Finaalit 2016: HIFK-Tappara

Sitä vaan että Jatkoajan puolella meininki on tällä hetkellä sen verran raffia että se ei ole kenellekkään terveellistä :smile:

3 tykkäystä

@art oon ennemmin suojellut itseäni siten, että en oo mennyt jatkoaikaan noiden 4-0 ja 6-0 tappioiden jälkeen hössöttään. Silloin saattaa itse olla sillä puolella, jolla läikkyy yli :stuck_out_tongue: Nyt kun oon tällä rauhallisemmalla asian puolella niin henkinen kantti kyl kestää.

Silloin, kun oma fokus on kadonnut, pysyn poissa jatkoajasta :smiley: Nyt en koe, että mun fokus olisi hirveästi harhaillut. Pidän tuota viihdyttävänä näin maanantaina, kun saa lukea armotonta salaliittoteoriaa ja yhden tilanteen satoja eri tulkintoja.

Omassa tulkinnassani olen päätynyt siihen tulokseen, että vaihtovirhe tapahtui ja olisi ollut varmaan JÄLKIVIISAASTI ihan järkevää viheltää se pois. Toisaalta maali ei tullut ollenkaan vaihtovirheen seurauksena vaan IFK:n uinahduksen. Onhan tuolla aivan huikeaa settiä tarjolla. Esim. joku valopää sanoi, että Auvitu ei tiennyt, että Karjalainen on hänen takanaan.

Niin, tosiaan, Karjalainenhan luisteli sieltä käsikynkkää Auvityn kanssa IFK:n alueelta keskialueelle. Juu, ei se Auvitu tiennyt.

1 tykkäys

Juu, en sitä missään nimessä tarkoittanutkaan, hyvää settiä. Kokonaisuutena Jatkoajan keskustelu on tällä hetkellä vaan niin rikki, että tunnen myötätuntoa kaikkia niitä meikäläisiä kohtaan jotka siellä jaksavat taistella.

Hyviä pointteja! Näinhän se asia on. Siinä pelissä oli paljon muutakin kuin se yksi kymmenen sekunnin pätkä :wink:

Nyt täytyisi kuitenkin muistaa Tapparan pelaajien pitää fokus itse seuraavassa pelissä. Myllytti media ja fanit mitä tahansa…

Seuraava peli on tärkein peli ja Hakametsään saapuu ärsytetty punainen puuma. Se on varmaa, että rannikkokaupunkilaisten lataus on kunnossa alusta saakka ja kovaa tullaan päälle. Toki mittarit voivat vinkua punaisella eli ylilatauksen vaara on olemassa…

Tapparan pitää saada samanlainen henki kuin perjantaina ja varsinkin lauantaina oli. Myös fanien pitää olla hereillä alusta saakka ja loppuun saakka. Nyt ei luovuteta, vaan antaa palaa :tappara:

13 tykkäystä

Mediassa keskitytty puhumaan ainoastaan tuomareista, IFK & nelonenprostudio ym. media onnistunut sekoittamaan pakkaa.

Kärpät onnistui samaisessa tempussa toissakaudella Tapparan siirtyessä 3-1 sarjassa johtoon Plihalin kyseenalaisella maalilla. Sillä seurauksella että tuomarit vaihtoon ja tuomarilinja muuttui täysin, ja Kärpille suotuisemmaksi, lopputuloksen muistamme kaikki…

Onneksi tämä ei ole Tapparalle uusi tilanne, ja toivon, että Tappara pelaa huomenna parasta peliään. Ja Tapolan sanoin: nyt mitataan tuomaritoiminnan ja järjestelmän kanttia pysyä linjassaan ja rehellisessä pelissä, ei aleta mielistelemään IFK:ta. Antaa paremman joukkueen voittaa.

Huomenna kaikki hallille, hieno tilaisuus! Nyt kannattaa nauttia!

5 tykkäystä

Alkais jo… Jännittää… :smiley:

2 tykkäystä

Toki näin on, että jännittää, vaikka koittaisi millä tahansa aktiviteeteilla saada ajatukset pois huomisesta niin ei vaan onnistu.

Huomenna on kaikkein tärkeintä hermokontrolli (jäähyjä saattaa tulla Tapparalle helpostikin) ja henki päälle heti alusta lähtien! Huominen on se tuhannen taalan paikka ratkaista sarja, sitä tilaisuutta ei saa missata!

Seitsemäs peli Helsingissä olisi jo liikaa minunkin stressinsietokyvylle, joten pojat hoitakaa se poika kotiin huomenna!

Ps. ei mulla muuta, tosin otteluseurannan voisi jo ehkä aukaista, tulee jo siinä määrin onelinereita, joihin minäkään en ole syytön!

