Patrik Laine

http://www.aamulehti.fi/urheilu/yle-laineella-on-paikka-leijonissa-jalonen-ei-ole-saanut-nuorta-tahtea-kiinni/

Itsestäänselvyydelle vahvistus. Loistavaa Pate!

4 tykkäystä

Pakko sanoa, että pelaaja(t) ei pääse minun sieluun ja sydämeen helpolla. Toki arvostan useita Tapparassa pelanneita, mutta sellaiseen jumalan asemaan ei colyn sielussa ole päässyt kuin Ville Nieminen. Olen ihastellut mm. Ojasta, Kontiolaa, Barkoveita jne joten älkää ymmärtäkö siis väärin.

Onneksi olkoon Patrik Laine. Olet toinen jääkiekkoilija maailman historiassa, joka saa ikuisen paikan sieluni syövereissä ja tulen seuraamaan uraasi niin kauan kuin se kestää. Uskomaton pelimies ja aikoinaan vanhalla palstalla puolustin tätä ongelmalapsen maineessa ollutta nuorta.

Nautin niin perkeleesti tämän miehen peliä katsoessa ja tervettä itseluottamusta uhkuvia kommentteja, jossa ei kummarreltu vaan annettiin mennä. Kuten mies itse sanoi: “Puhujia riittää aina, mutta tekijöitä vähemmän”. Siitä ei kommentti parane kun tietää ja näki mitä Laine tällä kaudella teki.

Lähti paita tilaukseen, tätä ei ole Niemisen jälkeen tapahtunut.

Kiitos Patrik. Olen rakastunut.

10 tykkäystä

Samoilla linjoilla Colyn kanssa. Paita tuli hankittua myös finaalisarjaan. Ajassa 59.59 tehty tasoitus oli viimeinen sinetti hankintaan.

Huikea pelaaja ja mielenkiinnolla tulen häntä seuraamaan.

Muistan jonkun palstaveljen kaihoisan kommentin, jostain Kärpät-sarjan taaperrusjakson keskeltä. “Taitaa Laine jäädä meidän suurimmaksi palkinnoksi tänä vuonna”. Tulihan sieltä kannu, mutta melkeinpä edelleen pitää tämä kommentti paikkaansa. Olihan jo yksittäisenä pelaajana yksi tärkeimmistä, ellei tärkein pelaaja keväällä. Jätti kyllä lähtemättömän jäljen faneihin ja historian kirjoihin.

2 tykkäystä

Voittaa Mestaruuden ja pleijareiden MVP… Käy mäkkäris mäkkäris sen kunniaks ja alkaa keskittyy mm kisoihin. Ei kyl saunas/krapulas tehdä mailman parasta pelaajaa.

1 tykkäys

Tulee aina mieleen näistä uutisista Laineen kikkavideon lausahdus: “Moi, mää oon Patrik Laine ja mää haluan olla maailma paras jääkiekkoilija”. Mies on ilmeisesti todella päättänyt toteuttaa tuon, juhlimiset saa odottaa. Täytyy kyllä hattua nostaa tuosta käsittämättömästä päättäväisyydestä.

2 tykkäystä

Hieno detaili eilisen pelistä: tolppalaukauksen jälkeen Laine liukuu ulos hyökkäysalueelta hammassuoja puoliksi ulkona suusta ja toppuuttelee kädellään alhaalla läpisyöttöä harkitsevaa Bonsaa(?). Pari sekuntia myöhemmin kun koko hyökkäys on ehtinyt ryhmittymään, se syöttö tulee ja hammassuoja on jo suussa.

1 tykkäys

Mietin äsken juuri samaa ja oivalsin:

  • Auston Matthews on kisoissa.
  • Leijonien mahdollinen menestys ja roolin saaminen / onnistumiset kisoissa ovat hänen oljenkortensa haastaa Matthews draftissa, joka on etumatkalla kansalaisuutensa ja pelipaikkansa ansiosta.

Kahden mestaruuden jälkeen tämä jätkä haluaa napata vielä miesten maailmanmestaruuden ja 1. varauksen. Sitähän voisi myös “seiftalla” ja varoa loukkaantumasta, koska ensi kaudella mennään isoissa valoissa…

2 tykkäystä

Pate ei siis ollenkaan osallistunut joukkueen mestaruusjuhliin?
Outoa, sanon minä.

