Palautetta kanssakeskustelijoille

Okei, otetaas uusiksi. Se mitä tässä yritän tarkoitaa on, että jos jokainen alkaisi kaiveleen vanhoja viestejä, tulisi palstasta lukukelvoton. Olkoon huumoria tai ei ja jos huumoria niin voipi ne sitten laittaa huumoriketjuun.

Mä vaan haluan että tämä palsta pysyisi mahdollisimman lukukelpoisena. Todnäk suurinta osaa lukijoista ei kiinnosta jos nimimerkki X on sanonut jotain menneisyydessä samassa ketjussa ja se halutaan nimimerkin Y toimesta tuoda esiin.

Onhan nuo parempia juttuja kuin esim. viestit jotka alkavat tyyliin: “Ei kyllä kiinnosta tämä aihe yhtään…”

8 tykkäystä

Oho, mihinkäs nyt osui, kun noin potkaiset?

Tää ketju on näin kesällä yks palstan parhaimmista. Kiitos, jotka jaksatte tänne kirjotella!

2 tykkäystä

Tämänkaltaiset muiden alentamiset ja itsensä ylentämiset voivat aiheuttaa kyseisiä mielikuvia kirjoittajastaan. Esimerkit ovat irti asiayhteydestä joo, eikä vastapuolikaan aina ole viaton, mutta ainakin mun korvaan (silmään) särähtää aina tollaset.

13 tykkäystä

Älä nyt sano, että yllätyit hirveästi? Kannattaa joskus koittaa lukea niitä omia kirjoituksia ja miettiä olisiko siinä omassa ulosannissa jotain korjattavaa.

11 tykkäystä

Aika rehellisesti voin vastata, että tuossa tapauksessa en tiedä juurikaan enempää, miten olisi pitänyt ilmaista toisin.

Onneksi se ei ole päivän teema. Näillä mennään taas kerran.

Vikaa oli selvästi taas mun ulosannissa, olisi pitänyt ilmaista toisin, ettei tule kenellekään olo, että on besserwisser.

Oikeasti ihan sama. Hauskaa kesää.

Hyvä, että on särähtänyt. No ainakin toit sentään vaihteeksi ihan konkretiaa pöytään. Sinänsä on ihan hyvä esimerkki.

Olisi pitänyt varmaan valita kokonaan toiset sanat, koska kyseisellä esimerkillä halusin osoittaa, että olen eri mieltä kyseisen käyttäjän kanssa, jonka kanssa keskustelu käytiin.

Kyseenalaistin argumentointilogiikan ja mielestäni perustelin sen ihan hyvin ja esitin oman argumentointilogiikkani vastineeksi.

En ymmärrä, miksi keskustelun pitäisi johtaa konsensukseen ja miten se, että on eri mieltä ylentää yhtään ketään. Minä luulin, että argumentointi pitää avata. Siinä toki olet oikeassa, että särähtää korvaan sen lisäksi, että on eri mieltä pitää toisen näkökulmaa vääränä.

Tuossa kyseisessä keskustelussa, kun kyse oli siitä, että palstan säännöt ja kirjoituksen rajoittimet määritetään yhteisöstä käsin ja valvojien rajauksella. Se, että minun mielestäni jokaisella on oikeus tuoda täällä nimet julki, jos haluaa sananvapauden puitteissa on ok ja se ei liity siihen, onko tämä mun foorumi vai tappara.co.

Palautetta tulee tasaisesti, mutta mulle riittää. Olen onneksi vähentänyt kirjoitteluni niin pieneksi kuin se vain on mahdollista, ettei kukaan loukkaannu. Peace out. Syksyyn mennessä olen kokonaan poissa, koska tämä oli joskus ennen muinoin vielä kivaa, mutta nykyään ainoat asiat, mitä täällä saa on tätä.

Ihmisen kannattaa keskittyä asioihin, jotka lisäävät hyvää oloa ja hyvää fiilistä. Täällä fiilis ainoastaan laskee viikosta toiseen. Ja sori - en enää yksinkertaisesti jaksa / uskalla / viitsi kirjoittaa yhtään mitään, kun se on selvästi aina jonkun korvaan särähtänyt.

