Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Jep, ja tämä on ollutkin linja jota on nykyään vähän höllätty (sen mukaan mitä oma pää kestää mankumista, raivareista ei ole ollut puhettakaan pitkään aikaan).

Kiitos kaikille vastanneille, itseasiassa tämä ratkesi melko helpolla kun Androidin play kaupassa löyty jotain vastaavia tasohyppely niin sain sen mankumisen loppumaan, nyt vielä youtubesta historian poisto niin avot.

1 tykkäys

21 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Kysymyksiä ja vastauksia jääkiekosta

Pistetäänkö jotain kisaa O-kisoista pystyyn? Kiekosta lähinnä. Täällä on sitä osaavaa porukkaa laittamaan homman pystyyn,mut onko heillä aikaan tähän. Itseltä ei ny vaan luonnistu.

2 tykkäystä

Sopii @Raumalainen vähän huonosti tämän kauden Lukon ketjuun tuo rattijuopumus, vaikka Lukon kssvatti. Sellaista piti kysyä, että onko tuosta Rauman paikallismedioissa ollut juttua? Vai skuuppi SK:lta?

Länsi-Suomessa oli juttu siitä aikanaan. Pelaajan tiedän, mutta jätetään mainitsematta. Eipä täällä ketjua ole nykyisten pelaajien törttöilystä (Tai en ainakaan ole bongannut). Aihetta olisi varmaan riittäviin. Tällä kaudella jo suurmedioissakin ollut Koistinen ja Miklik ainakin.

Joo, nimeä en tarkoituksella pyytänytkään. Jäin vain pohtimaan, onko Raumalla oltu tarkoituksella hissukseen, kun oman kylän poikia.

Miten pystyy saunalahden sähköpostissa estämään roskapostin? Vai pystyykö? Itsellä ei silmään pistäny kun koitin etsiä.

Menisiköhän sekin OmaElisan kautta? Sieltä sähköposti → lisäpalvelut → käsittelysäännöt.

2 tykkäystä

Vieläkö Saunalahden laskutus hoidetaan joensuulaisen päiväkodin toimesta?
Joskus aikanani olin hetken Saunlahden asiakas ja yksikään lasku ei ollut oikein, aina oli korjattavaa.

1 tykkäys

Itselläni on ollut tähän asti aina laskut oikein, asiakkuutta takana kohta vuosi. :slight_smile:

No juu. Joku yli-innokas liittymäkauppias yritti myydä mulle Saunalahden liittymää ja pamautin hänelle tuon saman kysymyksen.
Hän totesi hieman epävarmasti että hänen tietääkseen laskutus hoidetaan nykyään jostain muualta kuin sieltä joensuulaisesta päiväkodista.
Voidaan siis olettaa että sielläkin on opittu jotain?

@BlueOval oon kyllä tuosta kuullut muiltakin, että laskutuksessa on ollut ongelmia. Nykymaailmassa on vaan ihan tosiasia se, että asiakkailla on monia eri tuotteita ja niitä vaihdellaan aika nopeasti toisiin. Nyt, kun määräaikaisuuksista on melko lailla luovuttu niin ei oo ihme, jos ei operaattoreilla oikein laskutus pysy perässä, kun pahimmat kilpailuttajat vaihtelee liittymää 3-4 kertaa vuodessa, että saa edullisempaa hintaa.

Suomessa data on kuitenkin aivan naurettavan halpaa vrt. muihin maihin. :smiley:

Itsellä ollut jo vuosia Saunalahden liittymä, olen ollut niin tyytyväinen, ettei ole tullut mieleenkään mitään muuta koittaa. Ja laskutkin ovat olleet oikein. Ne vaan ovat alkaneet viime aikoina mennä roskapostiin :roll_eyes:

Villi veikkaus: osoitteesi on joko hotmail tai gmail :smiley: OmaElisasta saa ilmaiseksi laitettua itselleen vielä tekstarimuistutuksen lähetystä laskusta, jolloin nuo roskapostiin päätyvät ei pääse menemään ohitse.

hotmailista ja gmailista vissiin pitää jostain asetuksista vääntää se niin, etteivät menisi roskikseen. elisa.fi/asiakaspalvelu löytyy jos jonkinlaista ohjetta tuohonkin :stuck_out_tongue: Aina kannattaa käyttää onlinea :slight_smile:

1 tykkäys

Jos väärä posti menee roskikseen, sille pitää tökätä Not spam / Junk. Hotmail/Outlookin spam algoritmi tosin on mielenvikainen. Molemmat, Google ja Microsoft, ovat kiristäneet niitä vuosien mittaan.

Operaattorin sähköpostia ei kannata käyttää, koska ongelmia tulee jos operaattori vaihtuu.

