Champions Hockey League 2016-17

Mitenkäs tästä sarjasta jatkoon nyt sitten mennään vai lohkovoittajatko vaan ja /tai kuinka monta lohkokakkosta.
Kun ei oikein tuolta virallisilta sivuilta tietoa löydy.
Ei sillä että paljoa kiinnostaisi mutta kuhan kyselen.

Kaks parasta joka lohkosta jatkoon.

Aijaa no sittenhän tässä on vielä saumaa.:joy:

1 tykkäys

En tiedä onko tästä jos ilmoitettu, mutta Sonera viihde näyttää MTV Max- sekä MTV sport 1 ja 2 -kanavia ilmaiseksi 1.-11.9. Tänään pelaa HIFK, ja mahtuupa tuolle aikavälille Tapparankin peli.

Ihan hyvin pyyhkii “kaljaliigalla” edelleen. Torstaina Fribourg kaatoi Itävallan liigan tsekkiläisjoukkueen Orli Znojmon 5-2, perjantaina Zug HIFK:n 1-4 ja Davos Djurgårdenin 3-1, lauantaina Zürich Lukon 2-0 ja Bern Kosicen 3-1 ja tänään Fribourg Orli Znojmon 1-3. Saldo on nyt siis 16 voittoa varsinaisella ja yksi rankkareilla, ja kaksi tappiota. Pistekeskiarvo varsin mukava 2,63 pistettä ottelua kohden.

1 tykkäys

Nyt ollaan jännän äärellä… Ratkaisevassa vikassa alkulohkon pelissä Luulaja - Eisbären Berlin 0-4 ja puolet vielä pelaamatta.

Luulaja on ollut iso floppi. Ovat hävinneet aiemmista peleistään kaksi SaiPalle ja yhden Berliinille. Nyt ovat tehneet kaksi maalia kolmanteen erään, mutta tarvitsevat kolme pinnaa noustakseen Eisbärenin edelle. Eisbärenillä on vieläpä peli jatkopaikan varmistanutta SaiPaa vastaan jäljellä.

HIFK näköjään otti ja hävisi jatkoilla Esbjergille vieraissa. Ovat aiemmat pelinsä hävinneet suoraan Zugille. Nyt tilanne on se, että raivoisasti taisteleva tanskalaisryhmä täytyy lyödä kotiottelussa varsinaisella peliajalla.

Toivottavasti Tapparankin harkkapelit päättyy sunnuntaina. Ainut muisto tästä sarjasta on viikateisku Greenin käteen ja 10 viikon sairasloma.

Kausikortin omistajana olen vieläkin eri mieltä.
Toivon että Tappara jatkaisi CHL-pelejä vaikka finaaleihin asti.

3 tykkäystä

Itse olen ainakin osittain kääntänyt takkiani sarjan suhteen. Toivon Tapparan jatkopaikkaa. Lisäpelit tuo ainakin vähän lisää rahaa kassaan. Toki aina olen kannattanut Tapparan olemista mukana sarjassa, mutta vähän pitänyt rasitteena noita pelejä kesken Liigan.

Sunnuntaina hallille.

Kaino toivomus…
Menkää sankoin joukoin paikalle ja huutakaa Tappara jatkoon!
Itse en pääse valitettavasti paikalle, mutta kausarin annoin juniorille lainaan ettei ainakaan mun paikka ole tyhjänä.

1 tykkäys

CHL:ää pelastaa nyt saksalaisten ja sveitsiläisten esiinmarssi. En ihmettelisi, jos joku lahjus-skandaali paljastuisi, että pelaatkaa tekin ny perkele, ettei aina vaan suomalaiset ja ruotsalaiset finaaleissa.

Eniten toivon sitä, että keskustelupalstojen ‘kaljaliiga’ -kommenteista päästään eroon, kun puhutaan Sveitsin ja Saksan Liigoista. Perkele. Näyttää olevan kalja- ja viinaliigojen joukkueet kuitenkin ruotsalaisia ja suomalaisia edellä. Pääsääntöisesti. Ja niiden pelaajabudjetit suomalaisen kaljanjuojan juttujen kokoiset.

edittinä lisään sen verran, että Luganon ja Mannheimin joukkueista ottaisi Mikkikin monta kourallista pelaajia kirkuen vastaan jos vaan saisi.

1 tykkäys

Olen itsekin joskus sortunut Saksan Liigaa kaljaliigaksi sanomaan. Kai se taso sielläkin noussut. Pitänee olla jatkossa vähän tarkempi näissä :slight_smile:

1 tykkäys

Eikös CHL olla tehty tappiota? Kotona ei käy paljoa ja lentäminen muualle maksaa näin niinku kesken kauden.

Voi olla, tai just omilleen. Sen takia olis hyvä, että noita pelejä kävis porukka kattomassa :slight_smile: Suht iso peli esim. nyt sunnuntaina ajankohtaan nähden.

2 tykkäystä

Ehkä tää sarja paranee vuosien saatossa kun näitä seehooälliä ja höttötöttöeurohöttöjä nähty niin sarjan pitäisi olla sellainen mikä on pysyvä ja myös voittajalle sellainen potti, että se panostaa.

1 tykkäys

Mielestäni on eurooppalaisen jääkiekon kannalta erittäin hyvä, että CHL on olemassa.

Ei tällä vielä KHL:n ja NHL:n kanssa kilpailla, mutta CHL:ssa mukana olevien seurojen ja kannattajien maailmankuvat avautuvat ja lajitietous lisääntyy kansainvälisten otteluiden myötä.

Euroopassa on vain välillä niin pirun vaikeaa tehdä yhteistyötä… Toivottavasti CHL:n suhteen onnistutaan.

Itse ainaki pidän Chl:stä. Toivottavasti tämä sarja nousee vielä uudelle levelille, että saataisiin katsomot lähes täyteen jo alkusarjan peleihin. Muualla Euroopassa tämä sarja on ainakin noussu suosioon, kuten Saksa ja Sveitsi. Jaksaisiko joku tehdän listan Suomen joukkueista paljon on tänä vuona ollut keskimäärin yleisöä alkusarjan peleissä?

Ensivuonna CHL:ään pääsee enää mukaan vain maidensa parhaat, joten ensivuonna CHL on Euroopan kovin liiga jääkiekossa.

Ja tämä CHL:hän on pysyvä sarja, jota on kehitetty askel askeleelta noin kymmenen vuoden aikana. Tässä vielä kerran linkki juttuun reilun kk:n takaa, jossa Mikko Leinonen kertoo miksi CHL ja miksi Tappara on ollut mukana rakentamassa tulevaisuutta: Urheilu

1 tykkäys