Mestaruussauna 2016!

Kiitos Tappara! Kyllähän se itku pääsi ensimmäisten riemunkiljahdusten jälkeen… Peli katsottiin kotona Haukiputaalla koko perheen voimin. Hallille halutti lähteä mutta ei saatu lippuja. Pienimmillä lapsilla päiväkodissa tänään vapun kunniaksi asuihin pukeutuminen, ja meillä haluttiin laittaa kypärät ja Tappara pelipaidat päälle. Hienoa täällä kärppien kotiseudulla.

4 tykkäystä

Täällä myöskin postinumero 90830. Olihan se mahtavaa, kun voiton jälkeen poika vastasi hyvän yön toivotuksiin Kärppä-äidilleen, että Tappara voitti, Tappara on paras.

Kyllä tuntuu todella hyvältä viime vuosien Kärppä häviöiden jälkeen. Viikonloppuna saunotaan kunnolla ja Saravon Pekka Pekka Pekka Pekka Pekka Pekka soi useasti. Toivottavasti mestaruuslippis tulee ennen viikonloppua niin saa Vappulounaalla tunnustaa väriä keskellä Oulua.

8 tykkäystä

Oho… tuli hiukan hiipui, mutta syttyi kätevästi uudestaan wanhalla Aamulehdellä.

Näitä uusia on ollut paljon mukavampi lukea lauteilla, kun näissä on ollut hyviä juttuja viimeaikoina :smile: Oikein odottanut, että koska lehti kolahtaa postiluukusta.

2 tykkäystä

Johtuu varmaan niistä Solmun jutuista. Että hyvin palaa vanhat Aamulehdet. Paskaahan ne lähi-idässäkin polttaa kaminassa. Löylyt vaan hieman kirveltää silmää. Vai onko se miehinen kyynel.

5 tykkäystä

Eilinen hesari joutaa sytykkeeksi kanssa. Tapparan mestaruudesta oli niin pieni juttu, että en ensin edes huomannu.

2 tykkäystä

Tässä tämä Hesarin syväraportti:

→ pesään vaan. Ei tuollaisella viitsi edes silakoita pilata.

2 tykkäystä

Taidan minäkin hieman avautua omista tuntemuksistani. Pahoittelen jo etukäteen pitkää ja sekavaa tekstiäni! :grinning:

Kun Tappara hävisi finaalit vuonna 2013 Ässille, en ollut asiasta kovin surullinen. Tiesin, että seuraavalla kaudella Tappara tulee olemaan kovempi ja valmiimpi.

Vuoden 2014 G7 Oulussa. Olen seisomakatsomossa ja jännittää niin paljon, etteivät jalkani enää kanna. Aaltonen tekee ja-maalin ja Raksila räjähtää. Katson tyhjällä katseella, kun Kukkonen nostaa Kanada-maljaa. Edessä oli pitkä ja katkera kotimatka. Olin viikon aivan lamaantunut enkä pystynyt katsomaan finaalien ratkaisuja jälkikäteen. Mediassa jo aikaisemmin aloitettu negatiivisuuden kierre tuntui jatkuvan myös kauden jälkeen, varsinkin kun Nieminen ja Rautakorpi jätti Tapparan. Olo oli todella paha, kaikki Tapparaan liittyvä tuntui raskaalta painolta sydämessä.

Viime vuoden finaaliratkaisu ei jostain syystä tuntunut yhtä pahalta kuin vuonna 2014. Suurin harmitus tuli siitä, että mielestäni pelaajat olisivat ansainneet kultaa, voitto olisi ollut täydellinen loppu kauden käsikirjoitukseen. Pelaajat olivat todellisia sotureita. G7 jälkeen kotimatkalla Oulusta jokin “napsahti” päässäni. Tunsin suurta yhteisöllisyyttä Tapparaa ja faneja kohtaan. Eihän kukaan ulkopuolinen edes pystynyt tietämään, miltä meistä tuntui! Olin niin ylpeä joukkueesta, että olin pakahtua. Vaikka olin muutaman viikon aivan hajalla tuosta finaalitappiosta, pystyin tällä kertaa katsomaan finaalien ratkaisut jälkikäteen (jo seuraavana päivänä) ja aidosti arvostamaan matkaa, jonka joukkue kulki kauden aikana. Tähän kauteen myös tuntui loppuvan negatiivisuus Tapparan ympärillä, tilalle tuli yhteisöllisyys ja uskomaton voitontahto.