1 tykkäys

Sviddu joo.
Miksi sähköpostiosoite on operaattorisidonnainen, kun puhelinnumerotkaan eivät ole?
Minä vaan kysyn…

Kai tuosta saa tuotekehitykseen palautetta laittaa? Sähköposti ei muuten ole lakiteknisesti mikään maailman yksinkertaisin palvelu toteuttaa ja ns. ilmaiset tarjoajat ovat varmaan vieneet aika lailla pohjan tuolta sähköpostibisnekseltä. Ihmisillä tuppaa nykyään olemaan noita ilmaisia gmaileja ja hotmaileja ja ne, jotka jonkun lafkan kirjoilla ovat saavat sieltä ihan kivan ja asiallisen sähköpostiosoitteen. Itselläni tuo järjestyy yliopistolta niin kauan kuin jaksan itseäni pitää siellä kirjoilla :smiley:

Ennen vanhaanhan noita myytiin kaiketi osana kiinteitä laajakaistoja ja erilaisia viihdepaketteja ja sitten ovat jääneet asiakkaille käyttöön. Kai noita vapaammin voitaisiin liikutella, mutta pelkästään hallinnollinen puoli ei ole ihan niin yksinkertainen. Varsinkin, kun asiakkaan sähköposti on ns. oma eli sisällön puolesta hän vastaa vähän niin kuin itse.

Ei liene salaisuus, että olen nimettömällä operaattorilla töissä ja olen saanut näistä sähköpostiasioista ainakin itse tarpeekseni. Ensinnäkin siksi, että yllättävän monelle asiakkaalle on yllättävän epäselvää se, että sähköposti on ns. henkilökohtainen palvelu. Operaattori ei vastaa siitä, mitä sisältöä sähköpostiin tulee - ihan niin kuin postikaan ei taida vastata siitä, mitä jaetaan ihmisten postilaatikkoihin. Ja kuten ei operaattori varmaan vastaa siitäkään, jos palvelu (kuten hotmail tai gmail) joka ei millään tavalla ole operaattoriin sidoksissa (ja jonka asiakas on ilmoittanut laskun toimituspaikaksi) syystä tai toisesta luokittelee postin roskapostiksi niin osa asiakkaista sysää tämänkin operaattorin viaksi, vaikka lasku olisi lähtenyt juuri sinne, minne piti.

1 tykkäys

Niinkin voi tehdä, että hommaa sähköpostin uudelleenohjauspalvelun. Mailiosoite pysyy samana (ja omana) vaikka operaattoria vaihtaisi:

Esimerkiki teekkarien kehittämä IKI.fi palvelu on ollut vuodesta 1995 tarjolla:

2 tykkäystä

Menee hiukan ohi otsikon mutta menkööt kun on pieni kysymyskin.

Mulla on espoolaisen täysnimikaimani vanha sähköposti.
Tämä tuli aikanaan laajakaistan mukana ja otin sen käyttöön.
Aluksi sinne tuli hänen hyvinkin henkilökohtaisia sähköpostejaan.

Jos mun nimellä tulee mun henkilökohtaiseen sähköpostiin postia, niin oletan että saan sen lukea vaikka se ei olisi minulle tarkoitettukaan?

Sähköpostiosoitteet on aika usein ihan julkisia tietoja. Jos esim. itse olen antanut sähköpostiosoitteeni jollekin taholle ja itse lopetan sähköpostin käytön kokonaan ja se on tiedossa niin oletan, että kukaan ei voi oikeasti tehdä asialle mitään. Silloin henkilökohtaiset sähköpostini virtaavat väärälle ihmiselle.

Sähköposteissa on kaiketi operaattoreilla joku karenssi olemassa, että samaa s-postia ei voi käyttää kahta kertaa ainakaan ihan hetkeen. Minulla on itselläni ollut jostain vuodesta nakki ja makkara käytössä henkilökohtainen sähköposti hotmailissa, jota en käytä koskaan virallisissa yhteyksissä juurikin siksi, että tuppaa jäämään roskapostisuodattimeen paljon tärkeitä juttuja.

Jos taas kerron oman rehellisen mielipiteeni niin noissa ns. operaattorien maksullisissa sähköpostipalveluissa lienee aika paljon markkinarakoja, jos vaan on halua täyttää tuota markkinaa. Sähköpostejakin voi tuotekehittää aika paljon ja tehdä niistä helpompia, käyttäjäystävällisempiä jne. Esim. yliopistolla meille järjestettiin jopa kurssi, jossa opetettiin käyttämään sähköpostia. Tuo on kätevä ja sillä pystyy tekemään kaikenlaista hienoa, jos osaa. Kuitenkin aniharva jaksaa perehtyä asiaan niin paljon, että olisi NIIN selkeä ja helppo sähköposti, että hyviä ominaisuuksia osattaisiin käyttää.

Tuossa taas on ehdottomasti sähköpostipalvelujen tarjoajille ihan loistava ns. myynnin ja kehityksen paikka. Olen ymmärtänyt, että nuo operaattorien sähköpostit ovat ilmaisina versioina lähinnä vitsejä ainakin tilan suhteen. 200 mt ilmaista tilaa nykyaikana on sama kuin sähköpostia ei olisi ollenkaan. :smiley: