CHL-Finaali 2016: Oulun Kärpät vs Frölunda Indians (9.2.)

Kerrankin tyytyväinen ruotsalaisten voitosta.

2 tykkäystä

Jahuuu!! Tämä kiinnosti tämän verran, että voi iloita kärppien häviöstä.

2 tykkäystä

Frölunda “Tömmernes” voitti :kissing_closed_eyes: :kannu:

Mutta olipahan mielenkiintoinen peli kuitenkin… Yritystä oli.

Frölunda pystyi siihen mihin Tappara ei :grin:
Onnea Tömmernesille! :slight_smile:

Tuo Frölundan pelitapa kyllä miellytti. Toki tuota kovaa paineistusta pitäisi hiukan säädellä, alkoi jalka painamaan kolmannessa erässä.

Ei näyttänyt tuottavan edes vaikeuksia kärpät ruotsalaisille.

Mutta olisiko frölunda voittanut kärpät pitkässä pudotuspelisarjassa jossa pitää 4 voittoa saada? Tässä pelissä tehtiin yksi maali tekemällä, muut oli tuurimaaleja.

Katkeraa…

Turnaus on aina turnaus ja voitto on voitto, mutta tappio on sitä karvasta kalkkia.

Jatkoaika.com
http://www.jatkoaika.com/sites/default/files/styles/related_content/public/media/Emil%20Hansson/_MG_3760-77.JPG?itok=NlT8mdgH
Frölunda kirkasti viime kauden hopeansa kullaksi

Oulun Kärppien ja Frölunda HC:n välinen Champion Hockey Leaguen finaaliottelu päättyi vierasjoukkueen mestaruusjuhliin. 2-1-voiton myötä Frölunda kirkasti viime vuotisen hopeansa kullaksi.

Olen ehkä hieman katkera mutta ai että mä nautin kun Kärppä-pelaajat olivat maansa myynneitä. Kaksi kevättä putkeen katsonut kun he juhlivat ja omat ovat kuin maansa myynneitä. Terapeuttista. Toivon mukaan pääterapiahoito suoritetaan keväällä!

Mahtava juttu että Kärpät hävis ja mikä parasta sain vielä rahaakin kun veikkasin Frölundan voittoa. :grinning:

Tapparan kannattais ottaa mallia Frölundan pelitavasta?

Ei meidän pelaajat tuota jaksaisi pelata kuin 30min

1 tykkäys

Frölundan pelistä jäi erityisesti mieleen yliaggressiivinen mutta äärimmäisen tehokkaasti toiminut alivoimapeli. Monta kertaa Kärpät sai rauhoitettua pelin hyökkäysalueen kulmaan. Tilanteissa, missä suunnilleen joka ikinen kiekkojoukkue jonka olen tähän mennessä nähnyt olisi alistunut pelaamaan passiivista paikkapuolustusta, Frölunda lähetti lähimmän ukon kiekollisen kimppuun. Varsin usein saivat kiekon pois ja purkivat sen toiseen päähän. Vasta viimeisellä ylivoimallaan Kärpät näytti tajuavan mitä tehdä tuota vastaan ja alkoi liikuttaa kiekkoa pitkillä lateraalisyötöillä.

Peli oli odotetun kaltaista yleisesti. Pudotuspelihenkisesti puolustavat pelaajat olivat aavistuksen lähempänä varjostamaansa pelaajaa ns. iholla, mikä vaikeutti kulmarallien pyörittämistä. Keskustaan Kärpät ei montaa paikkaa onnistunut luomaan, ja viivalaukauksia Frölunda blokkasi tunnollisesti. Frölunda pelasi varsinkin johtoasemassa hyvin konservatiivisesti. Kärppien puolustusalueella hyökkäyksen rakentelua häirittiin puolustusvalmius säilyttäen, ja omalta puolustusalueeltaan Frölunda heitti usein norsukiekkoja pois. Kavennusmaali oli melkoinen ohhoh-maali.

En osaa yhtyä joidenkin riemuun Kärppien tappiosta. Parit lohdutuksen sanat heitin kaverille finaalitappion johdosta kokemuksen syvällä rintaäänellä. Piikkiä oli mukana, mutta mieluummin olisin joka tapauksessa suonut voiton Kärpille ja Suomeen. Täällä Oulussa kun sarja otetaan melko vakavasti, yleisö elää mukana ja pelaajat nielee kyyneleitä tappion jälkeen. Ei tappio kuitenkaan minua juuri liikauta toisaalta: ei tämän nollaamiseen kauaa mennyt.

Toivottavasti ensi vuonna on Tappara, joka pelaa CHL-kannusta.

2 tykkäystä

Minun mielestäni Kärppien jääminen CHL-hopealle on muille Liigan joukkueille vähän huono uutinen, koska Kärpät saa siitä melkoisesti lisää nälkää kotimaan mestaruustaistoon.

Hopeakin oli Kärpille saavutus. Yksi askel eteenpäin viime CHL-kaudesta.

Kolme Liiga-hopeaa ja joista kaksi tullut Game 7 jatkoajalla vs hävitty CHL-finaali. Ainakaan voiton nälässä ei meidän pitäisi Kärpille hävitä!

2 tykkäystä