Olen ehkä aina ollut hieman hidas, mutta eilen illalla mestaruussaunan jälkeen sen todella tajusin: Tappara on mestari eikä kukaan pysty viemään sitä meiltä pois! Kyllä siinä vierähti kyynel jos toinenkin. Olen ylpeä, että sain kulkea tämän kauden joukkueen mukana alusta loppuun. Sanat loppuvat, olen vain niin onnellinen.

Toivon todella, että pelaajat tietävät, kuinka paljon tämä mestaruus merkitsee myös meille faneille!

Ps. Torilla tavataan!

12 tykkäystä

Sen tässä saunomisen ohessa on jo ymmärtänyt, että mestaruus voitettiin. Se ei kuitenkaan ole vielä mennyt jakeluun, että ollaan ihan oikeasti Suomen kaikkien aikojen menestyksekkäin seura nyt. Sen verran monta kertaa omassa nuoruudessani ja myöhemminkin tuo kortti on vedetty esille Ilves-fanien toimesta. Siitä on tullut ikään kuin kiveen kirjoitettu totuus. Miten tämän nyt saisi taottua ymmärrykseen.

PS. Tuleekohan Miro Karjalainen torille :slight_smile:

5 tykkäystä

Töissäkin tykkäsivät Tapparan mestaruudesta. Ihan omin karvaisin käsin väkerretty logo, seuraavasta tulee parempi :grinning:

25 tykkäystä

Niin, no joo kukaties mää ja Tapparan mies mehän mentiin aarrejahtiin… :tappara: :kannu: :lasit: :champagne: Maistuu se hyvälle täällä pääkaupunkiseudullakin… Hifk -fanit ollu aika hiljaa, bluesista puhumattakaan, ja narreja ei noteerata. :wave::point_up:

1 tykkäys

Ja kun ne kysyy et kuka mä oon
Mä katon niit silmiin ja kerron niille

Mä oon tähdet taivaalla
Mä oon vuori korkeella
Joo mä tiedän
Mä oon suomenmestari
Mä oon pikkusen toivoo
Kun sä et usko voittoon
Joo mä tunnen
Mä oon suomenmestari

1 tykkäys

Täytyypi tulla ottaa löylyt ja pestä kulkuset se o meinaan toripäivä ja sen jälkeen pubi kierros.

Nakkaan tostä hesareita nipun pesään,jo valmiiksi meinaan huomenna ei ole mainittu näistä juhlista sanallakaan siellä

Laitan myös mankan päälle eli,kaikki varmaa osaa jo sanat!!!

Saravon Pekka Pekka Pekka Pekka…

Ettei se vaan ollut Miolta, jonka piti minulle kakkua tuoda? :smiley:

Totaa…menikös se niin, että sanoit että saa tuoda sinnekkin :laughing: toi “piti”-kohta mennyt ainakin itseltä ohi :stuck_out_tongue_winking_eye:

Täältä Mäntästä vähän matkaa, ehtii kermavaahto lässähtään… jos heti lähet ajeleen niin keritään vielä kahvit keittään,pieni pala on vielä logoa jäljellä…

Ei saakeli. Kuunnelkaa nyt tätä viimeistä peliminuuttia ja sen jälkeisiä minuutteja. Jos on vielä puutetta torifiiliksestä niin täältä se tulee:

Yle Puheen finaaliselostus

3 tykkäystä

Mäntästä,no nyt menee mielenkiintoseks, oon sieltä kulmilta kotosin :smiley:

MInä annan sinulle anteeksi, se oli varmaankin että saa tuoda :smiley:

1 tykkäys

Kylläpäs meni kylmiä väreitä tätä kuunellessa. Huh huh.

1 tykkäys

Pitäsköhä sitä tänää vähä sihauttaa. Torille tulossa enivei. Toki 10-v poitsun kanssa, että ainaki pitää ottaa vähä maltilla alkuiltaan, ettei häpee isäänsä😂

Bonsaksenin tyrmäävän kaunis tyttöystävä esittelee videolla saunavalmiin Naku-Bonsan!

2 tykkäystä