Palautetta palstan henkilökunnalle

Tätä onneksi ilmenee harvoin, mutta jos niin tehdään, valvojat sen kyllä huomaavat ja siitä rangaistaan. Säännöt kieltävät palstan ominaisuuksien väärinkäytön.

Painotetaan vielä kerran sitä, että liputetut viestit menevät lähes aina piiloon valvojan käsien kautta (perustuen palstan sääntöihin, ei erimielisyyteen), koska liputuksia harvoin ehtii tulla kolmea ennen valvojan käsittelyä. Ja turhaan annetut liput kyllä kumotaan, eli pelot ja käsitykset “väärien mielipiteiden” piiloon liputtamisesta ovat turhia ja vääriä.

6 tykkäystä

Edelleenkään kostoliputus ei toimi, koska valvojat päättää lipuista. Jos joku liputtaa sen vuoksi, että on eri mieltä ja lippu menee läpi, myös valvoja on ollut eri mieltä.

Normaali käyttäjä ei voi yksittäisellä lipulla kostaa kenellekään.

Jos olette sitä mieltä, että paskat liput menee läpi, syyttäkää valvojia.

7 tykkäystä

Tosin muistan ylläpidon ärähtäneen tästä joskus, eli kyllä siellä hereillä ollaan ja asia tiedostetaan. Olen todella väärä henkilö puhumaan liputuksista, alle kymmenen viestiä oon urani aikana liputtanut ja niistäkin ainakin kaksi ylläpito hylännyt. Ihmiset liputtaa ja ihmisiä kai ylläpidossakin on, niin aina sattuu virheitä ja kyllä niistä pitää voida keskustella. Se että yksi viesti on aiheuttanut pari päivää kestävän keskustelun on osoitus että viesti on ainakin jollain tasolla hyvä ja huomiota on tullut.

Voiko liputetusta viestistä muuten saada prenikan “hyvä vastaus” tai jopa “erinomainen vastaus” vai kumoaako liputus ne automaattisesti?

Olisi muuten noita liputuksia aikas paljon jos erimielisyyksistä liputettaisiin.
Meemejä ei tarvitse mainita koska ne liputetaan kuitenkin.

Testataampa:
Ilves tulee dominoimaan tamperelaista kiekkoa 2020-luvulla. IMO

Sitähän tässä koko ajan tehdään.

1 tykkäys

Erimielisyydestä kumpuavia liputuksia näkee hyvin harvoin. Ja juuri tästä syystä liput tarkastaa aina toinenkin silmäpari, eli @valvojat. Tästä huolimatta joskus voi mennä pieleen, jonka jälkeen asiasta voi edelleen keskustella, kuten nyt tapahtuu.

3 tykkäystä

Mitä tämä oikein tarkoittaa?

Eli liputtamalla saa kirjoittajan itsemurhaaman kommentin elvytettyä henkiin ?

1 tykkäys

Tota tekstiä olen minäkin ihmetellyt.
Käykäähän porukalla liputtamassa.
Minä murhasin sen kun huomasin, että pienten kysymysten ketju oli tulossa matkailuketjuksi.

1 tykkäys

Kävin liputtamassa.
Haluan olla sankari ja pelastaa poloisen viestin.

3 tykkäystä

@Maikkeli, @Labrys: Omien viestien poistamisessa on 24 tunnin viive. Se suojaa keskusteluja sellaiselta, että joku poistaa viestejään ja siten aiheuttaa hämmennystä lukijoiden keskuudessa, kun muiden viesteiltä puuttuu konteksti. Viesti poistuu vuorokauden viiveellä. Ilmeisesti on niin, että jos viesti on liputusjonossa, se ei kuitenkaan poistu, vaikka 24 tuntia tulee täyteen. Tämä on niin harvinaista, että voisi olla jopa fiksua muokata paikallisesti tuo maininta 24 tunnin säännöstä pois.

Kaikille: Jos tulee postattua jotain täysin harkitsematonta, kuten vaikka oma sähköpostiosoite tai pankkitunnukset ja viesti tulisi poistaa oitis, liputus muulla syyllä on hyvä idea. Valvojan poistot astuvat voimaan oitis.

