Liigaseurojen taloudet

Ässät ilmoittaa suoraselkäisesti, että yhtään ei ole budjetissa löysää, ja mahdolliseen pelaajahankintaan pyydetään apua kannattajilta. En tiedä mitä mieltä tästä pitäisi olla.

Jos tästä on jo keskusteltu jossain, niin poistakaa tai siirtäkää.

Lähdesmäen Ollilta taas mielenkiintoinen taulukko. Tosin joukkueilla monenlaista muuta liiketoimintaa jotka vääristävät ja joltain taas puuttuu liiketoiminnan osia. Esim. Tampereen seuroilla ravintolamyynti vain provikkana, Tapparalla fanituotteet omalla yhtiöllä.

Kärpillä ja Jokereilla lähes sama liikevaihto :smiley:

2 tykkäystä

Ja hivenen erilainen tulos :smiley:

1 tykkäys

Jarkko Immonen ilmeisesti uusia JYPin omistajia. Kuten myös Hytönen, Pihlman ja H. Pesonen.

5 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Liigan televisio-oikeudet kaudesta 2018-19 eteenpäin

Rauman Lukko Oy kärsi tuoreen tilinpäätöksen mukaan 1,3 miljoonan euron liiketappion viime vuonna. Tappio kasvoi vuodesta 2015 liki puoli miljoonaa euroa. Tiistaina rekisteröity tilinpäätös käsittää vuoden 2016 talousluvut. Lukon tilikausi on kalenterivuosi, toisin kuin muilla, liigan pelikautta noudattavilla liigayhtiöillä.

Viime vuoden tilinpäätöksessä onkin mukana raumalaisten kevään 2016 pelit. Tuolloin Lukko oli runkosarjassa kuuden parhaan joukossa, mutta taipui neljännesfinaaleissa viiden pelin jälkeen Tapparalle. Päättynyt kausi oli raumalaisille vaikea heti syksystä lähtien ja se näkyy myös taloudellisesti. Liikevaihto pieneni yli 600 000 eurolla jääden reiluun 7,6 miljoonaan. Edellisen kerran Lukko on jäänyt alle 8 miljoonan liikevaihtoon vuonna 2012.

– Taloudellinen tulos jäi miinukselle, koska jäimme keväällä 2016 tavoitteesta ja tipuimme ensimmäisellä kierroksella pois. Tämä taloudellinen tulos ei liikauta toimintaa suuntaan tai toiseen ja jatkamme eteenpäin normaalisti. Mutta toki pyrimme parantamaan, kertoo pitkäaikainen toimitusjohtaja Timo Rajala.

Onneksi Lukolla on RTK. :smiley:

Aika moni seura tullee tekemään miinustuloksia jälleen tälle kaudelle. Positiivisia tuloksia voisi odottaa KalPalta ( ~150k), Tapparalta (~250k?), kenties Ilvekseltä, HPKlta ja Jukureilta?
Todennäköisesti tappiota tulee tekemään ainakin TPS, HIFK, KooKoo, Kärpät, Ässät, SaiPa, Sport?
Nämä siis omalla mutulla heitettyjä arvioita, saa nähdä kuin hyvin osuu :smiley:

Jos Tappara tekee vain 250K, olen pettynyt ja joudun soittamaan Harri Aholalle.

6 tykkäystä

Itse odottelen Tapparalta todella kovaa tulosta. Oletan, että tuo +250k tuli jo runkosarjasta Tapparalle.

1 tykkäys

Paljonko odotat Tapparan jättävän viivan alle plussaa? 400k? 500k? Viime vuoden mestaruuden jlk taisi tulla tuo 250k. Katsojakeskiarvo oli silloin runkosarjassa noin 300 katsojaa heikompi, mutta poffeissa 123 katsojaa parempi. Panostukset joukkueeseen taisi olla about samaa tasoa?
Sponsorointi toki ollut varmaan rahakkaampaa mestaruusvuoden jälkeen (eli tällä tilikaudella) ?

Ilves -sarjassa halli neljä kertaa loppuunmyyty ja kaikki rahat Tapparalle niistä. Välieristä eteenpäin rahat menee Liigalle, joka jakaa niitä sitten jotenkin kauden päätteeksi. Tappara kun voitti, niin se saa suurimman osan Liigajoukkueille jaetuista rahoista.

1 tykkäys

Minä en tiedä näistä mitään, mutta play offien puolivälierissä, (jotka rahat saa seura itse) oli yli 10.000 katsojaa enemmän kuin viime kaudella.

5 tykkäystä

Minä jossain tuon yleisötulonmääränousun laskin, en viitsi sitä kaivaa esille. joku varmaan muistaa. Tällä tilikaudella on plussana vielä viivevaikutus mestaruudesta ja sen tuomista vaikutuksista. En tarkempaa analyysiä kuluriveineen viitsi tehdä, mutta heitetään nyt perstuntumalla (ilman kutinaa) ,että odotan tulosta 400k ja siitä ylöspäin.

6 tykkäystä

Minä odotan sellaista +700-800k tulosta. :slight_smile: Toki ihan veikkailua.

1 tykkäys

Tuo kuullostaa kyllä aika isolta, mutta en hanttiin laita, jos toteutuu ja joudun sinua ensi kaudella oraakkeliksi kutsumaan :smiley:

1 tykkäys

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Ilves-Hockey Oy - uusi aikakausi

2016 tulos oli n.250k. Siihen päälle Laineen kasvattajakorvaukset, 11 151kpl enemmän myytyjä lippuja runkosarjassa, 10 235kpl enemmän myytyjä lippuja puolivälierissä, mestaruudesta tulevat palkintorahat, runkosarjan voitosta tulevat palkintorahat (onko sellaisia), viimekaudesta kasvaneet sponsoritulot(?). Pakkohan tuosta on ainakin 500k tulla mutta voiko nousta peräti +900k kieppeille mihin kärpät pääsi 2016?

3 tykkäystä

1,3m tappiot. Ei se mitään, näitä sattuu kaikille.

Odotan sellaista +660k Euron tulosta Tapparalle perustuen pers’tuntumaan eikä juuri yhtään liiketoimintataustaani.