Palautetta palstan henkilökunnalle

Olen eri mieltä, koska kyseessä ei edes ole pelkkä pelaajauutinen, vaan samassa uutisessa oli ilmoitus valmennuksen jatkosopimuksesta ja kuten cace… sanoi, niin kyseessä voi hyvinkin olla tuleva päävalmentaja. VAADIN siis uutisen siirtoa sopivampaan ketjuun ja eli ellei parempaa löydy niin siihen, mihin sen alkuperäisesti laitoin.

1 tykkäys

Ei kai V-M Savinaistakaan laiteta nykyisiin Tapparan pelaajiin, koska hän saattaa siirtyä kesken kauden Tapparaan? Olli Salo saattaa olla seuraava päävalmentaja, mutta sitä ei vielä hetkeen ole. Tuonne Hockey Oy -ketjuun sopii paremmin Ilveksen isot linjat.

Siirsin @cace6969 viestin Ilveksen muita toimihenkilöitä käsittelevään ketjuun, joten ei ole enää roster-ketjussa se. Ei kuitenkaan missään nimessä Ilves-Hockey Oyn ketjuun. Se on riittävän laaja aihepiiri ilmankin, että sitä ruokitaan millään urheilutoimintaan liittyvällä.

1 tykkäys

Sori vaan, mutta en kyllä aina ymmärrä tätä palstan moderaattorien yliampuvaa siirtelyä. Vaikka nyt kuinka koitat ppuolustella omaa tekemistäsi silppuamalla käytyä keskustelua useampaan ketjuun, niin olet kyllä tämän asian suhteen väärässä. Tuota valitsemaani ketjua parempaa osoitetta ei täällä ole ja hajasijoittelu vain pirstaloi keskustelua.

Ei Rautakorpeakaan laiteta Tapparan rosteriin, eli miksi sitten Salo?

1 tykkäys

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Palautetta kanssakeskustelijoille

Olisit tehnyt Ilveksen rosterille 2018-2019 ja valmennukselle omat ketjut. Sinä lykkäsit väärään ketjuun ja moderaattori siivoaa jäljet.

4 tykkäystä

En tiedä muiden mielipiteestä tai miten meneteltiin, mutta Kiven jatko ok tuonne Hockey Oy -ketjuun. Salon jatkon yhteydessä oli myös Tammisen jatko, joten rosteri hyvä.

@Naapuri

Alkuperäinen viestisi oli “Jatkosopimuksia: *linkki*”. Tuo viesti itsessään on melkein roskiskamaa.

Jos haluat, että keskustellaan “uudesta aikakaudesta” kirjoita siihen viestiin, miksi ja mistä haluat erityisesti keskustella. Jos haluat maalailla kuvia Kiven jälkeisestä ajasta, tuo ketju olisi varmasti ollut siihen ihan hyvä paikka tähän väliin.

Sitten toinen viesti vaikka kokonaan uuteen ketjuun “Ilves roster 2018–19” ja siihen listannut voimassa olevat sopimukset sekä nämä tuoreet jatkosopimukset.

6 tykkäystä

Ilves teki asian hieman mutkikkaaksi ymppäämällä samaan uutiseen kaksi uutista. Perusoletukseni oli, että olisi alettu käsitellä Tammisen otteita kaukalossa ja että apuvalmentaja Salon jatkosopimus olisi tapparalaisittain vähäpätöisempi uutinen ja siksi valitsin ketjuksi roster-ketjun. Nyt Salon sopimusta kommentoitiin, joten sen vastauksen siirsin edelleen toiseen ketjuun.

Pilkkominen ei pirstaloi keskustelua vaan pitää keskustelut fokuksessaan. Se on aina tosi huono juttu, jos yhdessä ketjussa käsitellään useaa asiaa samaan aikaan. Molemmat keskustelut kärsivät. Lukijallekin sellaisen ketjun seuraaminen on työlästä ja hämmentävää. Näistä syistä me vaalimme järjestystä minkä ehdimme.

2 tykkäystä

Veikeetä, että kaikenmaailman negauutiset, kuten Saipa-Ilves pelin linkit, ovat niitä ISOJA asioita, jotka sopii ylläpidon mielestä tuohon ketjuun, mutta minun linkittämäni sopimusuutinen ei. Ei oikein mene jakeluun.

Koita päästä nyt asian yli. Vähän kuten jääkiekkopelissä, että on säännöt joiden mukaan tuomarit viheltävät. Pelaajat pelaa ja purnaaminen ei muuta koukkujäähyä tai paitsiota.

