Jukka Peltola

Tuttu oli perjantaina nähnyt Jugin kaupungissa ja oli kuulemma kävely ollut aika vaivalloisen ja ontuvan näköistä :unamused:

Ei kai tuo vielä kerro, Niemisenkin kävely oli vaivalloista silloin kun Nemo painoi yli 50 pistettä tauluun. Kuulemma.

2 tykkäystä

Mutta käveli ilman mitään kummempia apuvälineitä?

Eipä tuo tietysti hyvältä kuulosta. Jos kävelykin tuottaa vaikeuksia, on pelikunto kauempana kuin päivä kerrallaan katsomista.

Juu ihan kahdella jalalla oli kävellyt. Mä koitin kans veistellä, että eikös kunnon hokiäijillä oo niin kireet pakarat, että aina näyttää kävely vähän vaivalloiselta

2 tykkäystä

Apuvälineittä kävely on hyvä merkki. Voihan se kävely olla vaivalloista myös siksi että Kapteeni on vetänyt salilla kovaa ja seuraavana päivänä paikat olleet vähän jumissa. :grin:

1 tykkäys

Niin tai sitten ollut vähän lyhkäsempi yöuni kotona ja muuta puuhaa… No, haen takkini ja poistun…

1 tykkäys

Tappara-Jukurit pelissä kävely oli ainakin ihan normaalia.

1 tykkäys

Mielestäni viime vikolla yhdessä Bonsaksenin instagram päivityksessä näkyi salilla Jugi myös.

Ehkä nyt kuitenkin taas annetaan liikaa painoarvoa kävelylle. Ei se kävely ole ollenkaan olennaista vaan se, mitä tapahtuu luistimilla. Luistimilla muuten rasitus on ihan eri lihaksilla kuin kävellessä ja juostessa, että niitä ei silleen kannata verrata toisiinsa.

Itsellänikin on polvi lähes käyttökelvoton juoksuun ja kävelyssäkin näkyy, mutta luistimilla polvi ei kyllä haittaa menoa lainkaan. Luistelu kuormittaa enemmän longankoukistajia ja kävelyssä/juoksussa askelluksella on ihan toisenlainen painopiste. Tältä osin jättäisin lääkäreille sen vamman selvittämisen.

2 tykkäystä

Tapolan haastattelusta paistaa selvästi läpi, että Jugi ehtii pleijjaien alkuun ja Jere palaa vasta huhtikuussa.

Yksilöllistä kaikki mutta nyt olen kanssasi vahvasti eri mieltä kunnioitettu jäsen @peterra. Kyllähän luistelussa vahvimmin töitä tekevät lihakset ovat reisissä ja pakaroissa, vähemmän lonkan koukistajissa. Eniten arka ja huonoiten paraneva paikka luistelua ajatellen on nivunen/lähentäjälihas. Polveakin voi aina tukea, mutta tervettä siitäkään ei saa millään tuella eikä teippauksella.

Toivotaan että Kapteeni on askissa pian, mutta ei kuitenkaan ruveta tekemään mustaa valkoiseksi väärillä uskomuksilla, varsinkaan kun vammastakaan ei meillä ole mitään faktatietoa.

@Reierson20 koska en ole lääkäri enkä fysioterapeutti virhe tässä kohtaa on täysin mahdollinen. Oma luisteluni ei ole hyvää, mutta minulla on ollut runsaasti ongelmia jalkojeni kanssa vuosien varrella ja niistä on ollut vaikka mitä vikaa. Ei kuitenkaan mitään sellaista, joka olisi pysyvästi todettu hajalla olevaksi, mutta esim. oma esimerkkinä pitää paikkansa: minä pystyn luistelemaan varsin mukavasti ja paljon, mutta juoksemaan en juurikaan, koska siitä seuraa hirveät kivut. Kuormitus on erilaista - siitä olemme varmasti yhtä mieltä.

Mutta tosiaan, kun sinulla on selvästi parempi tieto asiasta, en lähde leikkimään lääkäriä. Pääpointtini oli se, että kävelystä nyt ei välttämättä vielä maallikkona päätellä sitä, missä on vikaa ja minkä takia. :slight_smile: Se, että kävely on vaikeaa ei automaattisesti tarkoita sitä, että jalat ovat luistelukelvottomassa kunnossa. :slight_smile:

Siellä on viime aikoina ollut todella liukasta pihalla. Eli lopputulos on se, että Peltola on vain varonut liukastumista, koska ei omista nastakenkiä.

9 tykkäystä

Tuttavani kertoi äsken, että oli jututtanut Lehtoa Pelicans pelin yhteydessä. Jugi oli kuulemma sanonut Lehdolle olevansa pelikunnossa, kun pleijarit alkavat!

Mä olin hänen mukaansa ihan vieressä, kun keskustelu tapahtui, mutta mä olin jo 110% illan pelissä kiinni. :grin:

5 tykkäystä

Kaikki on vitun terveitä. Muistakaa se :wink:

7 tykkäystä

Näin on. Jukin silmässäkin oli viimefinaalien aikaan korkeintaan siitepölyallergiaa.

20 tykkäystä

Käykö Jugi :wink: runkkaripytyn vieressä,vai varakapu.

Jugi ei koskenut tähän pyttyyn ja siitä :+1: Kapteenin suuntaan!

5 tykkäystä

7 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Jääkiekkoon liittyvät myytit ja taikausko