Leijonat World Cupissa 2016

Tämän aamun treenit piti näkyä ILTV:ssä suorana. Muutaman minuutin pyöri veskojen lämmittelystä ja sitten breikkasi. IL ilmoitti että lähetys on peruttu.

Sama oli Ilta-Sanomien sivuilla siel ei tosin ehditty näyttää mitään. Kai ne vissii kiellettiin kuvaamasta.

Lainehan pääsi kunnon ketjuun tossa tulee tehoja! Hatunnosto Marjamäen Laurille, kun antaa näytön paikan Patelle. Eiköhän Pate ton hyödynnä. :sunglasses:

2 tykkäystä

Laitetaampa tänne, koska nyt rakennetaan koostumusta joukkueelle. Tänään oli eka päivä, jolloin aloin kiinnittää koko projektiin huomiota.Rantanen ja se toinen tyyppi puivat aamulla clipissään joukkuetta. Ja, mikäli minä sitä juttua oikein ymmärsin, niin he pitivät päivänselvänä sitä,että Aho on ns. varma mies kokoonpanoon. Se oikein tuntui olevan clipin ydinasia. Sitten kun joukkue oli jäällä ja nämä asiantuntijat olivat taas äänessä oikein lehtereiltä, niin he tosi viisaina selittivät, miksi Aho olikin 13. hyökkääjä. Voi jumaleisson, mitä äijiä.

Tässä aamullinen:

ja tässä jälkiviisaat:

Kuuntelin uudelleen

Aamulla pomminvarma kokoonpanossa, iltapäivällä askeleen jäljessä, voi saatana

Hämmensi vielä erikseen se, että vaikken ole edes niin hirmuisen kiinnostunut koko tästä hömppäturnauksesta, niin silti jopa minä olin täysin tietoinen jo varmaan viime viikolla, että Aho on 13. hyökkääjä, koska Marjamäki itse oli niin julkisesti sanonut jollekin medialle. Ja silti Randy&Nyykkäri tosiaan ennakoi ihan muuta.


Elmeri Kaksonen muuten pelaa Tre Kronorissa :smiley:

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Doping

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: World Cup 2016

Ketju päätettiin valvojien kesken nimetä uudelleen. Suomen World Cup -joukkueen 2016 rakentuminen on nyt Leijonat World Cupissa 2016. Otin myös yltä hömppäturnauskeskustelun omaksi ketjukseen, kun ei Leijonia juuri koskettanut.

1 tykkäys

Itse vieläkin vaihtaisin jokisen ja granlundin paikat päikseen, tai näin tapparan miehenä lehterän jori olis hieno nähdä ykköskentässä. Laine-Barkov-Lehterä siis:)

Toivottavasti Aho saa tänää näytön paikan Teräväisen tilalle. Tekisin muutenkin vähä ketjumuutoksia.

Donskoi Barkov Laine
Granlund Koivu Jokinen
Filppula Lehterä Aho
Korpikoski Haula Komarov

Jep, Jokisen Jussi kauaks Laineesta. Pilaa vaan pelit. Ei mahtuis ikinä mun maajoukkueeseen :smiley:

2 tykkäystä

Mikael Granlund-Mikko Koivu-Joonas Donskoi
Olli Määttä-Rasmus Ristolainen

Patrik Laine-Aleksander Barkov-Jussi Jokinen
Jyrki Jokipakka-Sami Vatanen

Teuvo Teräväinen-Valtteri Filppula-Jori Lehterä
Esa Lindell-Ville Pokka

Lauri Korpikoski-Erik Haula-Leo Komarov

  1. puolustaja Sami Lepistö, 13. hyökkääjä Sebastian Aho

Tässä ketjut Ruotsia vastaan. Ei ollu Marjamäellä sitte pokkaa tehä ketjumuutoksia, omasta mielestä Jokinen pitäisi siirtää Koivun ja Granlundin viereen. Donskoi Barkovin ja Laineen kanssa, tässä kentässä olisi niitä käsia enemän ja luultavasti Laineen hirmu kutia saataisiin enemän käyttöön, kun olisi kaksi pelajaa eli Donskoi ja Barkov jotka osaavat syöttää kiekkoa. Aho on niin paljon monipuolisempi pelaaja, kun Teräväinen, ehdottomasti olisi Marjamäen pitänyt peluutta tässä pelissä Ahoa!