8 tykkäystä

sori.
me ollaan pahoillamme siit vaihdost
nyt ymmärretään et jengi suuttu ihan aiheest.
sori näist läpsyist näist fledoist ja viireist
kledjuist näist sanoist näist hiteist ja kahvoist.
sori.

joo en saa yöllä nukuttuu,
niin paljon mua kaduttaa.
ei ollu tarkotus buumii alottaa
tai ketään suututtaa.
saada jengii keskel skuttaa
himas saravoo luukuttaa.

sori et ollaan tehty tätä vuosii
aina viimeistelty jengit tarpeeks hyvää kuosii.
ei pahemmin piitattu mitä muut on mieltä
sori et monet teistä me raivattiin pois tieltä.
ku omatjunnut ei aina loppupeleis riitä.
vietiin juttu pidemmälle
niin siis anteeks siitä.

ei me olla vastuus siit et päästiin tähän näin
liigan sedät ne käski tehä näin.

Aiheesta on versionsa tehnyt myös Paula Vesalaan (tietyistä syistä ei pysty linkkaa Elastista…)

17 tykkäystä

Tänään on varmaan suomikiekko ollut sekaisin nuorten kullasta, mutta miksei kurinpito ole vielä käsitellyt IFK:n tilannetta? Jos Tuononen sai yhden ottelun keskisormesta, saattaa AT olla vaarassa saada kaksikin, vaikka onkin käynyt kuulemma hyvähenkisen keskustelun tunteiden rauhoituttua. Myös kapteenin avautuminen tuohon päälle ja isoja sakkoja, isoja sakkoja, omasi tuu noutamaan. Ensimmäinen perseily suoritetaan jo tässä, mikäli iFK pääsee kuin koira veräjästä. Silloin voi Tapola näyttää, vaikka paljasta kuutamoa, eikä sanktoita saa tulla.

1 tykkäys

En usko että sieltä mitään Hifkin suuntaan lätkäistään vaan yrittävät kaikessa hiljaisuudessa viedä asian unholaan. Kenties pelkäävät Stadin kingien vastareaktiota ja syytöksiä Hifk vastaisuudesta.

Aika ison kertoimen vois antaa tuon avautumisen eteenpäin menoon… Väärä joukkue

1 tykkäys

Varmaan toi mun levottomuus johtuu osittain noista huonoista kutospeleistä, mutta toisaalta Tappara on tiukassa paikassa onnistunut noita taikoja murtamaan.
Samanlaista puristusta kuin Kärppiä vastaan ei vaan saa tulla, vaan pelin oltava vähintään yhtä hyvää kuin hesassa. Kaikkein eniten pelottaa, että IFK saisi juuri viimeisellä hetkellä YV:nsä toimimaan ja rotta-Zaborsky ratkoisi tuoreella jalalla.

Mutta toisaalta sitten taas uskon Pääsiäismuna-ennustukseen ihan kybällä…

Kunhan ei tarvis lähtee enää stadiin. Kukaan ei halua stadiin.

3 tykkäystä

Törmäsen haastattelu oli turhautunut, mutta varovainen. Vältteli sanomasta mitän. Mutta kapteeni Luttinen on se, jolle tästä kakkua pitää tulla. On nuo sopupeli-syytökset aikas vakavia. “Liiga ei halua, että me voitetaan”.

Viittaat varmaan Stögön pullonheitto episodiin… Leinonen sai tuomariin koskemisesta sakot ja Tuononen sentteristä pelikiellon.

Veikkaan, että jostain syystä unohtuu “ylimääräinen pullokin” kentällä…

Hieman erilaisissa tunnelmissa Tappara ja HIFK valmistautuvat huomista varten Ylen mukaan:

Tappara: Levolliset merirosvot…

HIFK: Selkä seinää vasten…

Mun levottomuus taas johtuu mahdollisesta liigan linjan muuttumisesta Hifk myönteiseksi “virheen” hyvittelemiseksi. Katso tapaus 2014 ja Plihalin jatkoaikamaali…

2 tykkäystä

Aikalailla omissa käsissä. Hyvin pitää pelata mutta sehän käy! Tapparaa!

Ei kyllä ihmetytä ettei Törmänen saa juomapullon heitosta mitään. Eihän Taimikaan saanut tuomarin kolaamisesta mitään.

Ottaen huomioon myös sen että TPS:n A-P Selin sai puolivälierässä yhden pelin kiellon paljon vähäpätöisemmästä asiasta…

Tulee tossa neloselta uusintana 4.peliä ja Alkio ja Vallin ihmettelivät, miks valmentajat kyselevät joka jäähystä jotain. Siksi koska nämä tuomarit ovat taas lähteneet tähän ja antavat oman höysteensä soppaan. Kun tuomiot on julistettu tuomarit vois pistää pelin käyntiin ja selitellä tuomioita ottelun jälkeen, jos on tarvetta. Ei tuomarien kuulu analysoida vihellyksiään seurrajohdoille kesken pelin. Näen joka kerta punaista kun päätuomarit ilmestyy vaihtoaitioiden eteen.