Ei ollenkaan. Kausi on kesken ja pelit kovenee. On näitä tapauksia ennenkin ollut Suomessa, mutta en nyt ulkomuistista osaa nimeä heittää.

Siis että pelaaja ei mene edes juhlaillalliselle/syömään seuraavana päivänä jengin kanssa? Ei siinä mitäö jos ei koko yötä juhli, mutta että ei juhli joukkueen kanssa ollenkaan. On se minusta outoa.

Mä en osaa sanoo mitään tästä kaverista enää. Täysin mykistänyt mut. Aina välillä hallilla oon toistellut sitä, että on se kova kaveri, kova, on se…

Kyllä se siinä mukana on ollut, mutta sillä muistutuksella, että maanantaina on jo uuden joukkueen mukana.

Ei ainakaan muiden pelaajien mukaan ole ollut juhlimassa.

Patrik Laine oli Ikeassa ostoksilla, kun Jalonen vihdoin tavoitti Laineen ja mikäli Jaloseen on uskominen :yum:

Videon mukaan sunnuntaina vasta tehdään valinnat ja Patenkaan valinta ei ole vielä varma siis… Yhtään nimeä ei vielä ole lyöty virallisesti “lukkoon”…

No tuskin se on mitään ylämoroo laittanu bemarin ikkunasta vaan kertonut muulle jengille mikä on homman nimi. Mä luulen, että toi muu porukka ymmärtää kyllä, ettei Laineen nälkä ole vielä kadonnut.

Eilen lähti aikaisin Mäkkärin kautta kotiin, mutta mistä tiedät / tiedämme ettei ole hengaillut joukkueen mukana jossain vaiheessa tänään?

Ja onhan jätkällä ollut jo rankka kausi ja kauhea mediahärdelli päällä. Arvaa vaan olisivatko kaikki, mukaanlukien median korppikotkat, sen kimpussa jos kylille lähtisi? Voi oikein viisasta ottaa happea ja palautua, jos ja kun on vielä kovia tavoitteita tälle kaudelle. Kenties nuoren miehen oma kauden päätavoite (draft).

1 tykkäys

Laineen mielessä on NHL draft ja MM-kisapaikka ja minusta on täysin ymmärrettävää että FatLady tai aamuyön karaoke ei ole silloin prioriteettilistalla.
Kokemusta on myös runsaasti jo nyt mediasta joten sekään ei niinkään nappaa enää.
Ja onhan sillä ihan mukavan oloinen vaihtoehto kainalossa :grinning:
Vaikka nuorena jaksaa säätää ja sählätä niin ehdottoman viisaasta on mennä huilaamaan ja olla sen kotiväen kanssa tämä hieno hetki ja aika.

Pate juhli jo kentällä kauden aikana, tarvitseeko muuta :yum:

Draft-vuosi on kova pelaajalle managerinkin mukaan ja kilpailu NHL-paikasta on kovaa parhaillekin. Kaikki huili on tarpeen ja nyt kannattaa lomailla, kun ehtii. Varsinkin jos Pate pääsee pelaamaan vielä toiset MM-kisatkin samalle kaudelle…

Eihän täällä kukaan murehdi Paten juhlimisista? Jos hän on mieluummin ollut yksinään kuin joukkueen kanssa, niin eipä siinä nyt varmaan mitään sen kummempaa dramaattisuutta piile.

Ja sitä paitsi aikuisia ihmisiähän tässä kaikki ollaan :wink:, että eiköhän kaikki tiedä mikä on itselleen parhaaksi. Voisin kuvitella itseni vastaavassa tilanteessa (no joo, paitsi en ehkä oikeasti voi kuvitella itseäni vastaavaan tilanteeseen) toimivan samoin.

Pelipaita on pakko-ostos! Tässä on kyllä pelimies, josta ounastelen omaa kaikkien aikojen suosikkipelaajaa. On ollut ilo ja kunnia seurata huikeita pelimiehiä vuosien varrella, mutta Patrikissa on vain sitä jotain supertähtimäisyyttä. Sen lisäksi, että pelityyli on maailmankaikkeuden kaunein. Zlatan on ruotsalaisten köyhän miehen Patrik. (Zlatanissa on siis myös heikkouksia)