Patrik Laine

Patrik Laine on tehnyt tällä kaudella 48 maalia.

Liigan harjoitusottelut
4 ott, 2+0 = 2

Champions Liiga
8 ott, 2+2 = 4

USA:n U20 junioriturnaus
7 ott, 5+2 = 7

SM-Liiga
46 ott, 17+16 = 33

WJC U20 Nuorten MM
7 ott, 7+6 = 13

Euro Hockey Tour
2 ott, 0+0 = 0

Liigan playoffs
18 ott, 10+5 = 15

WHC Maailmanmestaruuskisat
5ott, 5+4 = 9

Yhteensä: 92 ottelua, 48+35 = 83 pistettä.

Semmosta. :slight_smile:

25 tykkäystä

Pitäisi vielä erotella pisteet huumorijengeistä ja kovista vastuksista. Ainakin USA:ta vastaan jäi tällä kaudella nollille. Tähän hymiö.

Tullaan hymiöllä sisään. Ei se oo monella napsunu edes noita maita vastaan. Hymiöllä ulos.

2 tykkäystä

Kovat on tehot ollu tällä kaudella kokonaisuudessaan. Hattu ylös ja kiitos että saatiin nauttia tämä kausi Pyhän Patrikin peleistä.

5 tykkäystä

No mutta eiköhän Liigan poffit riitä toteamaan että Pate on kova. Todella kova.

1 tykkäys

Ei ollut mikään nappipeli tänään Ranskaa vastaan, mutta tehot toki kohdillaan. Nyt alkaa tulla kovempia maita vastaan ja tulee loistava tilaisuus hiljentää arvostelijat.

Ei pidä paineita luoda, mutta on oikeasti mahdollisuus ohittaa Kontiolan Leijonaennätys yksissä mm-kisoissa (8+8).

Eikös tuosta puutu 2 u20-harjoitusturnauksessa marraskuussa tehtyä maalia Ruotsia vastaan, ja joulukuussa Lahden u20 USA-ottelussa tehty maali? Eli yli viidenkymmenen maalin mennään tämän kauden osalta.

Eiköhän ne arvostelijat ole hiljennetty jo aikapäiviä sitten. Jotka sitä jatkaa, ovat puhtaasti vi####lijoita. Tuli katseltua Paten maaleja ja syöttöjä eri peleistä tubesta taas tänäkin iltana ja kyllä aina tuntuu niin hyvältä ja muistuu myös mieleen, miten Meidän kodissa sai tuuletella sydämen kyllyydestä kauden aikana. Kiitos Pate ja hyvää jatkoa änäriin. Ikävä jää.

6 tykkäystä

Kuulemma Iltalehden Santtu jaSolmu ei ole vielä vakuuttuneita

1 tykkäys

7 tykkäystä

Ville Nieminen “aina toi sama jätkä ampuu noita maaleja”… :sunglasses:

10 tykkäystä

Tänään ei ihan parasta Patea mutta tulihan se maali sieltä taas väkisin. Ja tyypilliseen tapaan muutama sekunti ennen loppua. Erittäin tärkeä maali Patelle seuraavaa peliä ajatellen. Sanotaan mitä sanotaan, mutta kyllä nämä snaipperit vaan maaleista elävät.

Yhtä juttua mä en vaan ymmärrä.
Miksei Patelle pelata vetopaikkoja paljon enemmän. Ja miksei sanottu että laukoo enemmän.
YV:ssäkin pelataan viivalle pakille, joka vetää jonkun propellin maalia päin. Tai pelataan Jokiselle, joka jatkaa Lexalle maalille.
Siitä Jokinen sanoikin yhdessä haastattelussa " Jos mulla olisi tuollainen veto, en syöttelisi ollenkaan muille "

1 tykkäys

Kyllähän pari ekaa peliä pelattiin Patelle vetopaikkaa - ja Pate kiitteli.
Nyt myöhemmissä peleissä on kyllä ollut selvä miesvartiointi 5v5 ja erityisesti 5v4 tilanteissa.
Räjähtävyys, missä Laine on MM-tason huippuja vs jäljessä, on yksi syy miksi vetopaikkoja ei Patelle pelata niin paljoa - ei pääse irtautumaan miesvartioinnista vetopaikoille. Eilenkin se pari kertaa kun pääsi, niin heti oli lähellä + viimeinen sitten räpsähti.
Tähän kun lisätään se, että Patrik joutuu pelaamaan oikeaa laitaa, niin esim Sassa ei pysty yhtä hyvin antamaan lättyä josta voisi laukoa suoraan.

TL;DR:
Miesvartiointi, puuttuva,räjähtävyys & väärä laita ovat syitä siihen, että Patelle ei niin paljoa pelata vetopaikkoja

Itse olen positiivisesti yllättynyt, kuinka nuori kaveri on jaksanut
vetää yli 90 ottelua noin tehokkaasti tämän kauden aikana mukaanlukien kaikki
arvokisat. En yhtään ihmettelisi jos joissan peleissä ei ihan nappiin kaikki menisi,
viellä kun vastustajatkin ovat Laineen vaarallisuuden huomanneet…
On huikea kaveri kyllä.

3 tykkäystä

Laine otettiin eilen aika lailla pois ylivoimapelissä Slovakian toimesta. Sinne ei voinut vetopaikkoja pelata, siksi tilanteet tulivat Jokisen kautta toiselta puolelta.

Itse taas näin, että muutamaan kertaan Laine olisi helposti päässyt virittämään one-timerinsa yv:ssä, varsinkin viimeisessä erässä Jokisella olisi aivan hemmetisti tilaa laittaa poikkisyöttö Laineelle, mutta laukoikin itse. Uskon, että on myös valmennuksen ohje “välttää” mahdollisimman paljon tätä Laineen vetoa. Ei ole hyvä jatkoa ajatellen jos sitä viljellään kokoajan, vaan pidetään hakua vähän piilossa.

3 tykkäystä

Näen asian ihan samalla tavalla.
Samoin pakki olisi voinut monta kertaa antaa sellaisen samanlaisen kuin Juti aikoinaan jakeli viivasta Ojaselle B-pisteen kaarelle.
Myös Pate itse haki yllättävän paljon Jokista, jonka tarkoitus sitten jatkaa maalille Lexalle. Yhden kerran onkin onnistunut.
Olisiko tarkoituksellista kuvion peittelyä ??

1 tykkäys

Varmaankin tarkoitus sikäli että monipuolisuus tiedetään avainasiaksi mitä pidemmälle kisat ehtivät. Samoin voi tietenkin ajatella myös Laineen itsensä kannalta, joutuu hänkin hakemaan variaatioita ja kokeilemaan muitakin kuvioita. Ei pelkästään “piiskapaikalla” olemista, vaikka se niin toimivaa onkin. Vastustajan kannalta joka tapauksessa hyvin vaarallinen ketju.