Edit. Niin ja tuon viestin voi liputtaa uudestaan huomenna iltapäivällä niin kokeillaan olenko ymmärtänyt oikein. On parempi, ettei anneta lippujen olla jonossa 23 tuntia vain testin vuoksi paristakin syystä.

Minulla on ollut hiukan ikävä pelaajasiirrot ja sopimusketjua.

Olen aika monen joukkueen ketjut piilottanut, koska koen ettei peliesitykset ja muut asiat niin kiinnosta muilta. Lisäksi tietyt joukkueet olivat listan yläpäässä jatkuvasti. Tosin minua taas kiinnostaisi muiden joukkueen pelaajasiirrot ja sopimukset, mitkä taas hukkuvat tuonne piilotettuihin ketjuihin. Tämä on ongelmallista allekirjoittaneelle.

Olenko yksin ajatukseni kanssa että vanha oli parempi, vai miten muut käyttäjät ovat ottaneet uudistuksen vastaan?

9 tykkäystä

Hetken aikaa oltiin tilassa, jossa meillä oli oma ketju uusille pelaajahankinnoille ja erikseen joukkueille. Tuolloin sopimusuutiset julkaistiin sekä joukkueen omassa että “pelaajasiirrot-ketjussa” tai vain toisessa ja vuorotellen miten sattuu. Sen vuoksi jätettiin koko pelaajasiirrot-ketju pois ja siirryttiin joukkueiden omiin ketjuihin. Noissa omissa ketjuissa on sitten luonnollisempaa esim. kommentoida pelaajan otteita vaikka kuukautta myöhemmin tai mitä ikinä.

Minä kuulun samaan kategoriaan @Paarma :n kanssa tässä asiassa. Minäkin olen piilottanut noita muiden joukkueiden ketjuja, koska en kaikkea niihin liittyvää jaksa selata läpi.

Ehdotus:

Perustetaan ketju “Pelaajasiirrot muissa joukkueissa”.

Tuohon ketjuun ei mitään lätinää ja jaarittelua, vaan ainoastaan siirrot. Keskustelut pelaajista sitten niissä omissa kausiketjuissa yms. Jos rupeaa ehdottamassani ketjussa pelaajasta lätisemään, niin ankaraa nuhtelua välittömästi.

14 tykkäystä

Tuo olisi kyllä hyvä! Ei itseäkään kiinnosta kahlata kaikkia joukkue osioita lävitse niin missaa jokusen pelaajasiirronkin.

Näitä Liigan pelaajasiirtoja listaavia palveluita on olemassa:

Tarvitaanko palstalle näiden kilpailija, enpä tiedä. Olisi kiva tietysti, mutta kuka pitää vuodesta toiseen sitä ajan tasalla? Tämä on kuitenkin keskustelupalsta ja siksi keskustelu siitä siirrosta on se pihvi. Jos keskustelua syntyy, hyvä. Jos ei kenelläkään ole mitään sanottavaa niin sitten ei keskustella.

Kyllä minä silti tunnistan jotain samoja fiiliksiä minussakin. Joidenkin joukkueiden ketjut ovat tosi raskaita seurata, kun niihin kirjoitellaan kaikkea maan ja taivaan väliltä. Sinne sitten hukkuu asiaakin sekaan. Mutten keksi realistista vaihtoehtoa. Palstan alkuperäinen idea oli, että olisi paljon lyhyitä nopeasti kuolevia ketjuja tai vähintään ketjut olisivat tiukasti rajattuja. Mutta käytännön toteutus on vaikea juttu. Aina mahdollisuuksien mukaan näitä pieniä aiheita on tehty.

3 tykkäystä

En minä tarkoittanut, että tätä sen kummemmin ylläpidettäisiin ajan tasalla. Ainoastaan, kun tulee jokin siirto, niin siitä ilmoitetaan:

Jere Rouhiainen HPK:n riveihin viikoksi lainaan ja tähän linkki perään.

Ei tarvitse sitten viikon päästä kirjoittaa uudestaan, että Jere Rouhiainen Tapparaan.

