Satunnaiset ihmettelyt Discoursesta

@tonselmi yritätkö millä laitteella?

ja yritätkö kirjautua selaimesta?

Samsung galaxy s8+ ja selaimella juu.

More questions: mikä selain? Ja oletko kokeillut toisella selaimella?

1 tykkäys

Kappas haa. En tiedä mikä oli selain, vai joku sampan oma, mutta vaihdoin Chromeen ja täällä ollaan. :joy:

Kiitos jälleen!

2 tykkäystä

Nyt jonkin aikaa pari viikkoa / kuukauden ajan kännykällä selatessa on ollut sellainen ongelma, että kun avaa sivun uuteen välilehteen, niin se kelaa sen automaattisesti loppuun asti. Ketju ei siis aukea siitä kohdasta mistä pitäisi, vaan heittää aina automaattisesti ketjun viimeisenkin viestin ohi.

Oma puhelin on HTC ja selain Chrome.

Mitä nää tällaset videot on, joita mun IPad ei aukase? Valkosta vaan näyttää ja playsta ei tapahdu mitään. Tarvinko padiin jonkun lisäosan or what?

Lataamalla VLC-playerin näkyvät. Tämän ketjun viimeisen viestin mukaan ainakin näkyvät sillä tavoin.

Kyseessä on avoin standardi, jota Apple ei vaan suostu tukemaan. Syytä Applea tästä murheesta. :slight_smile:

3 tykkäystä

Omenavehkeet ei tue .webmiä, joka pohjautuu HTML5:een. Ehkä Safariin tulee tuki joskus jos applea nappaa…

2 tykkäystä

Juu, niinhän se oli. Mullahan oliki just ton takia vlc, mutta laite meni rikki ja takuuvaihtoon ja jostain syystä vlc-player ei asentunu varmuuskopioista tähän - näköjään.

Mulla tuli äskettäin tykkäysnapista 504 error. En ymmärrä/muista muita vikakoodeja kuin 404:n, niin ajattelin heittää tänne.

Tuossa vielä kuvakaappaus miltä nuo näyttää modernilla selaimella kuten Firefox:

Videot toistuu suoraan selaimessa.

Voisiko noi laittaa mp4-muodossa? Muuttaa vain .webm-päätteen .mp4-päätteeksi. Eiks toimi niinkin palstalla ja tuolla palvelussa. Tai en tiedä, miten gfycatissa noi linkit otetaan ulos. Mikä ero muuten .webm- ja .mp4-formaateilla?

Mikseiköhän muuten palsta nouki noita videoita itseensä?

En ole jaksanut tutkia onko mp4:llä ja webmillä muuta eroa kuin container, mutta ainakin toi Gfycat tekee hartaasti encodingia kun sinne mp4:n uppaa.
@ljpp joskus sanoi, että Discourse ja Gfycat olisivat saman kehittäjän tuotoksia, joten veikkaan siksi noiden gfycat-linkkien toimivan niin hyvin palstan ulkopuolelta…
Systeeminähän toi linkkaus ja formaatti on nerokas, suurin osa jengistä saa videot näkymään laadukkaina suoraan selaimessa ja itse sisältö ei rasita palstan palvelinta.

1 tykkäys

Taas turha kysymys ylläpidolle:

3bf0b503a8e0b39dfe0c0f24d9ca0719

Kun näkyy tuolla tavalla, onko kyse siitä, että poistetut viestit näkyy myös tuossa määrässä mukana mikä mainitaan ekassa kohdassa (304. viestiä kohta). Samaa ilmenee aika monessa muussakin ketjussa.

Joo tuossa ketjussa kaksi käyttäjän itse perumaa viestiä. Joskus sama ilmiö juontaa henkilökunnan poistamista viesteistä. Viestinumeroissa on mukana poistetutkin viestit, jotka eivät teknisesti poistu mihinkään. Tietokannassa ne vain merkitään niin ettei näitä enää näytetä muille kuin henkilökunnalle. Oikean puolen hissi näyttää vain ei-poistetut viestit.

Kotona on Mäkissä Firefox joten videot näkyvät, mutta millä videot näkymään myös iPuhelimeen?
Välillä tulee luettua palstaa myös puhelimella ja olisi kiva jos videot näkyisivät myös puhelimessa.

Olisiko sinulle apua tästä ketjusta.

2 tykkäystä

Just huomasin saman ketjun, kiitos silti vinkistä.
Tuoltahan se asia selvisi.

2 tykkäystä

Vau, Jatkoajan keskustelunpalstan linkit oneboxautuvat.

Liittyy varmastikin Jatkoajan eilen ajamiin Xenforo-päivityksiin.

3 tykkäystä

Oli jo aiemmin puhetta, ettei copy-pastetus toimi, jos vasemman yläkulman solu on tyhjä. Olen sittemmin huomannut, että sama koskee oikeaa alakulmaa. Bugihan se on ja on jo korjattu Discoursen kehtiysversioon.