Lisätään vielä, että Tuukka Rask luistelee maalille tänään ja Rinne huilaa vaihtoaitiossa.

Leijonat.fi: Leijonat näillä kentällisillä illan Ruotsi-otteluun - Tuukka Rask maalille

1 tykkäys

Mielenkiinnosta kysyn, kenet ottaisit tilalle. Vai oliko kuitenkin sarkasmia :wink: Kyllä Patellekin jäi ekasta matsista pelkkää parannettavaa ja tuon ketjun ainoa onnistuja oli Barkov.

1 tykkäys

Kummeksuttaa monien antipatiat Jokista kohtaan. Myönnettäköön, että olen itsekin pitänyt joskus ehkä hieman… ei nyt ehkä pehmeänä, mutten minään staranakaan.

Fakta on kuitenkin se, että mies on yksi tehokkaimpia suomalaisia NHL:ssä ties kuinka monetta vuotta. Jusalla riittää pelisilmää, kokemusta ja johtajuutta. Lisäksi hän on mainettaan selvästi parempi maalintekijä. Jokisen paikka on ehdottomasti joukkueessa.

Sitä olen minäkin miettinyt, että voisi ehkä sopia johonkin toiseen ketjuun paremmin, mutta kyllähän tuo yhteispeli tuolla kentällä sujui ihan ok MM-kisoissa. Pidän myös siitä, että Marjamäki on rauhoittanut tilanteen toistaiseksi kentällisten suhteen, vaikka sormeni syyhyäisivät itsellänikin vähän sorkkimaan ketjukoostumuksia ja haluaisin nähdä muutamia kokeiluja.

Jokisen nimittäminen joukkueen syöväksi on todella aliarvostavaa, lähes oksettavaa miestä kohtaan, joka antaa aina kaikkensa joukkueelle ja on aina kantanut leijonapaitaa ylpeydellä ja mukisematta. Vancouverin joukkueesta ulosjäämisestään huolimatta tuli silti jopa Jukka Jalosen MM-kisajoukkueisiin aina mukaan, kun vain olosuhteet sen sallivat.

8 tykkäystä

Suomalaisilla faneilla tuntuu vain olevan tarve syyttää muita oman suosikin heikoista otteista.
Esim aikoinaan valiteltiin MGn pelikavereita Wildissa, sitten pääsi Parisen yms viereen ja vieläkään tähtistatusta ei ole.
Seuraavaksi syynä oli tyhmä valmentaja joka peluuttaa keskellä jne…

Ehkä pitäisi kuitenkin miettiä, että jos peli ei kulje, olisiko syytä vaihtaa Paten paikkaa?

Kyllähän Jussi Jokinen on suomelle erittäin tärkeä pelaaja, mies joka pelaa kahteen suuntaa hyvin ja ei anna helposti periksi. Jokinen tekee kanssa tärkeitä maaleja ja samaa mieltä tässä,että on täysin aliarvostettu pelaaja. Itse näkisin Jokisen paikan Granlundin ja Koivun kanssa, toki pelasi hyvin Barkovin ja Laineen kanssa viime keväänä. Joonas Donskoi sopisi kyllä mainiosti Barkovin ja Laineen kanssa, koska Laineen ei tarvitsisi kun etsiä maalinteko paikat ja Barkov Ja Donskoi pitäisi huolen pelinrakentelusta. Sebastian Aho pitäisi saada pelaavaan kokoonpanoon kanssa ja Aho sopisi yv:lle samaa kenttää Laineen kanssa. Aho on kumminkin ihan loistava ylivoimalla ja viime pelissä omasta mielestäni liian vähä yritettii/käytettiin Laineen laukausta.

Aho on nousemassa Teräväisen tilalle kokoonpanoon.

Pelihän alkaa klo 2.00 Suomen aikaa Capitalsin kotiareenalla, ja vastassa siis USA.

Eikös tuo USA-peli tule vasta ti-ke yönä? Osa sivuista sanoo pelipäiväksi tiistain koska paikan päällä peli tulee tiistain puolella. Se on aika harhaanjohtavaa koska kellonaika on kuitenkin annettu Suomen ajassa…