MTV Rikospaikka 26.09.2018: Poliisi epäilee Jori Lehterän sekaantuneen kokaiinivyyhtiin

Sekin on yksilöllistä, miten toisen ihmisen [imagon] kokee. Esim. mun suhtautumiseni Lehterään ei ole muuttunut. Se vasta onkin harmillista, että jo pelkistä puheista tulee tahra imagoon. Somen voima ja väärinkäsitykset on tässäkin hyvä esimerkki. Ihmisen muisti ei tietenkään ole mikään kynä–paperi-muistio, josta voi tarkistaa 100 % tarkkuudella, mitä on tapahtunut. Ihmisen muisti ja havainnot on lopulta vähän sinne päin ja paljon mennään sillä kuuluisalla mutulla. Tässä moni varmasti luo etukäteen syyllisen leiman Jorille, koska se on inhimillistä, mutta myös ajattelematonta. Lopulta leima ei lähde, vaikka lopputulema olisi mikä.

5 tykkäystä

Noh, yhdenlaista laukalle lähtöä on tuokin kommentti. Muistaakseni @Tomi kirjoitti siihen tyyliin että “saa päättää uransa muualla kuin Tapparassa mikäli on diilaamaan ryhtynyt”. Se on ajatuksen ja logiikan kannalta tärkeä sana tuo mikäli

Toivotaan että Jori on puhdas kuin pulmunen. Ja silloin tervetullut joukkueeseen. Ehkä olis aikakin kun ei tuo NHL oikein tunnu onnistuvan. Täyterooleihin näyttää Jori siellä jäävän. Nuorempia ja halvempiakin pelaajia löytyy noihin hommiin.

3 tykkäystä

Näin kirjoitin, jätin tietoisesti tuon mikäli sanan koska me ei tiedetä mitä on tapahtunut ja onko Jorilla minkäänlaista osuutta tapahtumiin.
Homma on jo lähtenyt niin lapasesta tällä foorumilla etten viitsi kovin paljon kirjoitella.

Ihan noin yleisesti kun lukee tätä ketjua niin minua ihmetyttää joidenkin avoin hyväksyntä huumeisiin tai niiden välittämiseen, rahan lainaamiseen välitystä varten tai millä nimillä asiasta ikinä halutaankaan puhua. Aina kun noista välittämisistä tai niihin liittyvistä raha-asioista puhutaan niin kannattaa muistaa että ne samat rahatukot kiertää elitistien taskuissa, diilereitten taskuissa, narkkarien taskuissa ja joskus jopa lasten taskuissa.
Ja ihan sitten tähän loppuun selvennys, en tarkoita nyt tätä Lehterän tapausta, vaan yleisesti koko huumeasiaa, ja korostan vielä että toivon ettei Jorilla ole kuin korkeintaan käyttämisen arvoinen osuus koko juttuun, tai asia olisi niin että Jori todetaan syyttömäksi koko jupakassa ja pukee jonain kauniina tiistai-iltana porkkanapöksyt El Classicoon Saipaa vastaan :blush:

1 tykkäys

Ihmisistä saa jauhaa ihan minkälaista shaissee vaan kunhan muistaa liittää “mikäli” sanan.

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: SM-liigassa kokaiiniongelma?

Tuossa on tuo mun alkuperäinen kirjoitus.
Tuskin kuitenkaan tuota tarkoitit käyttäessäsi pskanpuhujaa ja mikäli-sanaa samassa lauseessa?

Mun mielestä typerää mehustella tommosilla mikäli ja jos ja entäs jutuilla. Ellei sulla parempaa tietoa ole kuin yhden toimittajan otsikko. Ei mulla muuta sanomista tähän ketjuun enään tässä vaiheessa.

Tämä on jo uuden ketjun asia pohdiskella tämmöistä “yhdistelmää”. Olen käsittänyt, että tässä nyt keskustellaan Lehterään liittyvästä uutisesta. Uutinen on peräisin mediasta, ei täällä puhjennut väite, huhu tai mahdollisuus.

