Huhu: Mikiltä kesäterveisiä, laitureita kiikarissa?

Toki. Ymmärrän kyllä. Mutta kun joku puhuu laiturista niin joku linkittää heti pari vapaana olevaa tekijää. Jonka jälkeen porukka odottaa kyseisiä herroja kun kuuta nousevaa. Pointtini oli että kun ei kerran ole nimiä huhuissa niin pitääkö niitä väkisin keksiä?!? Sitten kun saadaan joku "Jari sailio " ni kaveri haukutaan lyttyyn kun ei tullu Cal clutterbuckia vaikka joku sitä toivo

Ei täällä nyt ketään uutta haukuta lyttyyn ja ihan realistisia hankintoja nuo linkitetyt pelimiehet ovat olleet. Ja kokonaista yksi highlight video tässä ketjussa, menikö nyt vähän yli? Ihan mielelläni itse ainakin luen infoa mahdollisista vapaista pelaajista, jotka sopisivat huhuttuihin tuntomerkkeihin. Eri asia sitten, jos homma lähtee ihan käsistä, mutta siitä ei kyllä tässä ketjussa ole ollut kyse, aika hiljaista ollut jopa.

6 tykkäystä

Mun mielestä on kans ihan kiva lukea mahdollisista vapaista vaihtoehdoista, kun itse en jaksa niitä etsiä. Näitähän varten nää ketjut on, huhuja ja pohdiskelua. Toteutuneet siirrot on sitten erikseen. Mielensäpahoittajat voi pysyä poissa näistä ketjuista jos noin ottaa kupoliin, kukaan ei pakota lukeen spekulaatioita.

Nimiä ei minullakaan ole, mutta varsin luotettavalta taholta voin vahvistaa saman eli 1-2 hyökkääjää on ollut haussa. Toinen ainakin itse asiassa jo tiedossa, mutta nykykäytännön mukaisesti (mm. säästöt jne.) julkistetaan vasta viiveellä eli ennen varsinaisten pelien alkua, toisin sanoen muutaman viikon kuluessa. Toinen hyökkääjä on sitten eri asia, lähteen mukaan saatetaan mennä alussa jonkin matkaa ja tarkkailla miten joukkueella menee - samoin kuin mitä on tarjolla. Kuullostaa aika loogiselta ja vahvistaa tuolla ylempänä olleita samansuuntaisia huhuja.

6 tykkäystä

Ihan fiksu veto Mikiltä. Yksi tekijämies tarvitaan ilman muuta ja hyvä, jos sellainen on jo löytynyt. Rahaa on selkeästi toiseenkin, mutta ei kiirettä hankkia, koska miehiä riittää kaikkien pysyessä terveenä.

Kaikki nimet mitä täällä on heitelty on pohjoisamerikkalaisilla kiekkosivuilla arvioitu olevan aika lailla samaa palkkaluokkaa mitä tepsin kovat nimet viime vuosilta eli Sexton, Locke, Pare jne. (tai pelsun Potulny).

Noihin jo ketjussa heiteltyihin kun lisää saman palkkatason Jason Akesonin ja Jordan Schroederin, joka on ehkä enemmän sentterilaituri, niin siinä ne vielä vapaat pienikokoiset, nopeat, ENNALTA ARVELLEN kovimmat ja eniten Kuuselan tapaiset pelaajat AHL:sta alkaa olla.

Voihan olla, että sieltä hieman tuntemattomammista ja eliteprospectissa ilman luonnehdintaa olevista on löydetty joku halvempi ja nimettömämpi, mutta Liigaan soveltuvammaksi katsottu nimi. Ja me kaikki hämmästymme syksyllä. En mä ainakaan pety oli se nimi mikä tahansa. Ennalta on tosiaan vaikeaa arvata jonkun AHL ppg:n perusteella kuka pärjää Liigassa.

Oma lähteeni on puhunut tästä viikosta, mutta ehkä se sitten tarkoittikin, että tällä viikolla pistetään nimet paperiin, mutta julkaisu saa odottaa. No, viikkoa vielä jäljellä, joten tuskin mahdotonta, että vielä julkaistaisiin.

Savinainen julkistettiin joskus 05 aikaan lauantaisena aamuna ja jos en väärin muista niin somessa oli perjantaina joku vihje.

Siellä on tällä hetkellä Lukolla, hifkillä, tepsuleilla ja ennenkaikkea kärpillä täysi paniikki päällä! Mitä, onko Tapparaan tulossa joku vahvistys jota he eivät saaneet?!? Puhelinlinkit kuumina soitellaan agenteille, että kyllä meiltä löytyy enemmän paalua! Kärpät ostaa pelaajia ihan vaan sen takia, että muut eivät niitä saisi…

Kivahan näitä huhuja on näin lomilla lueskella. Ei tarvii silti olla kummoinen ruudinkeksijä ymmärtääkseen, että Tappara hakee laitureita. Mulla ei oo mitään lähdettä, mutta tottakai vähintään yhtä laituria haetaan. Mitä tulee tähän AHL huhuun, niin sekään ei liene kovin vaikeaa päätellä, että AHL on yksi paikka, mistä hankintoja katsellaan. Sekin voi hyvin osua oikeaan ihan vaan mutulla, että kohta jotain julkaistaan.

Meinaan tällä vaan sitä, että aika nopeesti asioista oikeesti jotain tietävät tai luotettavia lähteitä omaavat tälläkin palstalla erottuvat muista. Ainakin vakijäsenet äkkiä huomaa jekuttajat. Jatketaan spekulointia.

3 tykkäystä

Näissä ulkolaisissa hankinnoissa on joku 6kk verohomma. En jaksa laskea milloin se täyttyy.

Ekaa kautta suomessa pelaaville sillä ei oo mitään väliä, toista kautta pelaavien kohdalla se riippuu siitä kuinka kauan pelit on jatkunu edellisenä keväänä.

1 tykkäys

Okei.

Ei se ihan noinkaan mene. Verosäästöjä syntyy vain, jos pelaaja oleskelee suomessa alle 6kk yhtäjaksoisesti. Jos ulkkari on suomessa töissä alle 180vrk hän maksaa vain lähdeveroa, jos yli häntä verotetaan normaalisti.
Eli jos veroissa halutaan säästää voit palkata ulkkarin vasta marraskuun lopulla, jos oletetaan että pelataan päätyyn asti.

Ns. veropelaaja voi tulla lokakuun loppupuolella jos pelataan finaalissa

Okei, kiitos selvennyksestä.

Sellaista huhua myös olen kuullut, että resursseja pistettäisiin
sukanvarteen myös seuraavaa kautta varten, koska Iso-Vaalea ei lähde valmentamaan ihan
pienellä budjetilla. Huhu kuultu koppikäytävien vaiheilta…

5 tykkäystä

Kiva tietää ettei välimallin kausia ole tulossa :lasit:

Onko iso vaalea taas vuoden päästä rivissä?