Oikeasti?

2 tykkäystä

Minullekkaan ei ole ollut pahitteeksi vähentää kirjoittelua, paitsi noihin mielestäni tosi hauskoihin liveseurantoihin. Niissä ei tarvi pelätä sanktioita, kunhan ei haistattele tai käyttäydy muuten sopimattomasti. Varmaankin olisi parasta niin, että ne jotka kirjoittelevat tosi paljon, vähentäisivät, ja ne, jotka vähän, lisäisivät kirjoittelua. Peterrakin kirjoittaa tosi paljon, ja silloin väkisinkin kritiikkiä tulee. Kun taas Jaakkopoika (ei sellaista olekaan täällä), ei saa koskaan kritiikkiä.

2 tykkäystä

@Messi 90 viestiä aika tarkasti kesäkuun aikana.

Tarkoittaa n. 5 viestiä / päivä.

Ja sekin on liikaa :smiley: Noh. Pari kuukautta aikaa niin päästään varmasti johonkin 0,1 viestiä / päivä luokkaan.

Kesä on raskasta aikaa.

Pala kerrallaan kohti nollaa. Elämässä pitää olla tavoitteita.

3 tykkäystä

Mitä sillon tapahtuu? Jos saa kysyä.

Tämä! Mutta nyt katsellaan jalkapalloa =)

4 tykkäystä

Ok. No, tee sillain mikä tuntuu hyvältä.

2 tykkäystä

Itsekään en ole tuo kyseinen Jaakkopoika, mutta sanoisin, että älkää nyt jostain sanojen asetteluista ainakaan koko keskustelun ja osallistumisen pääasiaa ja kohtalonkysymystä tehkö. Kerranko ja toisen sitä itse kukin noissa kompastelee, ylimalkaisesti tai ihan vaan tahattomasti? Palautteen kautta tai muuten vaan eteenpäin…

Toisaalta näyttäväthän jotkut ehkä välillä ärsyyntyvän jo siitäkin, jos joku kirjoittaa ja ajattelee liian paljon, tai liian hyvin. Onhan sellainenkin helposti jo hieman onnetonta. Kirjoittakaa ja ajatelkaa siis vähemmän ja huonommin, jotta hyvä tasapaino ei järky.

Sivuseikkoja nämä tällaiset kai kuitenkin ovat? Yhteinen ja monityylikäs keskustelu se pääasia.

3 tykkäystä

Voin kertoa että pieni breikki tekee hyvää, sillähän otinkin helmikuusta toukokuun alkuun omat bannit kun alko tuntumaan siltä että kaikki sylkee päälle täällä vaikka niin ei oikeasti ollut. Luin päivittäin, mutta se että oli kirjottamatta teki hyvää.

4 tykkäystä

Paino tälle. Sivuseikkojahan nuo ovat, mutta omalla kohdallani (en voi puhua oikeasti kenenkään muun kohtalosta) pääpaino on ollut näissä “muotoseikoissa” viimeisen vuoden.

Rehellisesti: jos minulle voi antaa palautetta niin joka kerta, kun on ollut edes yksi sana, joka antaa aihetta niin palautetta on annettu.

Eihän kukaan voi vastata kuin omasta puolestaan, mutta minulle on nyt alkanut palaute riittää. Vielä, kun palaute tulee jatkuvasti samoilta nimimerkeiltä. Ja joka kerta olen yrittänyt muuttaa jotain. Kun kirjoittaa paljon niin on väistämättäkin ihan selvä asia, että jokaista viestiä ei oikolueta ja jokaista sananpainoa ei käydä uudestaan läpi.

Ja virheet on jo tehty - joskus kauan sitten. Sen jälkeen kohtalosi on elää maineesi kanssa ja ottaa vastaan se, kun palautetta annetaan antamisen ilosta. Minä olen kokenut sen jo useamman kerran niin, että tämä on sellainen kiva tapa purkaa omaa huonoa päivää. Minä olen saanut monelta osani: joskus olen saanut sen ansaitusti ja joskus olen nostanut käden pystyyn virheen merkiksi.

