Asiat ja ihmiset, jotka vi... harmittavat

Voisi ehkä laittaa tännekin tänään yhden asian, joka jäi harmittamaan.

Tänään olisi ollut tarjolla vanhojen työkavereiden tapaamista ja oli pitkään suunniteltu juttu.

Yleensä olen ollut näissä luotettava, että menen paikalle, kun jostain on sovittu. Kuitenkin iski n. 30 min ennen H-hetkeä sellainen perinteinen paniikki, joka esti lähtemisen lopulta kokonaan.

Se on nimittäin niin, että tuo lähtö tuosta työpaikasta (kuten kaikki tietävät) ei ollut mitenkään elämäni kivuttomin prosessi. Vaikka kyseessä olevat ex-työkaverit eivät olekaan mitenkään syyllisiä minulle tapahtuneeseen (syyllinen löytyy enemmänkin oman peilin puolelta) katsoin parhaaksi jättää nämä kinkerit väliin.

Se aika elämästäni, kun halusin kurkistella peruutuspeiliin on ns. pysyvästi ohi. En enää edes halua ottaa tietoista riskiä siitä, että availemme vanhoja haavoja ja muistelemme mukavasti menneitä. Se menneisyys on ollut minulle viimeisen vuoden kipu - ja vasta nyt se kipu on muuttunut voimavaraksi. Nyt se sivu on kiinni ja aion sen pitää. Siltikin se jotenkin harmittaa, että syyttömät joutuu kärsimään asiasta.

6 tykkäystä

Ihmisten hahmotuskyky ja ymmärrys. Minulla oli tuossa sellainen projekti missä purin pois vanhan apukeittiön. Kooltaan ehkä sellainen yksiöön sopiva.
Laitoin tori.fi palveluun, että annetaan keittiö. Kyselyitä tuli ja luonnollisesti ensimmäinen halukas saa sen. Purin koko keittiön ja soitin, että nyt on valmiina noutoa varten.
Tuli kysymys: Mahtuukohan se henkilöautoon?

Ei saatana… Sanoin kyllä, että kyllä se sinne mahtuu.
Vaikka sitten osissa.

Sama oli, kun annoin betonisen kaivonrenkaan pois. Sitä tultiin ensiksi hakemaan…no henkilöautolla.

Saatana, kun laittaa vähän ärsyttämään.

6 tykkäystä

Nää on näitä. Mutta hyvä, että sanoit mahtuvan. Mukava sitten esittää tyhmää kun hakija ajaa Rovaniemeltä onnesta soikeena hakemaan ilmasta keittiöö ja mukaan mahtuu lusikkalaatikko ja pari ovea.

Multa haki kerran yks naispuoleinen mestari vaatekaapin jenkkimallisessa peltilehmällä, oli tullut 200km päästä ja pakatessa vaan rutina kuului. En tiedä kumpi otti enemmän hittiä, auto vai kaappi, mutta sen tiedän, että vit. harmitti rouvaa jonkin verran. Ens kerralla varmaan mittaa vähän tarkemmin auton tilat.

Kyllä ne lopulta mahtui. Jos ei olisi mahtunut, niin en minä siihen syyllinen olisi ollut. Kuvat oli ja tiedettiin mitä ollaan hakemassa.
Ihmettelen vain sitä, että ei oikeasti pohdita tällaisia asioita yhtään etukäteen. Ilmaiseksi annetaan, puretaan valmiiksi.

2 tykkäystä

Sama. Kerran yks leidi tuli hakemaan yhtä vuodesohvaa Punton kanssa. Oli mitannut joo että varmaan mahtuu. Turhan reissun teki.

