Pienten ei-jääkiekkoaiheisten kysymysten ketju

Linnunradan käsikirja liftareille -kirjoissa se paljastetaan, että vastaus elämään, maailmankaikkeuteen ja kaikkeen muuhun sellaiseen on supertietokoneen laskemana 42. Itse kysymys oli sen verran monimutkainen, että sen selvittämiseen tarvittiin vielä monimutkaisempi tietokone. Se oli Maa, joka valitettavasti tuhottiin ohitustien reitiltä viisi minuuttia ennen kuin laskelma valmistui.

Jatko-osatkin voisi joskus lukea muuten.

2 tykkäystä

Poika osti netistä uuden näppäimistön. Muuten hyvä ja toimii mutta @ -merkkiä ei löydy.
Se kyllä on merkattu ihan normaalisti nro 2 -painikkeen yhteyteen, mutta ei vaan tapahdu mitään.
Tosin tässä ei näköjään ole AltGr -näppäintäkään vaan kaksi kappaletta Alt -näppäimiä…
Olen mielestäni käynyt jo koko näppäimistön läpi vaihtopainikkeilla, mutta ei vaan tuota löydy mistään.
Saako näitä jostain tuunattua?

Jos ei altgr löydy, niin testaappa shift+alt+2. Pitäisi ajaa asiansa. Vai olikohan shiftin tilalla ctrl. En muista varmaksi, eikä ole tällä kertaa näppis vieressä.

Ctrl + Alt + 2 saattas toimia @ merkille jos se toinen Alt ei toimi AltGr:nä.

Varmaan olet jo kokeillut, mutta heitetään nyt ilmoille varmuuden vuoksi: ainakin Windowsissa näppäimistön kieli voi vaihtua vaivihkaa vahingossa näppäinkomennolla. Defaultina W10:ssä se taitaa olla ctrl-välilyönti ja W7:ssa ctrl-altr+jotain. Enkkunäppäimistössä @-merkki taitaa tulla shiftillä. Toisaalta myöskään ääkköset eivät tule normaalinäppäimistä, joten sen varmaan huomaa ensimmäisenä.

Miten Tapparan fan-clubiin pystyy liittyyn? Nettisivujen lomakkeeseen ei tule vastausta… yritetty puolenvuoden aikana pari kertaa.

Miksi kaikki täällä koulussa tietävät mut ulkonäöltä ja nimeltä, kun mä tiän vain ulkonäöltä? Ja kaikkia en ulkonäöltäkään.

Kaikki tietää apinan… apina ei tiedä ketään? :grin:

6 tykkäystä

Kokeilepa soittaa tai läittaa s-postia ja varmistaa onko liittyminen menny perille:

Puh. 0207 457 525
Email: fan.club@tappara.fi

Apina vain kummastelee häkistään, kun kaikki tuijottavat. :see_no_evil:

2 tykkäystä

Suomenkielinen on juu, eikä yllä mainituista yhdistelmistäkään mikään tuo apua.
Itse asiassa kun oikein muistelee niin siinä vanhassa näppiksessäkin se ät lakkasi pelittämästä.
Voisikohan vika olla Windows-peräinen?

Monesti myös viimeisimmät ajurit auttavat ja kaikki on mahdollista.

Esim. Muro bbs:ssä joku on puinut saman tyylistä ongelmaa WIN 10 vaihdon jälkeen, mutta sielläkään ei ilmeisesti ongelma ratkennut.

Itse vastaavissa tapauksissa lähden hakemaan vikaa rajaamalla yksi kerrallaan vaihtoehtoja pois: onko vika itse lisälaitteessa /windows+ajurit tai muualla tietokoneessa (esim. fyysinen vika).

Tässä tapauksessa helpointa olisi ensin koittaa näppistä jollain toisella koneella (mikä toimii normaalisti) ja todeta @-merkin toimivuus sillä. Jos ei toimi toisella koneellakaan, niin sitten on syytä epäillä näppäimistöä. Jos taas toimii toisella koneella normaalisti, niin sitten oman tietokoneen asetuksissa on mahdollisesti jotain vialla…

Edit.
Alt + 64 (Numpadista) pitäisi tuoda myös @-merkin

1 tykkäys

Takakontti se on aina ollut jo on. Noi muut vaihtoehdot on jotain väärinkuultuja nimityksiä.

1 tykkäys

Kiitos, @iceman !
Alt + 64 toimii!!
@@@@ JES!! :slight_smile:

3 tykkäystä

Koska ilmestyy Jääkiekkolehden ja Urheilusanomien kausiennakot?

Ensi viikolla: US 8.9. ja JKL 9.9.

1 tykkäys

Muistakaa, että meillä on myös kausiennakkoketju. Laittakaa sinne mediain kausiennakoita kaikkien iloksi.

Mää näistä mitään tiedä,siks kysyn täältä. Tyttö kuvas Handycamilla 13 pätkää ja nyt niistä pitäisi jollain tehdä yksi asiallinen parin minuutin kooste. Eli varmaan joku helppo ja ilmainen ohjelma koneeseen ja sit editoimaan vai mitä? Mikäs se ohjelma olis?

Windows Essentials -paketissa pitäisi tulla ilmainen oma perustason editointiohjelma.

http://www.ilmaisohjelmat.fi/windows-movie-maker

Youtube:ssa on myös oma perustason video editointi -ohjelma.

Ps. Suorasta Sony Handycam yhteensopivuudesta en osaa sanoa kummallakaan ohjelmalla (täytyykö esim. ensin konvertoida formaatista toiseen…)

1 tykkäys

Kun tulen tänne foorumille nykyään, niin tulenko Tappara foorumille vai Kärpät foorumille?

7 tykkäystä