Huhu: Sebastian Repo Tapparasta NHL:ään kaudella 2017-18?

Myöskään pelaajat ei ole keskenään veljiä. Mutta joo, Repo ei välttämättä ole pelaaja, jolla olisi “varaa vitkutella”.

1 tykkäys

Joo, toivotaan, että lähtee niin saadaan mainetta. Muutama pelaaja kun vielä saatais lähteen nahilaan niin sillä maineella olis tulossa varma mestaruus ja siirtorahojakin aivan kauheesti.

Onko näissä varauksissa jotain pykälää, että pelaajaa pitää tarjota takaisin lähtöseuraan ennen AHL:ään lähettämistä?

Näinhän se on. Olen kuitenkin viimeiset kaudet seuraillut sekä Tapparaa että mm. Kärppiä, joilla näitä lähtijöitä on ollut. Kummallakin joukkueella faneineen on ollut hieman samansuuntaista juttua joka kesä, että “x:n kannattaisi olla vielä kausi ja sitten vasta lähteä” mutta lähes aina pelaaja on kuitenkin välittömästi nostanut kytkintä, kun mahdollisuus on tullut. Väittäisin, että useammin pelaajat lähtevät nuorena hakemaan sitä paikkaa heti kun on mahis kuin sen, että odottavat “one mour year.”

Nähdäkseni tämä on yleensä enemmänkin faneille sellainen keino “puolustautua” pettymykseltä, että etukäteen jo toivotaan kovaan ääneen ja perustellaan itselle, minkä takia pelaajan olisi hyvä olla vielä vuosi täällä ja sitten petytään hirmuisesti, kun pelaaja lähteekin muihin maisemiin. Tapparalla on asiat hyvin ja se on osoittanut kykynsä muokata ja muovata joukkueita, joten eiköhän Tapparakin jotain keksi, jos Repo sattuu lähtemään. Itse ajattelen edelleen, että joukkue on valmis silloin helmikuun puolessa välissä ja sitä ennen kaikki on väliaikaista vaan. Joukkue on se, joka jäälle saadaan ja turha on etukäteen murehtia sen kummemmin, kuka lähtee tai kuka jää.

2 tykkäystä

Niin, kyllähän Repo lähtee, jos varataan ja seura niin haluaa.

Mutta. Mielestäni Revolle pelaajana tekisi hyvää vielä kausi Liigassa ja Tapparassa. Pelasi kuitenkin Mestistä vielä viime kaudella ja kehityskohteita on paljon. Eikä se Repo nyt ainakaan heikompi pelaaja ole ensi kauden jälkeen. Näin uskallan sanoa.

Toivottavasti varataan ja seura päättää pitää vielä kauden Tapparassa.

3 tykkäystä

Näinkin voidaan spekuloida, mutta tosiasia on se, että mikä meidän mielestämme olisi hyväksi Sebastianille ei paina vaakakupissa yhtikäs mitään. Spekulaatiota voi vetää jokaiseen suuntaan ja minäkin katsoisin mielelelläni Repoa vielä kauden Rautakorven koulussa, mutta enpä usko, että sillä, mitä minä haluan tai mitä minä pidän hyvänä on yhtään mitään merkitystä siinä vaiheessa, kun tarjous on Revon pöydällä ja hän tekee sen oman päätöksensä.

1 tykkäys

Juu mutta kun tämä on vain mielipiteeni. Ei sen kummempaa. Tiedostan kyllä, että sillä ei ole väliä. Enkä sinänsä ajattele Tapparaa tässä ollenkaan.

7 tykkäystä

Lähdettä en tähän hätään löydä mutta jostain luin, että viime varaustilaisuudessa olisi mennyt ainoastaan kaksi 95-syntynyttä eurooppalaista. Molemmat taisivat kaiken lisäksi olla KHL-pelaajia. Tuskin siis Revon 96-syntyneiden ikäluokastakaan tänä vuonna montaa menee.

Mikäli Tapparasta joku varataan uskoisin sen olevan Luoto.

1 tykkäys

Saa nähdä. Mutta onhan Revossa potentiaalia maalintekijäksi myös Änärissä, varsinkin jos/kun saa liikettään paremmaksi. Eiköhän tuo laukaus ole pantu merkille siellä.

Jos Repo lähtee niin mielestäni se on isoin takaisku tällä hetkellä.
Olen tuota Savinaisen yv-paikkaa arponut, kenelle se pitäisi antaa ja Sebu on ollut tuumailuissani vahvoilla. Repo kun voisi samalla hoidella Lajuselta vapaaksi jäänyttä maskimies-roolia.
En nimittäin vielä oikein osaa Kärkeä sijoittaa VIELÄ tuohon rooliin, joka vaatii isoja palleja.

2 tykkäystä

Samaa mieltä. Tarkennan vielä, että uskon Revon kyllä pelaavan NHL:ssä, mutta en silti usko varaukseen. Kausi Tapparassa ja ensi kesänä NHL-sopimus on veikkaukseni.

