Palautetta palstan henkilökunnalle

Hyväksytään asia lakki kädessä. Kippis

4 tykkäystä

Jatkoa ketjulle Ylläpito tiedottaa:

Tunsin piston sydämessäni.:blush:
Minä olen ladannut aika surutta tänne kuvia, toivat ne lisäarvoa tai ei.
Jotkut ovat varmasti tuoneetkin sitä lisäarvoa mutta eivät varmasti kaikki.
Omalta osaltani olen valmis osallistumaan kuluihin, jos vaan tarvis vaatii.

2 tykkäystä

Google maksaa kulut. Riskienhallintaa, että kulut pysyvät kestävällä tasolla vuosia eteenpäin.

Facebookiin yms. tottuneen käyttäjän on kohtuutonta olettaa huomioivan se, että bitit tosiaan maksaa ja kun sivulatauksia tuupataan pari miljoonaa kuukaudessa, niin alkaa pienistä puroista kertymään.

Onneksi Mooren laki on laskenut hintatasoa. Uskon että lähikuukausina päästään Amazonin (kallis) tallennustila vaihtamaan edullisempaan. Vaatii vähän Discoursen kehittäjiltä vielä duunia, mutta vireillä on.

8 tykkäystä

Onko tänne tullut viime viikkoina paljon uusia käyttäjiä vai luulenko niin vaan?

https://tappara.co/about

Haapala-huhun ollessa kuumana tuli pikku piikki rekisteröinneissä, kun testasin hetken miten kamina käyttäytyy, jos sisältö näytetään vain rekisteröityneille. En ole tutkinut moniko heistä oikeasti aktivoitui.

Jännä fakta: Tietoliikenteen näkökulmasta siirtoraja, tai oikein mehevä treidi, on isompi juttu kuin finaalit tai mestaruus.

5 tykkäystä

Ei siellä torilla juhliessa ehi postailemaan!

Näkeeks sieltä tilastoista minkälainen piikki mestaruuden tullessa iskee ja kuinka nopeasti se rauhottuu? Vois kuvitella että moni alkaa “lomaileen” siinä vaiheessa vaikka tuliskin mestaruus, kun kausi päättyy siihen.

2 tykkäystä

Onko minut suljettu pois kaikesta poliittisesta keskustelusta vai miten sinne voi päästä?

Ei saa olla laukonut liikaa sopimattomuuksia edellisen 100 päivän aikana, mutta sinulla ei siitä kiikasta, kun tuolla ajanjaksolla ei mitään ole. Mutta sen lisäksi pitää täyttää aktiivisen palstalaisen kriteerit, joista useampi jää vajaaksi. Eli vierailemalla vähän useammin ja osallistumalla enemmän nouset kolmostasolle ennen pitkää. Discoursen automaattijärjestelmä pitää huolta nousuista ja putoamisista.

Voiko noita aktiivisen palstalaisen kriteerien täyttymistä seurata jostain vai onko kyseessä musta laatikko? Olen kuitenkin ollut palstalla ihan jonkin verran viime viikkoina ja kuukausina. Sen lisäksi olen kirjoittanut tälle palstalle ja sen edeltäjälle varmaan vuodesta 2012.

Tykkään palstan keskustelusta, mukaanlukien poliittisesta keskustelusta, ja sinne olisi mukava päästä mutta onhan elämässä muutakin kuin tämä palsta. Tarkoitan sitä, että noiden kriteerien täyttäminen on ilmeisesti tehty melkein mahdottomaksi.

73 käyttäjää täyttää kriteerit. Ei siis mahdoton mutta haastava. Eikä täydellinen systeemi, mutta tällaisen alusta meille tarjoaa.

1 tykkäys

Sopimattomuuksia = liputettuja mielipiteitä.
Ja politiikasta putoaa pois jos julkaisee kuvia sillä niistä monet pahoittaa mielensä.
Se on hieman epäloogista että vaikuttaa politiikkaan.

Saamieni nuhtelujen perusteella tuo ei pidä paikkaansa.

2 tykkäystä

Mikähän se kupla sit on, kun mä oon aika monesta asiasta eri mieltä kun sä, mutta silti mullakaan ei ole mitään asiaa tuonne Politiikka-alueelle?

Oma veikkaus on et se kupla liittyy jotenkin palstan sääntöihin ja niiden noudattamiseen. Se on tosin epämiellyttävä vaihtoehto siinä mielessä että syy on yleensä ainoastaan itsessä niin ei voi syytellä muita tai uhriutua.

Edit: Lisättäköön vielä nyt se, että tämähän on yksityishenkilön pitämä palsta eikä mikään sananvapauden mekka, eli jos täällä joku kupla on niin se on sillon ylläpitäjien tahto ja täts it. Jos ylläpidon mielestä kaikki jotka ei tykkää porkkanasta on huonoja ihmisiä ja heidän kirjoitusoikeudet tulee evätä, niin sillon ylläpito voi sen päätöksen tehdä ja siitä on ihan turha kitistä.