Ei sovi sitten yhtään. Oli mennyt minun silmieni tuo ohi viesti johon viittasit, muista valvojista en tiedä. Minä nyt joka tapauksessa liputin tuon viestin näin jälkikäteen, kun oli täyttä kuraa.

Tälle palstalle tulee niin hirmuinen määrä viestejä tätä nykyä, ettei ole takeita että kukaan valvojista lukee jokaista viestiä tarkalla ajatuksella. Siksikin aiheesta eksyvien tai sopimattomien viestien liputtaminen on tärkeää.

5 tykkäystä

Tuomarin pitää kuitenkin pelissä pystyä perustelemaan ratkaisunsa. Samaa toivon täälläkin.

1 tykkäys

Mites se minun kirjoittamani viesti oli mielestäsi kuraa?
@Naapuri n pahan mielen ymmärrän jotenkin. Tarkoitus ei ollut vinoilla, vain todeta mikä oli päivän tilanne.

@Battleaxe73 totesi että huonolta näyttää ja vastasin siihen.
Olen pahoillani, en jaksa kirjoittaa yhtä pitkästi kuin esim. Peterra kirjoittaa.
Joo, tiedän että olisin sen voinut jättää kirjoittamattakin ja lukea palstan säännöt taas uudestaan…

Ymmärrän, että minun viestini on liputettu ja @messi :n viesti poistettu tuolta Mark Flood Ilvekseen huhuketjusta, mutta…

Ei ne sen paskempia viestejä olleet kuin valtaosa meidän viesteistämme tuohon pari pelaajaa Tapparaan huhuketjuun.

Eli onko nämä ketjut eri arvoisia? Kipinävahti on kipinävahti, mutta onko meillä nyt uusi kipinävahti eri nimellä?

2 tykkäystä

Joo elikkäs. Sanoisin, että ihan joka ketjuun hömppää ei tarvitse tunkea. Tuosta huhuketjusta on muodostunut jonkinlainen roskis. Palava roskis. Siihen on tullut reilusti yli 150 viestiä tänään. Osa yön aikana. Yritin päivän aikana ohjata keskustelua asiallisempaan suuntaan, mutta tulos oli olemattoman laiha. Muistaakseni yritin ohjata keskustelua myös edellisenä päivänä. Joku voisi ajatella, että minulla ei ole auktoriteettia.

Samanlaista tunkiota ei siis joka ketjusta tarvitse tehdä.

Tavallaan olen vähän pettynyt, että tuosta Tapparan huhuketjusta on tullut tuollainen kuin siitä on tullut.

Lopettakaa keskenäinen palstalla tsättäily @Messi kanssa. Jos mahdollista, käyttäkää sellaiseen vaikka Whatsappia. Piilotin tästä pari tsättiviestiä.

8 tykkäystä

Sanotaan niin päin, että Mark Flood -ketjussa noudatamme palstan sääntöjä.

Tuo Tappara-ketju riistäytyy meiltä väistämättä käsistä. Minä ja pari muutakin valvojaa ollaan yritetty murista väliin keltaisilla viesteillä ettei täytettäisi ketjua roskalla. Vaikutus on kuin oli alakouluopettajan SSSSSH-suhuttelulla, joka oli eilen kirjastossa luokkansa kanssa. Desibelitaso laski ehkä kahdeksi sekunniksi. Ei me haluta tuosta ketjusta jälki-istuntoja jaella koko luokalle, joten olemme melko voimattomia. Sori niille, jotka haluaisitte lukea pelaajahuhuja, mutta enemmistö on puhunut. Kirjaimellisesti. :wink:

Palstan säännöt pätevät kuitenkin yleisesti, vaikka paikoin voidaan tehdä käytännön kompromisseja.

Edit. Kas, @Kilo oli aavistuksen nopeampi.

2 tykkäystä

Joo, nyt hyväksyn nuo kommentit ihan mukisematta. Tuo huhuketju tosiaan lähti lapasesta. Omasta puolestani en aio sitä viestilläkään enää ruokkia. Talven kipinäketju on oma lukunsa. Itse asiassa en tykkää huhuilusta ensinkään, koska se on osaksi juoruamista. Eli jos Mikki esim. kertoo minulle jotain siirtoihin liittyvää, niin en tosiaan jaa sitä koko maailmalle. Ja periaatteessa tuostahan tuossa on kyse ainakin jollain tasolla :smiley:

Yksi viesti siirrettiin toiseen ketjuun: Palautetta kanssakeskustelijoille