Liigan televisiointi: Ruutu+

Nelonen ja dna tehneet sopimuksen kahdeksalta illalla.

1 tykkäys

Ruudussa näyttää olevan uudet grafiikat. Tykkään niistä noin päällisin puolin, mutta yv-aika tuntui hukkuvan muun tiedon sekaan. Pitää pistää tarkempaan stressitestiin huomenna Ilves-matsissa.

Uudet grafiikat oli hienot. Mutta minua häiritsee älyttömästi että Nelonen Pro -logo oli ihan eri tyylinen pyöreine muotoineen. Nää on niitä ensimmäisen maailman ongelmia.

Mikä toi sininen palkki on ruutu.fi kuvan yläreunassa, kokonäyttötilassa. :rolling_eyes:

Ei näy myöskään Ruudun maksaville asiakkaille tällä hetkellä, sillä eivät ole vielä ehtineet ladata eilisiä ottelutallenteita nähtäville… On ollut ennenkin raivostuttava puoli Ruudussa, etteivät saa niitä jakoon ottelun päätyttyä, vaan vasta joskus loppuillasta tai yöllä. Livelähetys, jota voi tietokoneen flash-pohjaisessa lähetyksessä myös kelata, lakkaa näkymästä sillä hetkellä kun se loppuu. Siihen väliin jää useamman tunnin väli, jona aikana on suht haastavaa olla spoilaantumatta tuloksesta. Lauantaipeli kun alkaa viideltä, olisi joskus kiva aloittaa katsomaan sitä vaikka seitsemältä uutispinnossa, muttei onnistu.

Joten Nelonen, eilinen ottelutallenne nähtäville heti paikalla ja ripeyttä ottelutallenteiden lataamiseen. Kiitos.

1 tykkäys

Onko DNA Sportmixin valikoimassa taas Ruutu+?

Ihme huopaamista ja soutamista…?

www.dna.fi/SportMix

Saivat joo eilen sopimukset tehtyä kahdeksan aikaan illalla. Osa eilisistä peleistä näkyi siis vain osittain. Nyt on taas SportMixissäkin Ruutu vaikka minulle asiakaspalvelija sanoi ettei ole tulossa takaisin.

Irtisanoin oman SportMixini tuon takia ja nyt sitten taas toimisi… Laitan kyllä omat rahani muualle, semmosta sekoilua oli koko touhu DNA:n kanssa. Olen käynyt liikkeessä kahdesti ja soittanut viidesti asiakaspalveluun. Vielä pitää ainakin kerran soittaa koska laskua ei ole lupauksista huolimatta muutettu kaupan purun jälkeen… :rage:

Ei kyllä hyvää kuvaa anna palvelusta…

Edgellä toimii ruutu paremmin kun firefoxilla, ei pätki siis.

Pätkiikö Ruutu muilla?

On kyllä kamala selostaja pelissä :sweat_smile:

Komppaan!

Chromella ei tullut katsomisesta mitään, Edgellä pyörii hyvin.

Eikö noita uusia grafiikoitakaan ole testattu ollenkaan? HPK-Kärpät -pelin voittomaalikisan aikana “Voittomaalikilpailu”-teksti ei mahtunut kokonaan ruutuun eikä kisan tilanne näkynyt ruudussa lainkaan.

Käsittämätöntä myös tuo mistä @rizka puhui. Kyllä vuonna 2016 peliä pitää pystyä alkaa katsomaan a) koska tahansa ja b) mistä kohdasta tahansa. Nyt jos haluaa kesken kaiken hypätä mukaan, pitää laittaa äänet pois, peittää ruutua niin ettei tulos näy ja sitten kelata.

Tuo LIVE-nappi ja kelaustoimintokin on ainakin mulla toiminut toistaiseksi ihan miten sattuu, monesti on pitänyt ladata koko sivu uudestaan että on päässyt haluamaansa kohtaan.

Chromecastilla yritin katsoa, taisi olla syy siinä, koska chromella toimi sen jälkeen hyvin.

Liittyisikö jotenkin tähän:

ping @iceman osannee avata tätä myös

Ei se nyt ihan mikronykimistä ollut, paremmin parin sekunnin taukoja. Kerkesi tulla ruutu-teksti ja kolme latauspistettä. Välillä heitti myös pihalle.

Itselläkin pätki tänään Chromecastin kautta @baldie kuvaamalla tavalla. Onneksi tämän pitäisi olla väliaikaista, viime kaudella toimi ainakin tosi hyvin.

1 tykkäys

Käyttävätkö muut DNA TV -palvelua? Esiintyykö teillä jatkuvaa pätkimistä?
edit. Tarkoitan siis tätä DNA TV palvelua

Olen tästä pannut aikaisemminkin palautetta ruudun suuntaan.

Joskus aikoinaan, kun Elisalla oli MM paketti tarjolla(digiboxi), niin ostin sen. Sillä näkyi kaikki leijonien pelit ensimmäisestä EHT:sta aina MM turnaukseen asti.

Heillä oli valikoissaan pelin alettua mahdollisuus siirtyä joko livelähetykseen taikka katsoa ottelu alusta. Palvelu toimi ilman katkoja, jos valitsit tuon katso ottelu alusta (tästäkin olen Ruudulle valittanut) Tällä hetkellä, jos ruutuun tullaan “kesken kaiken” niin joutuu peittämään puoli ruutua, ettei nää mahdollista pelitulosta ja palkin saa kelattua alkuun, mutta itsellenikin tänään taas kävi, että aloin katsoa peliä myöhässä ja toisella erätauolla sai taas tehdä aikamoisia temppuja, kun ottelutallenne ei enää pöyrinyt samalla kaavalla…

En siis ymmärrä, että ongelma, joka on jo ratkaistu, mutta palveluntarjoaja eri, niin mikseivät voi kuunnella ja kunnioittaa maksavaa asiakasta, koska olen saanut niin ympärpyöreitä vastauksia, ett’ä tuskin asiasta tietävät ovat vastanneet.

Tämä on tosi ärsyttävää. Itse tuli usein katsottua peliä niin, että aloittaa noin erän verran myöhässä, jolloin erätaukojen aikana saa kirittyä itsensä kolmanteen erään reaaliaikaan ja näkee ratkaisun livenä. Vapauttaa mukavasti aikaa muille iltapuuhille.

Jos taas peliä katseli reilusti myöhässä, niin ettei liveä ehdi ajaa kiinni, tuli viime kaudella huomattua se, että viivästetty katsominen keskeytyy kun live-stream loppuu. Sitten sai taas työllä ja vaivalla kelailla itsensä siihen kohtaan jossa katsominen keskeytyi.

Näin viime kaudella - nyt ei vielä Ruutu-sopparia ole plakkarissa.