8 tykkäystä

Tällä hetkellä palstan noin 1700 käyttäjästä 73 täyttää nuo kolmostason kriteerit. Lisäksi on kourallinen, joilla aktiivisuuskriteerit täyttyvät mutta jotka käytösrangaistusten vuoksi systeemi pitää poissa kolmostasolta, kunnes synnit vanhentuvat.

Ollaan päätetty, että annetaan systeemin olla musta laatikko, jottei kukaan pysty pelaamaan niillä. Vaikka toki tiedämme, miten se toimii. Koodiahan se vain on eikä mitään magiaa. Yksi aktiivisuuskriteereistä esimerkiksi on, että täytyy olla vieraillut palstalla vähintään 50 päivänä 100 edellisen päivän aikana. Sinulla on tällä hetkellä 46 vierailupäivää. Mutta kuten vihjasin, ei ole ainoa mittari joka ei sinulla tällä hetkellä täyty.


Usko pois vaan @Maikkeli: käyttäydy 100 päivää kunnolla niin automaattisysteemi nostaa sinut kolmostasolle. Millään en sitä sinulle aio todistaa jos et usko, mutta niin se silti on.

On minultakin pääsy kielletty poliittiseen keskusteluun. Mutta ehkä hyvä niin. :smiley:

Eli kiitoksen paikka palstan henkilökunnalle/järjestelmälle.

8 tykkäystä

Itse olen piilottanut koko alueen koska ei vaan jaksa eikä kiinnosta. Tuen agressiivisesti myös alueen poistamista kokonaan. #Tapparatakaisin

11 tykkäystä

Piti nyt oikein tutustua näihin ansiomerkkeihin ja tasoihin.
Huomasin että vain reilu 250 oli lukenut säännöt.
Tai näin ansiomerkit väittää.

Mutta sitten varsinainen löytö.
Systeemihän rakastaa minua

Ihailtu
Wow! Yhteisö ihailee toistuvaa korkealaatuista panostasi keskusteluun täällä!:two_hearts:

Kyllä Discourse tietää :sunglasses:

3 tykkäystä

Jos esimerkiksi lähden pitemmälle lomamatkalle, enkä sen aikana loggaile palstalle, palattuani olen käytännössä varmasti pudonnut pois osasta keskustelua, jossa mahdollisesti olen ollut hyvinkin mielenkiintoinen kirjoittaja (en väitä tätä nyt itsestäni vaan kirjoitan yleisesti kenestä vaan).

Itse ainakin haluaisin lukea mahdollisimman monien ihmisten mielipiteitä, enkä vain 73:n 1700:sta. Pienessä piirissä ne kuplat, ajatusten kaikukammiot ja huonot ajatusmallit juuri syntyvät.

Minusta moderaattorit voisivat miettiä jotain toista tapaa rajata poliittista osiota (jos sitä nyt on ylipäänsä pakko rajata). On mielenkiintoista seurata, missä yhteiskunnalliset mielipiteet menevät tämän palstan kirjoittajien keskuudessa. Ja suoraan sanoen täältä saa usein punnitumpia ja monipuolisempia näkemyksiä kuin vaikka mediasta.

Ehkä voisi ollu joku systeemi, että täytyy erikseen klikata jonnekin päästäkseen politiikka-keskusteluun.

Toki ymmärrän, että tämä on yksityisten ihmisten ylläpitämä palsta, ja moderaattorit voivat rajoittaa sananvapautta sen sisällä kuten haluavat.

3 tykkäystä

Poliittinen keskustelu ei pysynyt asiallisena, vaan kärjistyi jatkuvasti oikealle ja vasemmalle. Koska aika on rajallinen hyödyke ja kukaan ei saa palstan siivoamisesta palkkaa, oli pakko tehdä jotain.

Sananvapautta ei ole rajoitettu. On täysin mahdollista kirjoitella vaikeistakin aiheista ilman että saa lippuja. Sääntöjen sisäistäminen auttaa tässä.

12 tykkäystä

Rakas @ljpp
Tuohan on poliittisen osion koko juju.
On liberaalia ja konservatiivia.
On oikeaa ja vasenta.
On sinistä ja punaista ja myös vihreää.
Jne

Sanompa vain etten usko siellä virtuaalisessa VIP-huoneessa juuri keskustelua syntyvän. Ja jos syntyy niin mitä sitten? Kukaan ei saa poimittua rusinoita tuosta politiikan pullasta omaan agendaansa.

1 tykkäys

Ymmärrän, mutta keskustelun taso oli suoraan sanoen :poop:.

1 tykkäys