Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

Nyt on lainaamisessa joku uusi juttu:

[quote=“käyttäjä, post:mikä viesti, topic:mikä ketju, full:true”]

Ennen kuin testaan, niin sen verran ennekin nähnyt näitä, mutta veikkaan, että tuon arvon ollessa true, niin lainataan koko viesti, mutta entä jos siihen muutetaan arvo false, niin mitä se näyttää? Ensimmäiset rivit vai mitä?

[quote=“ansa, post:476, topic:151, full:false”]
Nyt on lainaamisessa joku uusi juttu:

Testi. Tässä lainauksessa on nyt vaihdettu tuo fullin jälkeinen true falseksi. Ei mun silmään ainakaan näy mitään ihmeellistä?

[quote=“ansa, post:476, topic:151, full:false”]
Nyt on lainaamisessa joku uusi juttu:

Lyhensin lainausta ja lykkäsin falsen. Nyt ei ole lainauksessa näkyvissä lihavointia?

7 viestiä siirrettiin uuteen ketjuun: Täydennysehdotuksia palstan emojitarjontaan

5 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Discourse 1.9 päivitys

Tuo excel-toiminallisuus ei taida toimia, jollei esimerkiksi otsikkokentissä ole kaikissa tietoa?

ainakin kun yritin pasteta tätä:

NIin en meinannut saada taulukkoa aikaiseksi, aluksi viekkaisin, että sarakkeita olisi liikaa, mutta päättelyssäni päädyin siihen, että, jollei otsikkotasolla ole joka solussa tietoa, niin taulukko ei toimi, en tosin testannut.

Tarvitsen lisätietoa siitä, mitä tarkalleen yritit tehdä tai muuten on haastavaa arvailla, mikä meni vikaan. Yritit ilmeisesti tuoda Excel-työkirjasta taulukkoa tänne vai kuinka? Mä en Excelillä pysty testailemaan, mutta Google Sheetsistä tuominen on toiminut testailussani täysin luotettavasti.

Verkkosivuilta taulukkojen tuominen on rutkasti monimutkaisempaa ja toimii vaihtelevasti. Sen verran usein kuitenkin toimii, että sitäkin voi ja kannattaa kokeilla.

Tuolla testasin, mitä tarkoitin:

Kertooko riittävästi?

sori piti vastata =) @rizka

edit. en sitten tiedä, pitäisikö tuon edes toimia, ellei taulukko ole “täydellinen”

1 tykkäys

Joo auttoi. Taulukon tuominen näköjään epäonnistuu, jos tuotavan alueen “A1-solu” eli vasemman yläkulman solu on tyhjä. Muuten Excel-taulukon otsikkorivillä saa olla tyhjiä soluja ja tuominen onnistuu silti. Ja tyhjät solut ovat täysin sallittuja “Discourse-taulukon” eli markdown-taulukon otsikkorivillä.

Havainto on hyvä. En ole varma onko bugi vai ei, mutta raportoin sen joka tapauksessa eteenpäin.

Edit. Enpä raportoikaan @ansa. Tämä ei ole toistettavissa kehittäjäyhteisössä eli ongelma on varmaankin ehditty jo korjata siellä. :+1:

1 tykkäys

Tässä lupaamani selitys siitä, kuinka Discoursen taulukot toimivat @Raumalainen.

Ketju on testialueella, joten oppaan perään voi vapaasti testailla itse.

Mulla ketju mennyt rikki,onko paljonkin siirrelty viestejä? Vai mistä tämä johtuu?Kun viestit eivät näy aika järjestyksessä ,joka häiritsee ihan vähän.Ennen en ole tämän laista huomannut.

Tätä sattuu usein kun siirrellään. Ei siis eksytä aiheesta tuolla tavalla. Pahoitteluni, että olin ohjaamassa Hamilton-ketjua sivuraiteille.

Mutta jokaisen soisi katsovan otsikkoa. Liputtaakin pitää niin me valvojat huomioimme asian paljon nopeammin.

2 tykkäystä

Tää on vähä ärsyttävä ominaisuus, ettei ketjun aihetta nää samalla ku kirjottaa tai lukee. Joskus unohtaa mitä ketjua on lukemassa ja käy noin ku Hamiltonin ketjussa.

5 tykkäystä

Mä oon huomannut, ettei yläkulmaan tule merkkiä siitä, kun vastaa ketjun ensimmäiseen viestiin. On luultavasti ominaisuus eikä bugi. Tämä viesti on kokeeksi vastaus tämän ketjun avausviestiin.

Mikä merkki mihin kulmaan?

Ai toi reply? Ei kai sitä tule, jos menee vastaamaan sillä sinisellä napilla?

Jaa ei mitään sitten. Mutta tosiaan, ei tule vaikka olisit vastannut suoraan peterralle. Tuo äskeinen viestini on vastaus ozzille, joka ketjun aloitti aikanaan. Vaikkei siltä näytäkään.

1 tykkäys

Täppäiset tuota alakulman viestinumeroa, jos otsikko unohtui. Syynä tässä on rajallinen näytön pinta-ala.

4 tykkäystä

Kiitti! Selaimella näkee myös klikkaamalla osoitekenttää, mutta tällä Discourse appsilla ei sitä mahkua oo. Mutta toi viestinumerovinkki toimii. :+1:t3:

Joo, toi on UI ongelma jota itsekkin painotin kehittäjille. Eivät löytäneet otsikolle paikkaa/tilaa, joten kompromissina se tuli ”viestihissiin”.

Minulle tuli useampi ilmoitus kun sain samasta viestistä tykkäyksiä. Siis erikseen kolme kertaa peräkkäin kun joku tykkäsi. Yleensähän tulee ilmoitus vain ensimmäisestä tykkäyksestä ja jos tulee sitten pidemmän ajan kuluttua, mutta nämä tulivat muutaman minuutin sisään.