Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

Täysin asiaton ja oikeastaan aika pitkälti aiheeseen liittymätön viestini liputettiin tuolla yhdessä ketjussa jostain itselle mysteeriksi jääneestä syystä.

Pitääkö minun tehdä asialle jotain vai katoaako viesti ajan myötä itsestään johonkin internetin syövereihin?

Ei katoa. Jos poistat viestin se poistuu 24H aikana. Jossei ylläpito ole sitä sitten poistanut.

Huomio kaikki!

Liputuksen syy “Se on roskapostia” tarkoittaa viestin olevan luvatonta mainontaa tai markkinointia. Moni käyttäjä valitsee tuon syyn väärin perustein, luullen roskan viittavaan ainoastaan sisällön laatuun. Englanninkielinen vastine tälle sanalle on spam. Onneksemme tämä on ollut viime aikoina hyvin harvinaista. Vanhalle palstalle yrittivät spammi-robotit joskus tehdä oikein invaasiota.

@luottamustaso_0

2 tykkäystä

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Suomen kielen käännöksen parantaminen

Mitä ihmettä tuolla Tappara - HIFK 29.09.2017 (Pe) -ketjussa oikein tapahtuu? Viestejä liputetaan oikein urakalla? Kuka ja mitksi? Eihän tuossa ole järjen häivää.

2 tykkäystä

En ole ite liputtanu noita viestejä niin en voi puhua muiden puolesta mutta eiköhän nuo ole liputettu että ylläpito siirtäis ne asiaankuuluvaan ketjuun. Nurmen siirto kun ei liity Tappara-HIFK ketjuun oikein mitenkään.

6 tykkäystä

Silti liputus on hanurista

Hanurit on hanurista! Sekä piano että 5-riviset…

4 tykkäystä

Ei noi Nurmen siirtohuhut, sekä niitä viestejä seuranneet liputusihmettelyt liity millään tavalla otteluketjuun. Eiköhän ne sitä varten liputettu, että ne siirrettäisiin oikeaan paikkaan. Saatoin olla yksi liputtaja.

5 tykkäystä

Usein kun mode gonahtaa suhteellisen tahalliseen off-topiciin eikä viesteissä ole säilyttämisen arvoista sisältöä, viesti liputetaan piiloon siirron sijaan. Ei ole ensimmäinen eikä viimeinen kerta.

Vilkaiskaa ketjun otsikkoa ennen kuin postaatte. Jos omalla viestillä ei ole tippaakaan sen kanssa tekemistä, älkää painako lähetä-nappia!

15 tykkäystä

Taas näyttää lippu olevan herkällä. Qwertyn viesti liputettiin ihan turhaan, kun meni hiukan asian sisällä arvostelemaan palstaveljeä. Ei näin. Täällä kohta kukaan uskalla mitään kirjoittaa, kun ammutaan selkään miekalla.

2 tykkäystä

Mä en täysin ymmärrä, miksi ihmeessä tuo liputus on niin kauhean henkilökohtainen asia monelle. Minäkin sain eilen kaksi liputusta ja molemmat tuli mielestäni aiheesta, vaikka liput tulivatkin varmaa siitä, kun itse vähän niin kuin itsesensuroin sisällön ja verbalisoin sen, että tämä viesti nyt ei välttämättä ole se laadukkain.

Kyllä voi liputus aiheuttaa paljon tunteita, ihmetyttää ihan. :smiley: Runsaan palautteen vuoksi olen yrittänyt viime aikoina siirtyä oikeisiin ketjuihin kommentoimaan asioita, ettei mun viestejä tarttis siirrellä niin paljoa. Josko se taas tästä. Palautteellahan kehitytään.

Liputus tosin on hieman huono palautemekanismi, että siinä ei aina itse tiedä, minkä takia se on liputettu. :smiley: Tosin omalla kohdallani en ole vielä löytänyt yhtään liputusta, jonka aihetta en olisi ymmärtänyt luettuani.

6 tykkäystä

Minäpä sanon. Asiasta saa liputtaa, mutta turhanpäiväiset ovat turhanpäiväisiä, kuten tuokin, josta mainitsin. Eikä se ole vielä edes helpoin, mistä on liputettu.

Itse olen vältellyt liputuksia. Olisinko neljä kertaa liputtanut. Cheekin musiikkivideot ja biisit liputan jatkossakin refleksinomaisesti. :slight_smile: Ei niitä kyllä ole kuin yksi näkynyt.

Minäpä laitan biisin sinne, niin saat kunnolla heiluttaa :smiley: Se tämänpäiväinen biisi oli muuten aika hyvä. Siitä kiitos asianosaiselle.

1 tykkäys

Puhutaan siis tästä viestistä:

Joku roti täytyy pitää, ettei tämä vajoa miksikään Suomi24:ksi. Jos tuollaisia ei kitketä, ne lietsovat lisää vastaavia nollaviestejä.

9 tykkäystä

Oli multakin huono viesti. Ei ollut ihan ajatus mukana viestin ulkoasussa. Ja meikäläinen ei liputtanut, enkä olisikaan liputtanut. Tosin ymmärrän kyllä, miksi tuo liputettaisiin. Virhe tapahtui kuitenkin alun perin tässä päässä.

1 tykkäys

Käypä @PasijaAnssi kertaamassa palstan säännöt:

Jos asianasi on vain toisen jäsenen kirjoituksesta samaa mieltä oleminen tms., tätä ei ole tarpeen ilmaista kirjallisesti, vaan käytä palstan “Tykkää viestistä”-toimintoa (sydän).

Liputuksista ei myöskään keskustella ketjussa itsessään vaan täällä.

4 tykkäystä

Johan sen systeemi siinä sinulle lähteneessä ilmoituksessa kertoi: viestisi eksyi aiheesta. Tällä viestillä on hyvin vähän tekemistä Curtis Hamiltonin kanssa:

Monilla muilla palstoilla noin ohi otsikon menevät viestit poistetaan kylmästi. Niin mekin voitaisiin tehdä, mutta tässä liputtamisessa on muutama etu:

  • Kirjoittaja saa automaattisesti tiedon asiasta.

  • Kirjoittaja voi ymmärtää erheensä ja muokata viestinsä sääntöjen mukaiseksi. Tätä hyödynnetään muuten ihmeen harvoin.

  • Joissain tapauksissa se viestittää muille, missä raja kulkee.

Me poistetaan suoraan vain poikkeuksellisen törkeitä viestejä.

4 tykkäystä

@junde jos yhtään lohduttaa niin minä eksyn aiheesta n. 30 topikissa / kuukausi ellen enemmänkin. Yhteisö on avuliaasti edelleen ainoastaan liputtanut törkeimmät ja aniharvoin kukaan moderaattori / valvoja on suullista huomautusta enempää asiasta antanut.

Lipuista ei kannata vetää hernuja nokkaan, mieluummin keskittyy asiaan ja miettii silleen, että mikä oikeasti kuuluu asiaan ja mikä ei. Ei kandee ottaa henkilökohtaisesti, isommankin palstakilometrin omaavalle tulee välistä noita ohilaukauksia ja vielä aika paljon.

@Kilo antoi joskus minulle varsin suorasanaisen suullisen palautteen ja sen jälkeen oon vähän opetellut tapoja. Kyllä minä silloin mieleni pahoitin, mutta jälkeenpäin on laatu noussut viesteissä :slight_smile:

7 tykkäystä