Liputuksesta ja yhteisön valvonnasta

@ljpp palatakseni edelleen toimintatapaan niin, jos minä tulkitsen nyt tuota asiaa kuten minä edelleen tulkitsen niin minun pitää LIPUTTAA?

Kyllä. Valvojista joku sitten katsoo tapauksen, hyväksyen tai hyläten lipun. Jos on epävarma liputuksen syystä, voi liputtaa Muulla syyllä ja kertoa mikä ko. kirjoituksessa häiritsee.

4 tykkäystä

Palataan vielä vähän eiliseen tupakointi-gateen. Miten tämä viesti kuuluu Anton Levchin ketjuun, mutta se eilinen viesti ei kuulunut otteluketjuun?

Ei mitenkään pahalla @KnutKarski eikä tarkoitus ole kellekkään vi**uilla, yritän vaan löytää jonkinmoista logiikkaa tässä hommassa.

Tämä viestinihän oli vastaus Peterran pitkähköön kommenttiin, joka pääosin koski Levtchin viimeaikaista sentteriä, Juhani Jasua. Mietin kyllä Levtchin nimen ymppäämistä kommenttiini välttyäkseni liputukselta, mutten sit jaksanut. Juttujen pointtihan oli se, että voiko Jasun sentteröimien laitahyökkääjien tuotteliaisuutta arvostella, eli onko Jasu hyväksyttävä kestoselitys näkymättömyydelle.

Ymmärsin kyllä, tuo sun viesti nyt vaan oli satunnainen poiminta palstalta. Ei siis mitenkään sinänsä minua häirinnyt että Levchin ketjussa on viesti missä puhutaan vaan Jasusta. Yritän tässä vaan löytää punaista lankaa että missä menee raja siihen kuuluuko joku viesti johonkin ketjuun vai ei kun on jonkin verran tullut lippuja aiheesta viime aikoina. Eipä semmoista taida löytyä.

Tuossa muutama viesti ylempänä @Ljpp avaa pikkuisen tuota linjaa.

Olennainen osa on tämä:

Joissakin ketjuissa (esim. yksittäinen jonkun joukkueen ketju) katsotaan pikkuisen “vähemmän tarkkaan” sitä, ollaanko nyt 100 % varmasti oikeassa ketjussa. Valvojat käyttävät siinä kohtaa tulkintaa, että jos seuraus offtopicista on esim. 100 peräkkäistä viestiä väärään paikkaan niin sitten tehdään uusi ketju.

Lisätietoa tästä vielä.

@rizka toivoi toisessa ketjussa, että käyttäjät eivät lähtisi itse moderoimaan palstaa (esim. kirjoita ketjuun, että tuo viestisi on väärässä ketjussa) vaan oikea toimintatapa on silloin liputtaa viesti syyllä asiaan kuulumaton ja laittaa tuo harkintaprosessi sitten valvojille.

Joskus huomautus voi olla myös hienovaraisempi kuten

@rizka myös tarkensi tuolla palautetta kanssakeskustelijoille ketjussa, että liputukset syyllä viesti väärässä ketjussa eivät kerrytä kurinpitohistoriaa ja siten ne eivät myöskään esim. tiputa käyttäjiä eri luottamustasoille.

Eipä nuokaan sitä punaista lankaa tuo asiaan. Tässä on kesän ja syksyn aikana ollut ainakin pari tämmöistä vähän tulkinnanvaraista liputusta meikäläisen viesteihin. Aikaisemmin en muista että olisi juurikaan liputuksia ollut. Yritän tässä vaan jotenkin saada iskostettua asian ettei niin enään kävisi, kun se se vasta turhaa touhua onkin tänne laittaa tekstiä mitä kukaan ei näe. Fiksumpaa olisi varmaan vaikka tuijottaa ulkona seinää se aika tai jotain. Voihan tässä tietenkin olla “naamakertoimellakin” osansa vaikkei silleen naamoilla täällä pelatakkaan, toivottavasti ei.

Ei voi. :slight_smile:

Tuolla toisaalla virisi keskustelua, jossa myös liputuksista puhuttiin.

Jos huomaa, että edellä olevat viestit on useampi ohi aiheesta, mutta haluaisi ne kaikki mukaan oikeaan ketjuun, niin itse olen muutamaan kertaan toiminut näin.

Kirjoitan oman viestini tuohon ketjun jatkoksi, jonka jälkeen liputan oman viestini syyllä “jotain muuta”. Tässä sitten pyydän valvojaa siirtämään viestit oikeaan ketjuun. En tiedä onko tuo hyvä tai huono tapa, mutta esim. eilen Tappara-Sport ketjussa meni useampi viesti puhtaasti maalivahtipeluutuksen puolelle. Pyysin omaa viestiäni liputtamalla muutaman viestin siirtoa toiseen ketjuun, jotta se keskustelu säilyisi yhdessä paikassa yhtenäisenä.
Muistaakseni @Kilo siirsi nämä ja keskustelu jatkui siitä sitten uudessa ketjussa.

