Hakametsä: Keskustelua Tapparan ottelutapahtumista

Tässä on playlist jossa on aika paljon meidän hallimusiikkia

1 tykkäys

Mun mielestä jackpott Topin pitäis laittaa aalto kierroksille tappara jackpotin jälkeen unohin(ei ollu aikaa) sanoo koulussa sille

Toi oliskin huikeeta kun sais valtavan aallon startattua ja kylkeen vielä tsunami soimaan!

Saravon Pekka Pekka Pekka Pekka Pekka Pekka! :blush:

1 tykkäys

White Stripesin viisu Seven Nation Army on toi mikä soi aina ylivoiman alussa. Tuttu biisi muualtakin, mm. FC Bayernin kotipeleissä biisi lähtee soimaan kun joukkue tekee maalin.

1 tykkäys

Mikä tää keskustorin Tappara juttu on? Juuri äsken pamahti selostus jonka perään Tapparan maalilaulu. Jollain toisellakkin käyttäjällä oli tullut sama juttu…valaskaa joku.

Aamulehdessä oli siitä juttu…
Joku kulttuuri pläjäys missä äänimaailma esittää “haamu ratikan” matkan keskustorilta hallille. Välissä kuuluu mm. juna-asema, pikkukakkosen puisto jne.

http://www.aamulehti.fi/kulttuuri/miksi-tampereen-keskustorilla-kuuluu-jo-ratikan-aani-haamuratikka-vie-hakametsan-halliin/

Siinä vielä juttu AL. netistä.

2 tykkäystä

Täytyy sanoa että tänään oli D3:ssa aika laimea tunnelma finaalista huolimatta. Oli itsellä ensimmäinen kerta D-päädyssä lippufarssin ansiosta. Toisessa päässä hallia oli varmasti todella hyvä pöhinä mutta se ei valitettavasti oikein välittynyt tuonne.

Yleisössä oli selvästi huomattavan paljon “gloryhunttereita” tai miksi ikinä näitä vain finaalissa kävijöitä kutsutaan. Läpsyttimiä naputettiin sääreen jokaisen tilanteen jälkeen, oli se IFK:n tai Tapparan eduksi. Ja tämä ei ollut edes mitään kunnon läpsytystä vaan muutama lyönti sinne tänne. Muuta kannustusta ei juuri kuulunut, fanikatsomonkin huudot vaimenivat läpsyttimien taakse.

Noista läpsyttimistä kyllä hyvät ja huonot erottuu omaan mieleen selkeästi.

  • Hyviä puolia: Ilman niitä Hakametsä saattais vaikuttaa väliajoin melkoiselta jääkappelilta. Vaikka on nuo läpsyttimet, niin silti välissä on ihan hiljasia hetkiä, mitä mahtaskaan olla jos oltas vaan taputuksen varassa. Sillon kun ovat käytössä niin ihan mukava rytmi ja mökä hallissa.

  • Läpsyttimien huono puoli on se, että ne peittävät alleen käytännössä kaiken fanikatsomosta kuuluvan laulun. Laulua ei kuule lähes lainkaan sen mökän takaa hallissa ja vielä vähemmän TV:n välityksellä. Ja kyllä noista väkisin tulee mieleen sellainen rautalangasta väännetty juttu, että edes jollain saadaan ääntä halliin. Kyllä yleisönkin pitäis tukee omiaan!

Itse oon vähän läpsyttimiä vastaan. Mutta jos muut tykkää niin mikäs siinä.

Itse olen läpsyttimien kannalla. Ne tuovat lisää fiilistä halliin, joten plussan puolelle jäädään. Itse en kyllä läpsytintä käytä, taputtaminen on mulle se juttu! :clap:

1 tykkäys

Jaa pitäisikö Kääriäisen kuuluttaa, että läpsyttäkää hiljempaa, että laulut kuuluu.

Nyt on finaalit ja suuri yleisö on hienosti mukana. Parhaimmillaan tuhansia käsiä/läpsyttimiä hakkaa. Huomaa myös, kuinka sydämestä se välillä tulee, kun satunnaiset katsojatkin innostuvat huutamaan tap-pa-ra ja parhaimmillaan melkein koko halli huutaa sitä yhteen ääneen. Lähestulkoon liikuttavaa.

Yksinkertainen on finaaleissa kaunista. Selkeää kannustusta, johon kaikkien on helppo yhtyä.

5 tykkäystä

Onkohan tosiaan mahdotonta painaa niitä läpsyttymiä niin, ettei niistä irtoaisi väriä käsiin??
Mielestäni on äärettömän noloa niitä yrityksiä kohtaan, joiden mainokset niihin on painettu…:thumbsdown::thumbsdown:

@ozzi
Itselle jäi myös hiukan samanlainen tunne, ettei tunnelma välttämättä ollut koko aikaa sellainen kuin finaaleissa voisi olla?
C-päädystä kyllä kuului ankaraa kannustusta… mutta hiukan ihmettelin kun C3 aloittaa raivokkaan kannustuksen, niin seisomakatsomo vetää ihan omaa showtaan eikä lähde tuohon mukaan.
Kuulosti hiukan sekavalta…:rolling_eyes:

Kotiotteluiden musiikit eriytetty omaksi ketjukseen:

1 tykkäys

Vallin tykkää kans näistä läpsyttimistä :smiley:

https://www.instagram.com/p/BETPDH9l4cc/

1 tykkäys

Olin eilen E-parvella ja siellä ei ollut läpsyttimiä. Oliko niitä jaettu ainoastaan A ja B-katsomoon, kun siellä ainakin vihdottiin?

A ja B sivuilla läpsyttimiä oli ainakin. Taisi olla myös C2 ja D2 katsomoissa. Kulmat ja E-katsomo taisivat olla siis vailla läpsyttimiä, näin on tainnut olla kyllä joka pelissä, jossa läpsyttimiä on ollut.

Mikä ihme se pieni lakana on, mikä lasketaan alas, kun pelaajat luistelevat kentälle? Aivan karmeen näkönen ja jatkaa välkkymistä siellä katon tasossa pelinkin aikana. Ei hyvää päivää.

D3-kulmassa oli ainakin läpsyttimet.

Alhaalla kaikkialla läpsytin. Niinkuin koko kauden.

Aika paljon myös e-parvella kausien saatossa pelejä katselleena olen myös ihmetellyt, miksei läpsyttimiä koskaan jaeta sinne. On aina tarvinnut alkuverryttelyjen aikaan käydä lainaamassa alhaalta.