4 tykkäystä

Kyllähän pelaaja lähtee tai on lähtemättä tasan sillain kuinka varauksen tekevä joukkue käskee. Sillä ei kai loppupeleissä ole paljoa väliä, mitä pelaaja itse miettii. Miksi Luoto ei olisi valmis lähtemään rapakon taakse? Ei Tapparassa tehdä mitään sellaista, mitä Amerikassa ei voitaisi tehdä. NHL seura loppujen lopuksi määrittelee onko raakileelle paras paikka Liiga vai AHL, jos NHL ei vielä ole osoite.

Tietysti voi jälkikäteen miettiä, olisiko Puljujärven kannattanut antaa olla vielä vuosi Kärpissä kypsymässä, kun ei Oilersikaan Puljusta viime kautena mitenkään hyötynyt.

Itse haluan ajatella Tapparalla olevan sen verran hyvä track record kasvattajana, että Luoto voisi vielä yhden kauden Liigassa rymistellä

Ei täällä nyt juurikaan kukaan ole mun mielestä omaa etuaan ajamassa vaan mietitään mikä voisi olla Revon uran kannalta fiksuinta. Repo nyt ei ole niin huippulupaus, niinkuin Laine, Barkov ja kumppanit, eikä hänellä oo vielä ollut ihan sitä huippukautta liigassa niinkun esim Haapalalla niin siksi näkisin ettei lähde vielä ens kaudeksi änäriin. Ja lisäksi perustelen tän sillä että AHL:ssä on käsittääkseni huomattavasti heikompi valmennus ja muutenkin harjoitusolosuhteet kuin änärissä, niin luulen että on parempi vaihtoehto vetää hyvä kausi liigassa kun mennä AHL:lään pelaamaan. Repo on hieno pelaaja, ja kaikkea hyvää hänelle pelasi ens kauden missä vaan. Ja ei tietenkään meidän mielipiteet paina sillon mitään kun Revolle tulee sopimustarjous pöydälle, mutta jos ei spekuloitais ollenkaan niin tänne foorumille laitettais vaan linkkejä uutisiin. :smiley:

7 tykkäystä

Juu ja tätä toki saa ja pitääkin tehdä. En minä sitä keneltäkään kiellä. Kunhan vaan sanon, että sillä, mikä on meidän mielestämme Revon uran kannalta fiksuinta ei ole todellisuudessa mitään tekemistä sen päätöksen kanssa, jonka Repo saattaa tehdä, jos hänelle aukeaa mahdollisuus lähteä NHL:n.

Näin juuri, mutta toisaalta NHL-seuralle varaus antaa myös harkinta-aikaa ja ei ole mikään pakko tänä kesänä tarjota tulokassopimusta.

Paljon sitä rahaa tulis jos Repo lähtee? Miten viime kausi lasketaan kun pelas sekä Pelsuissa että meillä? Olis iso menetys sekä pelillisesti että taloudellisesti.

Riippuu sopimiuksesta , nykyään NHL joukkueet eivät tahdo antaa ns.“Eurooppa pykälää”
millä voi siirtyä takaisin Eurooppaan jos NHL stä ei paikka näytä aukeavan

Pistetäänkö koko palsta kiinni kun kenenkään meidän postauksilla ei ole Tapparan tekemisen kanssa mitään väliä? Muuten kyllä kirjottelit ihan asiaa, ei siinä mitään, ja olenkin samoilla linjoilla että jos sopimus tulee niin totta kai Revon kannattaa lähteä.

Eiköhän siellä ole hommat ihan kunnossa, kyllähän AHL:stä kuitenkin nousee kymmeniä pelaajia NHL:n puolelle joka vuosi. :slight_smile: Ei mulla ainakaan riitä kompetenssi arvioimaan mikä AHL:ssä tehtäis huonommin kun tampereella (poislukien Tappara-fanien miellyttäminen).

4 tykkäystä

En tarkoita asiaa ihan näin :smiley: Toki tuo sinunkin tulkintasi on mahdollinen. Yritin lähinnä ottaa kantaa siihen, että olen ollut tunnistavinani tällaisen “fanimekanismin” viime vuosina eri palstoilla, jossa vakuutellaan itselle kovaan ääneen, että pelaajan x olisi parasta olla vielä yksi kausi Tapparassa.

Muistan samankaltaisen keskustelun ainakin Barkovin, Ahon ja Puljujärven kohdalla, jossa oli isot listat perusteluja, miksi yksi kausi lisää Suomessa olisi erittäin hyväksi uralle, mutta 2 / 3:sta todistaa, että näin ei kuitenkaan ollut. Puljujärvelle olisi voinut kausi Suomessa tehdä vielä ihan hyvää.

1 tykkäys

Donskoi jätti aikoinaan allekirjoittamatta sopimuksen Floridan kanssa, kun ei ilmeisesti kokenut Floridaa miellyttäväksi paikaksi pelata ja ihan hyvin siinä lopulta kävi.

Repo tulee menemään todennäköisesti kierroksilla 4-7 ja riippuen seurasta voisin veikata, että hän voisi odottaa pari vuotta jahka Revon varanneen seuran oikeudet Repoon ovat rauenneet ja tekee sitten sopimuksen mihin lystää.