Jos minun nimeni olisi Matti Meikäläinen ja joku täällä keksisi noin vain töräyttää, että “Matti Meikäläinen on poistettava ryhmästä, mikäli hän osoittautuu diileriksi”. Se olis aika härskiä, eikö vaan. Ylläpito kyllä määrittelee säännöt, mutta ei yksittäistä henkilöä nimeltä mainita silloinkaan koskaan esimerkkinä. Syytöntä parkaa leimata… :wink: Ei mulla muuta, rauhaa meille kaikille. :slight_smile:
Edit. Eikä edes nimimerkkiäni tule käyttää tuossa yhteydessä. Sehän on selvä! :wink:

1 tykkäys

No ei tuota nyt kyllä oikein mehusteluksi voi sanoa??
Ja tässä on nyt kuitenkin yhden toimittajan otsikko joka erittäin suurella todennäköisyydellä pitää ainakin osittain paikkaansa, ikävä kyllä. Meidän asiaan reagoimisella tuskin on paljon väliä, eiköhän Jorilla ole tällä hetkellä muuta mietittävää kuin Tappara.con kirjoitukset.

1 tykkäys
4 tykkäystä
2 tykkäystä

Niin ihmisillä on erilaisia näkemyksiä asioista. Se että lainaat jollekin rahaa, et todellakaan välttämättä tiedä mihin ne menee. Omasta mielestäni kaikki huumeet pitäisi laillistaa, tai vähintään dekriminalisoida. Muistaakseni THL:n asiantuntijatkin tämmöisestä puhuivat tossa taannoin.

Ihan noin yleisesti jos et ole suoraan valmis hyväksymään yhtä toimittajan klikkihuorausta, niin olet automaattisesti huumeiden puolestapuhuja. Valoja päälle.

2 tykkäystä

Tässä linkki eiliseen Rikospaikka-ohjelmaan, mutta aika tarkasti kelailin ohjelman läpi, enkä löytänyt minkäänlaista mainintaa asiasta.

1 tykkäys

Ajassa 2:07 alkaa, mutta ihan lyhyt segmentti vaan.

1 tykkäys

Lienee samaa juttua, ei Pirkanmaalla samaan aikaan useampaa tällaista liene.
Käsittely alkaa tämän vuoden puolella käräjäoikeudessa.

Iltalehden juttu on SOLMU SALMISEN tekemä…
"Tampereella pyörineen kokaiiniliigan rikosjuttu on poliisin puolesta käsitelty ja etenee seuraavaksi syyttäjän pöydälle. Syyttäjän on määrä päättää syyteharkinnassa, viekö hän asian käräjäoikeuteen ja millä nimikkeillä.

Poliisi kertoo esitutkinnan valmistumisesta tiedotteessa. Epäilyn mukaan kokaiinirinki on tuonut Suomeen lähes kaksi kiloa kokaiinia ja myynyt sen eteenpäin käyttäjille Tampereen alueella.

Epäillyt ovat laimentaneet kokaiinia kolmasosan verran jatkeaineilla. Poliisin arvion mukaan kokaiinia myytiin katukaupassa noin kolme kiloa. Rikoshyöty on 400 000 - 450 000 euroa, poliisi arvioi.

Jutun rikosnimikkeitä ovat olleet päätekijöiden osalta ainakin törkeä huumausainerikos ja törkeä rahanpesu."

Solmu ei viitsi tarkentaa, että Lehterä sittemmin palasi harjoituksiin ja ollut ihan peleissä mukana.

3 tykkäystä

"MTV Uutisten tietojen mukaan kihlakunnansyyttäjä Antti Virtanen on jättänyt asiaa koskevan haastehakemuksen Pirkanmaan käräjäoikeuteen maanantaina. Lehterä on yksi jutun 22 syytetystä.

– Hänen nimensä on käräjäoikeuden diaareissa, Virtanen vahvistaa."