, seistiin reilu tunti jäätymässä, ja kebabinvääntäjä soitti mustia laatikoita huudellen, että soittaa poliisit ja kebua ei oo tulossa. Voi veljet. Jos mulla on aamulla rapala, niin Kissalan pojat saapi mennä siihen suuntaan…

E: Näemmä selvittiin ilman.

2 tykkäystä

Olisit käynyt ostarin snägärillä :wink:

1 tykkäys

Normaalisti klikinmetsästys ei ota pattiin, mutta ylen viritys ylittää vitutuskynnyksen reippaasti.
Mitä on odotuksissa tämän FB-kuvan, kommentin ja otsikon takaa ??

Ei varmaankaan sijoitus 24 ja paras miesten sijoitus maailmancupissa 2010 luvulla.

1 tykkäys

Kellojen siirtely kesä- ja talviaikaan. Ei mitään järkeä.

9 tykkäystä

Mulla on ny jotain neljä tai viisi vuotta ollu joku random siitepölyallergia, ja joka kevät se yllättää. Jospa ensi vuonna muistaisi ajoissa alkaa lääkkeiden napsimisen. *niisk

Hauskuutta vielä on usein lisäämässä tuo katuhiekkojen lakaiseminen samoihin aikoihin. Ikään kuin hengitys ei olisi riittävän tukossa jo siitepölyallergian vuoksi, niin tuo katupöly vielä päälle…

2 tykkäystä

No mulla ei onneks hengitys mene tukkoon, vaan silmät syyhyää ihan sietämättömästi ja nenästä valuu vettä.

Jos tähän aikaan alkaa niin katupöly vahva veikkaus. En tiedä mikä on muuttunut, mutta katupölylle allergisoituminen on itsellekin melko uusi juttu, noin 5v ajalta.

Katupölystä tulikin mieleen. Aivoon ottaa nämä katujen harjaajat, amatöörit ja ns. ammattilaiset, jotka eivät kastele sitä hiekkaa vaan pöllyttävät koko seutukunnan. Astmakohtauksenhan tuosta sivullinen saa. Jotkut hul eiku tietämättömät käyttävät kätevästi lehtipuhallinta hommaan, jolloin saa kaikista suurimman pilven aikaan. Ainoa pieni ilo on siitä, että he eivät edes viitsi suojata itseään hengityssuojilla vaan hengittävät kaiken mitä tiestä irtoaa: hienojakoisen hiekan, koiranpaskan pakteerit ym.

Suututtaa kanssa kellojen siirtäminen kesäaikaan. Ei mitään järkeä, Suomessa kesällä päivä ihan tarpeeksi pitkä muutenkin. Menetetään yksi tunti ja siihen tottumiseen menee monta viikkoa.

2 tykkäystä

Sehän on vain lainaa, saadaan takaisin syssyllä. Itseäni ei ole koskaan vaivannut, mutta aika monelle tuo tunti tuo ongelmia.