Playoffs 2018, puolivälierät: Tappara - KalPa

Onko pelistä mitään jälkimateriaalia. Yle puheella oli vissiin pelaaja haastatteluja mutta en ehtiny kuunnella.

Tapparalla on taipumusta hakea itse itselleen vaikeuksia. Itse tänään hölmöilivät voiton pois aivan ns. normaaliin peliin kuulumattomilla asioilla. KalPa pääsi sarjaan mukaan tämän myötä. 2-0 Tapparan sarjajohto olisi ollut heille kova savotta.

Mutta huomenna uusi peli. Eiköhän tämä peli ole puhuttu läpi ja unohdettu. Jatkossa toivottavasti pysyy pää kylmänä. Toki kovaa pitää pelata.

4 tykkäystä

Mulla oli semmonen tunne, että olis Heljanko pitänyt olla maalissa, että joukkue olis sitä kautta paremmin hereillä. Utopiiahan se olisi, että Jukka olis maalivahtia vaihtanut, vaikka ensin luin kokoonpanon väärin ja luulin Heljangon aloittavan.
Maalivahtipeliä en kritisoi, vaan joskus maalivahtia voi vaihtaa muustakin syystä, kun on hyvä pari.

Ehkä vähän toistan itseäni, mutta mielestäni joukkue oli tänään aivan erinomaisen hyvin hereillä kunnes ei enää ollut, joten eri mieltä sekä analyysista että varsinkin toimenpidesuosituksesta.

1 tykkäys

Jäähyt kostautuivat tänään Tapparalle: KalPa teki 3 YV -maalia (…ja vielä yhden AV -maalinkin).

Turhia jäähyjä ei kannata ottaa KalPan tasoista joukkuetta vastaan

Fokus itse peliin täytyy kestää 60 min. Tänää ja useasti tällä kaudella ei ole kestäny. Jälkitilanteet yms. ei saa mennä itse pelin edelle. Harmittaa todella paljon että sössittiin tämä

1 tykkäys

Kyllä Tappara hyvin pelasi. Tuo loppu nyt on käyty läpi moneen kertaan.

Domi otti muutaman gamesaven. Toki KalPan viimeisessä Domi oli huonosti mukana.

1 tykkäys

No huomenna sitten Heljanko maaliin.

Laitetaanko siis Heljanko huomenna askiin. Se olisi vetojen veto. Tokkopa kuitenkaan. Ei Domin piikkiin oikein voi laittaa kun viimeistä ja ekaa.

Ekassa potku vastaan ja kiekko syliin. Vikassa spagaati ja jatkoeriin.

Toki noissa maaleissa ukot nukkui eikä puhetta ollu tai ei reagoitu nopeesti. Tokassa mielestäni Kemmu tiputti liian alas. Kolmannessa Vittasmäki ei ehtiny reagoida poikkisyötön ja vedon aiheuttamaa Mikkolan blokki yritykseen

Toki Kemmukin olisi voinut olla ottamatta jäähyä vähän ennen tätä.

Peli kaatui Haapalan ja Kemmun jäähyihin.

2 tykkäystä

Henkan pitkä pelikielto voi kääntää sarjan Kalpalle…On kyllä kiva kattoo ku Tappara ei saa koko pelissä yhtään hyökkäystä luotua itse ja nyt menee ylivoimakin nollaan kun Henkka sieltä poistuu…jippii :slight_smile:

Sitä Tavin maalia katsoin kanssa, että miksei tullut vastaan. Eihän tää Domin piikkiin missään nimessä mene. Maalivahtia voi vaihtaa muutenkin. Varsinkin bac to back on yleensä hankala.

Voi kai niin. Mutta ei käännä. Ei vaikka Henkka olisikin pois.

Mielestäni ei, ellei näin ole jo etukäteen sovittu.

Olisi väärä signaali siitä, että homma ei toimi ja “jotain” pitää keksiä.

Mielestäni kun homma kokonaisuudessaan nimenomaan toimii.

Mauton vitsi: joku ADHD-lääkitys tuolle joukkueelle kyllä tekisi terää, jotta fokus/jänne kestäisi edes 60 minuuttia. Mutta tähänkään vaivaan maalivahdin vaihto ei olisi oikea lääke.

Olisiko se kuitenkin herätys. Vai heräsikö joukkue nyt tähän sössimiseen? Menisin samalla mutta muuttaisin tekemisen tasoa. Jos tulisi turpaan tai homma takkuis niin, että omissa kolisee niin sitten nostaisin Heljangon maaliin.

Me kustiin tämän päivän peli YV:llä. Harvoin kiekkopelissä pystyy pinpointtaamaan juuri sitä hetkeä kun peli hävitään, mutta tänään se oli poikkeuksellisen helppoa. Ruutun maalista oltaisiin vielä selvitty, mutta jäähy samaan niin oli aivan selvä, että KalPa tulee hurmoksella vähintään rinnalle. Tänään meni ohikin.

Jälkikäteen tästä illasta Tappara maksoi hyviä oppirahoja. Harmi vaan, että Rautakorven Tappara ei ole järin hyvä oppimaan virheistään.

2 tykkäystä

@iceman Olin juuri tulossa sanomaan saman. Tappion siemen kylvettiin siinä ylivoimilla, jossa työmoraali ja keskittyminen lopahti. KalPan AV-maali ja case-Haapala olivat tästä vain jatkumoa.

Huolestuttavaa on tietysti se, että notkahdusta ei pystytty millään korjaamaan. KalPa laittoi jalkaa toisen eteen aivan eri malliin kuin Tappara ottelun loppuun asti.

5 tykkäystä

Eipä sitä tietää voi, mut alkais Tappara jo hyökkäänkin. Ei oikein jaksa telkusta tämmöstä peliä katsoa ja tänään keksinkin kolmanteen erään parempaa tekemistä.

Tämä nyt oli tämmöinen :moneybag: häviö. Ylimääräinen kotipeli ja kassa kiittää.

1 tykkäys

En nähnyt kolmatta erää joten miten helvetissä näin kävi? Mitenkä voidaan perseillä hyvä peli yks kaks yllättäin.

1 tykkäys