Tai sitten:
Damien Fleuryn sopimus purettu Lukon kanssa. Linkki ja that’s it.

4 tykkäystä

Tappara.co:ssa kun ollaan, niin en näe tarpeelliseksi lähteä esim. Jatkoaikaan lukemaan noita siirtouutisia. Olen ehdottomasti samaa mieltä kuin palstaveli @Oijennus. Kuka odottaisi ja vaatisi, että kyseinen ketju olisi 100%:sesti ajan tasalla? Tuskin kukaan.

No, minä en mitään päätä ja hyvä niin, kunhan kerroin mielipiteeni!

6 tykkäystä

Ymmärsin hyvin, että tuollaista ehdotit, eikä sellaisen ketjun luominen ole minusta ainakaan mahdottomuus. Voisi olla hyödyllinen. Millään ei voida taata, että ketju kattaisi sataprosenttisesti kaikki siirrot joista palstan syövereissä puhutaan, mutta ehkei se mitään haittaisi - kuten @krobbe yllä näemmä kommentoikin. Kriteeriksi tulisi, ettei ketjussa saisi edes puolella sanalla kommentoida siirtoa. Kaikki “hyvä hankinta” -kommentitkin poistettaisiin linkitysten yhteydestä. Linkki uutiseen, Elite Prospectsiin ja asianmukaiseen Tappara-co-ketjuun olisi sallittu. Ketju olisi yhteisprojekti, jossa palveltaisiin kanssapalstalaisia.

Laitetaan niin, etten näe muuta haittaa tuollaisesta ketjusta kuin sen, että tuottaisi vähän työtä meille valvojille. Ihmiset ovat uskomattoman lukutaidottomia. En viittaa niinkään palstaan, vaan tarkoitan paljon yleisemmällä tasolla. Minkään ohjeistuksen ei pidä olettaa menevän jakeluun kirjallisessa muodossa kuin pienelle osalle kohdeyleisöstä.

Minulta henkilökohtainen hyväksyntä ketjulle kuvaillussa muodossa. En tiedä, onko tässä muiden valvojien mielestä mitään tolkkua.

3 tykkäystä

Ketju ideana jees minunkin mielestäni. Noin niin kuin uutisasiana. Onhan meillä nytkin ketju poimintoja päivän uutisvirrasta, joka on toiminut hyvin. :stuck_out_tongue: Eli poimitaan uutisia, mutta nähdäkseni yllättävän hyvin siirtynyt keskustelu siitä ketjusta muihin ketjuihin ja luotu myös uusia ketjuja ketjun pohjalta.

Entinen pelaajasiirtoketju vertautui hyvin tuohon uutispoimintaketjuun, ja sille entiselle pelaajasiirtoketjulle ei nähty enää tarvetta, kun joukkueille on omat ketjunsa. Tuota uutispoimintaketjua on vaikea korvata samalla logiikalla.

Ja ihan noin myönteiset fiilikset minulla ei siitä ketjusta ole: sitä saa olla vähintään viikoittain ja välillä monta kertaa päivässäkin pilkkomassa. Se toimii kohtalaisesti, mutta varmasti joka toinen “uutispoiminta” sopisi paremmin johonkin toiseen ketjuun tai uuteen ketjuun. Moneen ei jaksa tai ehdi kukaan puuttua, mutta selkeimmät keräillään yleensä. Aika ajoin siellä ryöpsähtää ihan kunnon väittelyitäkin ilman että osallistujista tai muista kukaan viitsii edes liputtaa meille tiedoksi.

Mielellään ei luoda enempää harmaita alueita, kun ei ole pakko. Mutta kuten sanottua, tässä ehdotetussa uudistetussa mallissa on mustaa ja valkoista eikä yhtään harmaata, mikä helpottaa kummasti.

Mä en ainakaan ole esteenä uuden sisällön luomiselle, tietenkään. Ja pitäisi olla helppo ylläpitää. Mutta ennusteeni ja bensaa kiukaalle:

  • menee kirsikoiden poiminnaksi,
  • on pois joukkueiden ketjuista ja
  • jää ajan myötä vähälle huomiolle.

#pirunpääikoni

5 tykkäystä