1 tykkäys

Meiltä tuli kerran nuoripari hakemaan ilmaista tv-tasoa. Olin kantanut tason jo valmiiksi pihalle odottamaan, kun nämä saapuvat paikalle purkilla, johon ei ikipäivänä yksikään kasattu huonekalu mahtuisi mistään ovesta edes sisään, saati vähän isompi tv-taso.
Ihmettelivät sitten siinä pihassa että “kyllä sun tarvii se purkaa että saat mahtumaan tohon takapenkille”. Kovin teki tuossa kohtaa mieli kehoittaa pariskuntaa suksimaan vaikkapa …uun, mutta ystävällisenä miehenä kuitenkin hain sisältä työkaluja, ojensin ne tälle uusavuttomalle, tokaisin että “tossa on” ja häivyin paikalta muihin hommiin.
Oli se taso siitä sitten hävinnyt ja työkalutkin jääneet pihalle. :+1:
Mielenkiintoista olisi ollut kyllä nähdä, kuinka he tämän taikatempun tekivät, ja saivatko montakin ovea autosta kiinni.
Eikö ihmiset yhtään hahmota, minkä kokoista tavaraa siihen autoon voi mahtua?!

6 tykkäystä

Tampereen oma kaljakellunta.Auttaisiko jos seuraavan kerran kävelysillan päässä olisi joku keräyspiste tölkeille ym.

2 tykkäystä

Japanissa on sellainen tapa, että jos ei ole roskakoreja niin jätteet otetaan mukaan. Minulla ei tulis mielenkään paiskoa niitä pitkin poikin Pirkkalaa.

8 tykkäystä

Weekendissä sikailtu samaan malliin, ei voi käsittää.

Tästä voi kyllä osoitella myös järjestejäorganisaatiota. Joku vuosi takaperin Metallican esiintyessä tuolla järkkärit valvoivat kiviaitoja jottei niitä vahingoiteta tai kusta ympäriinsä.

2 tykkäystä

Tuskin, niitä keräyspisteitä sais olla kolmen metrin välein pitkin keskustaa ja silti kusipäät heittelis tölkit ja roskat maahan.

8 tykkäystä

Onko Tamperelaiset niin rikkaita ettei tölkit kelpaa? Ei ne Helsingissä kauaa maassa loju.

1 tykkäys

Niistä tölkeistä suurin osa on varmaan Viron tuontia ja siis niillä ei kukaan rikastu. Itsekin muuten usein ihmettelen, että siinä missä minä keskituloinen työssäkävijä vien pantilliset tölkit kiltisti kauppaan, niin meidän “köyhät opiskelijat” nakkaa ne maahan.

5 tykkäystä

Ympäristön roskaaminen on kyllä tämän ketjun asiaa aina. Jollain on kannettu siihen paikkaan se tuote, josta roska on syntynyt. Ei ole liikaa vaadittu että keksii jonkun kuljetusmetodin, jolla se roska kulkeutuu johonkin roska-astiaan.

10 tykkäystä

Minä niin mieleni pahoitin kun Marjamäen Lauri katsoi rumasti päälle Ratinan kauppakeskuksessa

1 tykkäys

Nyt potuttaa rankasti, tilasin cmoren La Ligan takia ja nyt tulis oman joukkueen peli hyvää vastustajaa vastaan niin hveti virheilmotuksia, eikä mitään peliä näe!!!
Toimiiko muilla apilla cmore nyt?

Ootko tilannut suoraan C Morelta? Ja ootko kokeillut suoraan selainversiota c moren sivuilta?

Jeps, korjaukset ovat kuulemma käynnissä.

Facessa eräs nuorehko tyyppi, joka kommentoi “upeasti” lähes jokaiseen postaukseen…

6 tykkäystä

Vielä pahempia ovat nuoret ja nälkäiset bisnesihmiset LinkedInissä. Kirjoitellaan ja kohkataan kauheella meiningillä ilman mitään näyttöjä.

Erityisesti ärsyttää kaverit, jotka kirjoittelevat kaikkitietävällä otteella ja kehuvat itseään. Kaiken pahan päälle siellä on vielä lauma ihmisiä, jotka muistavat olla tykkäämässä ja kehumassa näiden veljien postauksia. Hyvä kirjoitus Eero! Hienosti kiteytetty Pekka! Jne jne. Mä hajoan!!

11 tykkäystä

Taikka ne, jotka 20 ihmisen whatsapp-ryhmissä kommentoi jokaiseen viestiin peukulla, sydämellä tai jollain muulla emojilla. Yks viesti, jossa on ehkä nimeks asiaa, saa aikaan 15 turhaa viestiä. :exploding_head:

2 tykkäystä