Nyt tämä sääntö sitten napsahti omalle kohdalleni, eli erehdyin vastaamaan otteluketjussa esitettyyn kysymykseen noin tunnin verran ottelun päättymisen jälkeen ja jonkun mielestä ylläpidossa se oli väärin tehty. Siitä napsahti parin päivän jäähy, mikä ei sinänsä minua haitannut, mutta se aiheuttaa sen, etten enää koskaan voi nousta tasolle 3. Se taas harmittaa kyllä aika paljon.

8 tykkäystä

Siis offtopicista parin päivän jäähy?

Jääkö minulla aktiiiviuudesta alla olevallalle tasolle nousu? Olen tätä aikaisemminkin kysellyt tosin eri ketjussa…
Jos jää niin ihmettelen…Enkä nyt kinua alla olevalle tasolle kunhan ihmettelen.

@Varilasit

Otteluseurannoissa saa rupatella löysiä ja väritellä. Vain totaaliset asiattomuudet ja spoilaukset liputetaan pois.

1 tykkäys

Jos jankkaus alkaa työllistämään @henkilokunta:a, niin jankkaajat lähtevät pihalle ensin vähäksi aikaa ja toistuessaan pidemmälle huilille.

Muutenkin tämä muutaman matsin tappioputki on alkanut tuottamaan sellaista käytöstä, että kohta siivotaan vähän isommalla poikittaisella maalin edustaa.

Ping @henkilökunta

5 tykkäystä

En ollut minä joka liputti, mutta sopiihan tuo viesti hyvin tuon neljännen sääntöpykälän kuvaukseen:
Jokaisen kirjoituksen tulisi tuoda lisäarvoa keskusteluun. Vältä erittäin lyhyitä, vain muutaman sanan kirjoituksia ja perustele väittämäsi.

En mä ny tiedä onko tuo aiheellinen liputus vai ei, mutta eipä mun toisaalta tarvikaan tietää koska liputushan tarkottaa ainoastaan sitä että viesti lähtee ylläpidon, eli “kurinpitolautakunnan” tulkittavaks. Ja toisin kun Liigassa, täällä ylläpito osaa tehdä itsenäisiä ratkasuja eikä luota pelkästään tuomarin (eli liputtajan) tulkintaan. Eli siis: liputus ei siis vielä tarkota sitä että viesti olis paska tai väärin ja se poistettais, se tarkottaa ainoastaan sitä että se on lähteny ylläpidon syyniin.

Tuo @polvipetteri jälkimmäinen postaushan olikin jo sit hyvin perusteltu viesti joka toi lisäarvoa keskustelulle, ainakin mun tulkintani mukaan.

6 tykkäystä

Foorumilaiset. Jumalauta että on hienoa kansaa lippujensa kanssa YP:tä unohtamatta :joy::joy:

Eiköhän nuo liput tullu sen takia että Karhusen ketjussa jutut meni kovasti huhuilun puolelle, ja huhut pyritään ohjaamaan aina omiin ketjuihinsa.

Ei sinänsä kyllä yllätä että taas samat naamat kokee liputukset ongelmaks.

2 tykkäystä

Ollaanhan täälläkin välillä, kun lastentarhassa. “Minäpä kerron opelle” :joy: Sama meno, kun työmaalla, jos jotain sanoo väärin heti on tikun nokassa.

1 tykkäys

Mutta kun ko. viesti oli aiheketjussa joka käsittelee juurikin Tomi Karhusta, niin on suorastaan älyvapaata ja kapeakatseista alkaa liputtelemaan tuota viestiä. samoilla kriteereillä voitaisiin liputtaa about puolet tämän foorumin viesteistä.

5 tykkäystä

Kyllähän säkin olet täällä palstalla viihtynyt niin kauan että olet varmaan huomannut, että huhuille perustetaan täällä aina omat ketjunsa, eikä niistä keskustella pelaajien varsinaisissa ketjuissa. Siitä, onko se hyvä käytäntö vai ei, voi olla montaa mieltä, mutta niin ylläpito on asian linjannu ja niin siis toimitaan.

Se lippuhan ei edelleenkään tarkota mitään muuta kun sitä, että se viesti on merkitty ylläpidon tarkastettavaks. Jos on niin herkkähipiäinen, että ei moista toimenpidettä kestä, niin ehkä kannattaa esimerkiks kasvaa aikuiseks.


Älyvapaasta puheenollen, hauska kuinka täällä jo kertaalleen bannatut käyttäjät kirjottelee jo toisella nimimerkillään palstalle, eikä vieläkään osaa palstan sääntöjä. Samaa kitinää vuodesta toiseen, ja ikinä se syy ei löydy peilistä vaan niistä ilkeistä liputtajista. (Tällä viimeisellä kappaleella en siis tarkota @DelJampe)

8 tykkäystä