Toisinaan se on se yksi sana, joka on räjäyttänyt jonkun tajunnan. Sen jälkeen ei jakseta lukea edes viestiä vaan isketään tänne palautetta antamaan. Ja sitten osoitetaan, että “katsopas nyt, tuossa sanoit noin ja se tulkitaan näin. Vika on sinussa itsessäsi - korjaa tai ole hiljaa.”

Kuten totesin jo aiemmin - ihmisen ei kannata kuluttaa aikaansa sellaiseen, joka ainoastaan lisää huonovointisuutta. Minä olen sanonut täysin rehellisesti tässä ketjussa viimeisen vuoden aikana varmaan enemmän kuin 20 kertaa, että minä en jaksa olla muutaman nimimerkin likakaivo. Oma päivä on mennyt jo pilalle ja sitten omaa mieltä tullaan parantamaan kaatamalla likakaivo jonkun toisen niskaan.

Olen saanut oman osani ja olen tehnyt tiettäväksi, että mitta on täysi. Tämän jälkeenhän ratkaisu on minun ihan omani, tehdä kuten minusta tuntuu oikealta. Ja oma tahtotilani on mennä asteittain kohti poistumista ja inaktiivisuutta tällä foorumilla, koska tämä ei paranna oloani. Se tekee oloni huonommaksi. Ja olen ottanut palautetta vastaan ihan riittävästi yhden ihmisen tarpeisiin.

Kuitenkin koen, että olen yrittänyt keskustella asiallisesti, kirjoittaa selkästi ja argumentoida loogisesti. Olen jopa verbalisoinut sen, että olen eri mieltä. En tiedä, mitä voisi enää tehdä - vaihtoehtoja on kovin vähän jäljellä.

Tämäkin varsin hyvin pointti. Oma intuitio tai tunne vai hyvinkin olla väärä, mutta vapaaehtoisessa toiminnassa on aina sentään se vapaus valita. Itsekin pyrin vähentämään ja uskon pääseväni nollaan syksyyn mennessä.

5 tykkäystä

Pakkohan se on tunnustaa, että monesti olen paskamaisesti ollut katkolla ja pöljyyksissäni sen tuonut julkikin. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että sitä tavallaan pettäisi palstatoverit jäämällä pois. Onhan tuolla toki jäseniä, jotka olisivat siitä iloisiakin, mutta myös niitä, jotka tykkäävät lukea minun paskanjauhantaa. Täällä on vaikeaa olla karavaanari. Se on vain uskottava. Sitä paitsi tämän foorumin kautta olen saanut tutustua hienoihin palstan ihmisiin ihan elävästi. Se on korvaamaton pääoma se.

18 tykkäystä

Sehän se onkin tässä leikissä, että teit sitten niin tai näin niin joku jää ilman. On täällä paljon saanut posiakin ja muutamat nimimerkit silloin tällöin antavat posiakin.

Heitä kohtaan toki epäreilua, että muutaman ihmisen takia joutuu tekemään typeriä ratkaisuja. Ikävähän näitä tyyppejä tulee sitten, joiden kanssa juttu luistaa ja joiden kanssa tulee käytyä hyvää keskustelua.

Toinen asia, joka nousee aina jotenkin esille, että @Oijennus olisi jotenkin keskeisessä osassa tässä. Sen verran on pakko ihan kaikille varmuudeksi sanoa, että huolimatta jatkuvista erimielisyyksistä Oijennuksen kanssa niin hänen kanssaan päästään aina sopuun ja asiat menee kivasti eteenpäin.

Että jos joku nyt ajattelee, että Oijennus jotenkin liittyisi tähän asiaan niin se on yksinkertaisesti väärin, koska hänen kanssaan homma kyllä sujuu ja molemmin puolinen hyvä kunnioitus on olemassa. Tämä siis näin offtopiccina, että jos ja kun kokonaan kirjoittaminen loppuu niin Oijennus ei liity siihen asiaa yhtään mitenkään ja jos jotenkin liittyisi niin korkeintaan siten, että hänen takiaan jäisin.

7 tykkäystä

Mitä olet mieltä, jos lopettaisit tällaiset turhat päänaukomiset?
Lapsellista.

6 tykkäystä

Kiitos. Josko saisin sen tilin deletoinnin täältä. En jaksa enää.