Poikamme sotaväessä - LIVE

Hienoa! Minäkin olen jääkäri. Se on suurin sotilasarvo! (Meitä on eniten.) En silloin kauan sitten päässyt kahdeksalla kuukaudella ja kesäksi kotiin, kun minut erikoiskoulutettiin säämieheksikin.

1 tykkäys

Voitto tai tappio niin “TUEN!”

Se saa hyvälle tuulelle, että tällä viikolla on tullut jo kolme kertaa olo että mä saan olla ittestäni helvetin ylpeä. Muistakkaan millon viimeksi saanut olla ja nyt jo kolme kertaa tiistain ja perjantain aikana! :muscle:

Tiistaina oli mahdollisuus luovuttaa verta kassulla. Olin joskus vannonut etten koskaan tee sitä, koska inhoan neuloja. No, nyt kummiskin päätin mennä ja se ei se ollutkaan niin paha juttu kuin mitä luulin. Voitin neulapelkoni siis ainakin hetkeksi ja sekös miellytti!

Torstaina oltiin esteradalla. Ensin mentiin rata harjoitellen läpi ja suurimmat vaikeudet koin irlantilaisella pöydällä (linkki selitykseen viestin lopussa). Muutaman yrityksen se vaati kunnes pääsin yli ja mietinkin että jos se levänneenäkin oli noin vaikeaa niin entäs sitten väsyneenä.

Ajallisella kierroksella jumituin taas irlantilaiselle pöydälle. Kolmannen yrityksen jälkeen eräs luutnantti sanoi mulle: “Ole rehellinen itsellesi ja totea ettet pääse yli.” Totesin vain: “Mähän yritän tätä niin kauan että pääsen yli, paskat muusta!” Neljäs kerta todensano (:kannu::tappara:;)), muutaman perkeleen säestämänä tosin!

Vaikka periksiantamattomuus on perusarvojani niin kyllä tämä tapahtuma sai silti mielen ylpeäksi, kun en luovuttanut vaikka esimies kehotti.

Kolmas kerta tapahtui tänään, kun mut nimitettiin muiden alokkaiden kanssa jääkäriksi. Isänikin on jääkäri ja se entisestään nostaa arvonimen arvoa silmissäni. Jälleen yksi isä-poika perintö, joista suurin on tottakai :tappara:!

Irlantilainen pöytä:
https://www.google.fi/search?q=irlantilainen+pöytä&rlz=1C9BKJA_enFI703FI703&oq=ir&aqs=chrome.0.69i59l3j69i57j69i60.1100j0j7&hl=fi&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

7 tykkäystä

Sen verran täytyy pilkkua viilata että jääkäriksi ei ylennetä vaan nimetään. Vasta siitä eteenpäin puhutaan ylennyksistä (pl. au-oppilaat).

Onnittelut joka tapauksessa. :slight_smile:

3 tykkäystä

Ylennykseltä tuo tuntui mutta korjataan virheellinen termi silti. :slight_smile:

Kiitos! :smile:

1 tykkäys

Kun nuori mies vuotaa verta (ei toki liikaa), on se kuin laittas rahaa pankkiin. Säännöllisesti tehtynä suojaa viiskuuskymppisenä sykäreiltä. Verenluovutus on helppo tapa, mutta myös miekkailu (varsinkin osumien ottaminen) käy. :grin:
Verenluovutus voi auttaa myös muita, kun ei hurme huppelehdi mihin sattuu, vaan menee uusiokäyttöön. :slight_smile:

4 tykkäystä

Kyllä muuten huomaa kun @Treppu iltavapaat alkaa, tulee tykkäysilmotukset :smiley:

8 tykkäystä

Ei mulla oo ollu paljoo vapaa-aikaa syystä että järjestyksenvalvojakurssi. Tää viikko ollut muuten vaan niin hiton löysä. :grin:

1 tykkäys

Mää jouduin lääkintämieheksi. Viestimiehistö ois kiinnostanut enemmän.

1 tykkäys

Eikös lämärin homma ole aika lepiä?

Mä oon toiminut ajoittain viestimiehenä. Kunnes olen laittanut nauhat kunnolla maiharien sisään ja palannut jääkäriksi.

Lääkintä au:t sano et sykkimistä 3,5kk ja sit alkaa olee lepii. Varsinkin silloin ku uudet monnit tulee.

Eipä sitä ekaa 3kk voi kovin sykkimiseksi sanoa. Vikat 3kk tulee sitten punttisali,punkka jne tutuksi. Missä varuskunnassa olet?

Niinisalo myös

1 tykkäys

Niin joo lämärithän on sen 9kk. Joo, mitä P-kaudella seuras meidän lämäreitä, niin aika rauhassa saivat olla siinä missä kuskitkin. Ellei sitten joku isompi herra tullut paikalle. :grin:

2 Patterissa asustelen

1 tykkäys

Putteri on koti.

Jatkoa ketjulle Median kausiennakot 2017-18:

Tarkoitatko @Treppu tätä?

E: Mä osasin. Ensimmäinen ketjusta toiseen lähtö ikinä. Missä mun palkinnot viipyy?

12 tykkäystä

… & :bird:

(Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki.)

12 tykkäystä

Tuo on Reserviläinen musta tulee reserviläinen. :grinning:

Ei tuu vielä piiitkäään aikaan. Kun tj on alle sata, niin opit kunnioittamaan tuota sanaa sen verran, että käytät sitä hyvin harkiten ja kuiskaamalla…

3 tykkäystä