Liigan televisiointi: Ruutu+

Miltä Pro Extra kanavalta tulee tänään Tapparan peli? Boxin ohjelmaopas ei näytä, enkä löydä netistä Extra-kanavien ohjelmatietoja.

Pro5:

Kiitti Sekera nopeasta avusta.

Lauantaina välieräottelu osa 2 suoraan Tampereen sydämestä, Hakametsän jäähallista Tappara -Kärpät alkaen klo 16:30 Neloselta. Tiedoksi heille joilla ei ruutu pelitä, eikä paikalle pääse.

5 tykkäystä

Tietysti Tapparan kotipeli…:confused:

En tiedä onko tuo hyvä vai huono asia, mutta Tappara on varmasti ollut tällä kaudella eniten edustettuna noissa Nelosen ilmaispeleissä. Olisiko tuo lauantain peli jo neljäs, mikä näytetään ilmaiseksi? Muistaakseni kaikki edelliset ovat päättyneet Tapparan voittoon, joten siitä lähdetään, että putki jatkuu!

3 tykkäystä

Täsmennettiin vähän Nelosen TV-työtä koskevaa ketjutusta ja avattiin selostajille ja studiotiimille oma ketjunsa, jossa käsitellään asianomaisia henkilöitä.

Toisaalta TV-tuotantoon liittyy paljon teknistä asiaa (Ruutu.fi toimivuus, kuvaus jne.) joka ei suoraan liity lähetyksissä esiintyviin henkilöihin, joten annetaan tämän ketjun elää omaa elämäänsä näiden teemojen tiimoilta.

onko muilla ollut Ruutu + kanssa ongelmia nyt play offsien aikaan? Minulla on joka pelissä esiintynyt jökkimistä. selaimena len käyttänyt chromea, mutta olen myös testannut Firefoxilla. Ihmeellistä on ettei auta vaikka laittaa 30 sek viiveelle. Laatuakin ollaan säädelty.

Mahtaako olla minun päässä vai ruudun päässä ongelma.

Käytäthän http://kevyt.ruutu.fi?

Mulla on Ruutu+ toiminu nyt ihan moitteettomasti SmartTV:n kautta ainakin… ei ole jumahdellu tmv. Kaksi(?) kertaa on itse Nelosen lähetys jumahtanut mutta sillä ei ole mitään tekemistä Ruudun kanssa.

Onko porukoilla millasia kokemuksia yksittäisten pelien ostamisesta? Olisko laittaa parilla rivillä yksinkertaista ohjetta (joka ei päättyisi kyyneliin) yksinkertaiselle miehelle, että kuinka tällainen onnistuu Samsungin Smart-telkkarin kanssa? Lauantaina olisi käyttöä.

Lauantaina 16.4 näkyy Finaali-peli ilmeisesti kaikille ilmaiseksi Neloselta eli voit säästää rahasi :wink:

Lähde:
Telkku.com

1 tykkäys

Ruudulla on pieniä haasteita jälleen tekniikan kanssa, kun katselijamäärät per ottelu ovat nousussa. HUOM: Eri päätelaitteet eivät ole suoraan vertailukelposia, koska emme tiedä onko video streami eri. Esimerkiksi kun palvelu lanseerattiin, oli Apple iOS laitteille lähetetty stream paljon luotettavampi kuin PC laitteissa käytetty.

  • iPad Ruutu on toiminut täysin moitteetta välierissä viime viikolla.
  • Chromecast Ruutu jumahteli Game 6:ssa jonkin verran ja vähän myös Game 7:ssa.
    • Olen kaksi kertaa törmännyt tilanteeseen jossa koko Chromecast jumiutuu ja lähetys pitää lopettaa ja aloittaa uusiksi ja kerran piti bootata koko Chromecast v1 tikku.
    • Näitä ei esiintynyt aiemmissa peleissä runkosarjan lopussa tai playoffeissa, eli joku kapasiteettiriippuvuus kenties on.

PC-ruudusta ei ole tänä keväänä kokemuksia.

Myös Chromecast v2 jumahtanut pari kertaa ja vaatinut uudelleen käynnistyksen playoffien aikana (runkosarjassa ei ongelmia)

En ole koskaan ostanut yksittäistä peliä, mutta itse ostotapahtuma ei taida onnistua Smart-TV:n kautta, vaan se pitää mielestäni tehdä tietokoneella. Sen lisäksi ei osteta yksittäisiä pelejä, vaan Ruutu+ Viihde & Urheilu -aikaa. Minimi on 24 tuntia ja se maksaa 20 euroa. Jos olet aikeissa ostaa myöhemmin toisenkin 24-tuntisen, kokonaishinta kahdelle pelille nousee rapean tuntuiseen 40 euroon. Kuukauden eli kaikki finaalit saa 30 eurolla, ja tilauksen voi peruuttaa kuukauden jälkeen. Siis tilauksen voi perua ja kannattaa perua heti tilauksen tekemisen jälkeen, jolloin palvelu sulkeutuu, kun maksamasi aika loppuu.

Jos haluat 24 tunnin käyttöoikeudet, odota pelipäivään asti ja mene: Ruutu+ | Ruutu ja valitse sieltä “kertalippu”. Seuraavalla sivulla hyväksyt liudan ehtoja. Sitä seuraavalla sivulla voit luoda uuden tunnuksen, jos sinulla ei ennestään ole. Voit myös kirjautua Ruutu-palveluun ennen tilauksen tekemistä, jos sinulla on tunnukset. Viimeistele tilaus.

Mene Smart-TV:n Ruutu-appiin, kirjaudu tunnuksillasi ja pelin pitäisi näkyä, kun valitset “Tappara vs. HIFK”.


Mutta tärkeintä tässä kohtaa on:


1 tykkäys

Tuliko sinulla ongelmia vasta Game 6,7 - vai jo aikaisemmin? Esim. Lukko-pelit oli itsellä moitteettomia.

Jumitteli joidenkin pelien alussa Kärppä-sarjassa, mutta en kirveelläkään muista yksittäistä peliä (tätä varten pidin läppäriä tv:ssä kiinni varalla).

Lukko-sarjassakin Androidin ohjelman kanssa oli yksittäisessä pelissä ongelmaa, mutta ajoissa aloitettu chromecast-stream toimi pelin ajan.

PC-Ruudun kanssa oon huomannu, että sivulta kevyt.ruutu.fi saa lähetyksen toimimaan huomattavasti varmemmin. Eilen tökki pahasti normaali Ruutu, mutta kevytversio toimi hyvin. Tosin resoluutio vaihteli aika paljo pelin aikana. Ihan puuroks ei menny missään vaiheessa, mutta vaikka netti oli varmasti 20Mb:n paikkeilla koko pelin ajan, välillä resoluutio oli heikohko.

Myös Chromecast on pumpannut streamin laatua viime peleissä ja tekee aina pienen nytkähdyksen kun laatua vaihdetaan. iOS streamin “vahvuus” saattaa olla siinä, että se on kenties vähän matalamalla bittivirralla ja resoluutiolla, pienempiä 5-10" näyttöjä ajatellen optimoituna.

Tyhmä kysymys, hiukan harkinnut tuota chromecastia, mutta toimiiko se siten, että puhelimesta jaetaan sisäverkko ja samalla siirretään se telkulle, vai pitääkö olla “oikea” sisäverkko?