Patrik Laine

Lähinnä nyt tarkoitin sitä, että media keskittyy liikaa pelin ulkoisiin asioihin. Ja kommentoin viiksi asiaan. Se miten tämä mediahuomio vaikuttaa, niin sitä emme voi tietää.

Voihan se olla, että Pate nauttii tuosta huomiosta. Minun puolestani saa kasvattaa viiksiä, partaa, tukkaa jne. niin paljon kuin haluaa.

Huonosti oli kirjoitettu minun viestini aiemmin.

Pelaajilla on tavaramerkkejä. He ovat tuotteita. Brent Burnsin habitus on kuin katujen miehellä. Thorntonilla harmaa parta. Oviella läpät ulkona, keltaiset luistimen nauhat ja housujen nauha roikkuu pitkällä haarojen välissä.
Pate loi parrallaan aikas vahvan tavaramerkin. Kun pelaaja huomataan, niin se on aina hyvä asia neuvotteluissa. Vaikka em. miehillä riittäisi toki pelkästään pelilliset avut. Tasaharmaassa kotoisessa Liigassa Majoneesi Matti oli ainoa, joka jäi habituksellaan mieleen.

5 tykkäystä

Eikös kaikkiaankin (huippu-)urheilussa suurelta ole suurelta osin kyse wanhasta roomalaisesta ideasta: Panem et circensis eli leipää ja sirkushuveja kansalle, niin eivät turhaan/liikaa ajattele keisareiden ja senaattoreiden töppäyksiä?

Edit Tuon kolmannen sanan taivutusmuodosta en ole ihan varma, menikö oikein. Pitäiskö lopussa olla kaksi iitä ja ässä pois? Korjatkoot latinistit…

Laine 60 maalia…

Helposti,ohi menneistä vedoista enään 16 sisään,niin se on siinä.

2 tykkäystä

4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Winnipeg Jets

Pate ottanut tilanteen haltuun, kun häirikkö oli riehunut lentokoneessa ja Norwegian oli joutunut tekemään välilaskun Pariisiin.

Humalassa riehunut suomalaismies kannettiin ulos lentokoneesta – Patrik Laine rauhoitteli hätääntyneitä lapsia

21 tykkäystä

Itsehän nauroin koko uutiselle. Tuli sitä lukiessa sellainen tunne, että siinä sattui nyt vaan somasti. Patrik Laine ei liittynyt oman lukutaitoni mukaan mitenkään tähän häirikköön tai osallistunut siihen toimintaan tai hänen pysäyttämiseensä. Ei se toki hänen hommiinsa kuulukaan.

Ja lapset pyörinevät suomalaisen NHL-tähden ympärillä ilman häirikköjäkin, joten ehkä vähän kieli poskessa kirjoitettu juttu. Yhdistivät kuitenkin kohtalaisen somasti kaksi täysin toisiinsa liittymätöntä asiaa yhdeksi jutuksi eli perinteinen suoritus IS:ltä.

9 tykkäystä

Pate ja Sasha hakee pytyn Manseen.

5 tykkäystä

No voi hyvä ihme.

Mediakritiikki on aina paikallaan, mutta ei tässä nyt mielestäni ollut mitenkään tikusta väännetty asiaa. Ihan kiinnostava tarina aika poikkeuksellisesta tapauksesta, ja paikalla olleen vanhemman kommentit siitä, että Laineella oli vaikutusta lasten rauhoittumisessa.

Miten ihmeessä tämä juttu olisi sitten pitänyt rakentaa?

Tällaisten tarinoiden kautta ihmislaji on välittänyt tietoa niin kauan kuin on osannut jollain tapaa viestiä.

6 tykkäystä

Olisiko tätä tarinaa pitänyt rakentaa ollenkaan? Olisiko humalainen häirikkö ilman Patrik Lainetta edes ylittänyt uutiskynnystä? En usko.

Koko uutinen on turha. Humalaisia rähisee ympäri maailmaa ja jos sellainen harvoin ylittää uutiskynnystä.

Tosin jos paikalla sattuu olemaan Pertti Kadunmiehen sijaan Patrik Laine tai joku muu niin jopas ylittääkin.

Ihmisiä nuokin vaan ovat.

Jos lapsia olisi mennyt lohduttamaan joku Martti, joka ei pelaa NHL:ää niin tuskinpa siitä olisi kirjoitettu sanaakaan.

1 tykkäys

Martin lohdutus ei oikeastaan kiinnosta ketään, jollei oloso tehnyt jotain uskomatonta.
Ja kyllä välilaskun tekeminen häirikön takia on uutisjuttu anyways. Musta tässä ei oo mitään väärää, hyvin luki Pate tilanteen ja sai kaikille hyvää mieltä.

5 tykkäystä

Niin näitä asioita voi katsella monelta eri näkökantilla. Minua ei jääkiekon ulkopuolella voisi vähempää kiinnostaa, mitä Patrik Laine tekee - ketä lapsia lohduttaa ja ketä ei.

Ei lähdetä enempää offtopicin ihmeelliseen maailmaan. Minun mieleni saa ihan hyväksi jo se, että tiedän, jos joku ihan tavallinen jamppa tekee samoja juttuja - suojelee sitten häiriköltä tai lohduttaa lapsia, jotka pelkäävät. Minua ei kiinnosta, onko se Patrik Laine vai joku muu.

Jos jotain moiset uutiset kiinnostavat niin sehän on heidän oikeutensa. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa muu kuin se, mitä Laine tekee siellä NHL:ssä ja kiekkokaukalossa. Sen ulkopuolella on kuin kuka tahansa muukin.

3 tykkäystä

Käsittääkseni ainakin Iltalehti uutisoi isosti tapauksesta jo ennen kuin oli tiedossa Laineen läsnäolo ja juttu oli myös yksi sen hetken luetuimmista. Aika montaa se kiinnosti, myös itseäni, jo ennen kuin Lainetta siihen mukaan otettiin. Laine antoi vain lisämaustetta juttuun ja toivon niistä lisäklikeistä henkilöiltä jotka ei muuten olleet jutusta kiinnostuneita.

11 tykkäystä

Ei nyt ihan näinkään.

Ainakaan Paten itsensä mukaan. Kyllä Patella on pelisilmää kentän ulkopuolellakin. Ja mää oon yks niistä, joita Paten ja monen muun kiekkotähden tekemiset kiinnostaa kentän ulkopuolellakin.

– No joo, otin kuvia kaikkien halukkaiden kanssa ja jaoin nimmareita. Sillä tavalla pyrin vähän omalta osaltani sitä tilannetta hoitamaan ja yritin saada vähän fiilistä paremmaksi varsinkin nuoremmille.

16 tykkäystä

Paten kesätreenikauden kuulumisia:

1 tykkäys

Hyvä kuulla, että jalkoihin haetaan räjähtävyyttä. Odotukset ensi kautta kohtaan on varmaan kaikilla kovat.

1 tykkäys

53 häkkiä.

2 tykkäystä

Pate vissiin maisemissa, kun näytti olleen tänään Biltemassa. Hyvältä näytti. :wink:

Pate ja Sasha menossa hakemaan Bermudan kannua Hämeeseen.

1 tykkäys