Sinioranssit

Siirtäkää kommenttini toiseen ketjuun jos faniryhmällä semmoinen jo on, mutta:

Onko tänä vuonna taas ensimmäiseen playoff-otteluun kulkuetta, ja mikäli on, miksei siitä infota ajoissa? On ollut aiempina vuosina hieno tapa avata kevät, ja olisi ollut vielä hienompi, jos siitä olisi infottu aiemmin, ja sitä kautta saatu enemmän porukkaan mukaan.

2 tykkäystä

Ei ole ollut ketjua tähän mennessä, kun ei ole kukaan katsonut asiakseen avata, mikä on outoa. Projektivaiheessahan tarjottiin ajatusta kokonaisesta osiosta tälle porukalle, mutta sen katsoi @SO11 ja muutkin keskusteluun osallistujat tarpeettomaksi. Mun mielestä tämä palsta olisi varsin hyvä lisä rekrytointikanavien joukkoon SiniOransseille, mutta jostain syystä eivät ole päättäneet toimia kovin aktiivisesti somessa. Eikä tämä ole pelkästään huono juttu, sillä romantikon on nykymaailmassa pakko myös arvostaa meininkiä, jossa toimitaan kasvokkain. Kaikki kiinnostuneet kuitenkin tietää, mistä ja milloin tämän porukan löytää. Kaikkineen olen toimintamallista hieman hämilläni silleen hyvällä tavalla.

Kulkueista en tiedä, mutta kenties tägäyksen myötä @SO11 vastaa kysymykseesi. Vierailee kuitenkin palstalla aina silloin tällöin.

1 tykkäys

Eilen kun peli meni hieman kyttäilyksi, meinasi hallin tunnelmakin lässähtää pahemman kerran, mutta näkemyserot yleisön ja tuomarien välillä onneksi sytyttivät yleisön uudestaan.

Sinioransseille vinkkinä, että jos yleisö on kohmeessa niin kannattaa vetää yksinkertaisia ja perinteisiä taputuksia joihin on helppo lähteä mukaan - tällaiseen tilanteeseen monimutkaisemmat laulut eivät sovellu. Pahimmillaan SO alkoi vetämään jotain veisua ja C3 virittelemään jotain muuta taputusta eri rytmissä.

2 tykkäystä

Oli perjantain pelissä enemmän vauhtia kun järkeä, siis katsomossa. Lauantaina 26.3 järjestetään kulkue, mistä tulee infoa tänään somessa ja täällä. Perjantaina näin ei tehty, koska monilla työpäivä estää osallistumisen arkisin.

7 tykkäystä

Pahoittelut viivästyksestä!

Kulkue starttaa lauantaina 26.3, klo 15.45 Public House Huurteen edustalta (Sammonkatu 46). Hallille saavumme siis klo 16.10 paikkeilla. Facebookissa on tapahtuma luotu, joten kaikki halukkaat mukaan!

3 tykkäystä

Katselin tuossa highlighteja kauden varrelta ja huomasin, että Sinioransseillahan oli tosiaan alkukaudesta pari noita näyttäviä isoja lippuja, mutta katosivat jossain kohtaa kautta. Mikä tähän oli syynä? :smile:

2 tykkäystä

Tällaista meininkiä Raumalla

2 tykkäystä

Tuo Raumam Boja taitaa olla Lukon suurin kannattajaryhmittymä. Tapparalla taasen Tappara Fan Club. TFC jäsenyyteen perustuvia edullisia istumakausareita myyty koko C-pääty täyteen. Lähinnä vieläkin vähän askarruttaa miten Sinioranssien toiminta on organisoitu ja miten paljon ollaan yhteistyössä TFC:n ja Tamhockeyn kanssa.

Nähtävästi Sinioranssit lähti bussilla äsken Jyväskylään :thumbsup:

3 tykkäystä

TFC:n keskeinen ongelma on se, että suurin osa jäsenistä liittyy mukaan ainoastaan tuon halvemman kausikortin perässä. TFC taitaa olla (ainakin pitkään se oli) yksittäisen joukkueen suurin yksittäinen/julkinen faniryhmä. Mm. Ville Nieminen otti Tappara-aikanaan kantaa siihen, että isoimman faniryhmän pitäisi pystyä nähtyä parempaan. Juuri tuo “hintapainotteinen” liittyminen taas vie osaltaan pohjan pois Fanclubin aidosta ideasta, joka olisi aktivoida keskustelua joukkueen ja fanien välillä. TFC:n näkyvin toiminnan muoto on vieraspelimatkat, jotka kyllä ovat edullisia. Uskoakseni mukana roikkuu tästä huolimatta enemmän sinioransseja.

Sinioranssit ovatkin ns. iskeneet tuohon perinteisen TFC:n toimialueelle ja irrottaneet selvästi äänekkäimmät fanit omaan klubiinsa mukaan. Sinioranssit vaikuttaisi aktiivisemmalta ja kaikin puolin paremmalta faniryhmältä, mitä tulee siihen äänekkyyteen ja ylipäätään hallifanittamiseen. Sinioranssit on ollut loistava lisä halliin. Itse en näe TFC:n olemassa oloa ongelmana, mutta sekin täytyisi jotenkin herättää henkiin ja löytää TFC:n yhteinen faniporukan ydin, jonka ympärillä myös hallitoimintaa viedään eteenpäin. Helpommin sanottu kuin tehty, koska monet maksavat jäsenyytensä halvemman kausikortin nimissä mielellään, mukaan lukien minä.

4 tykkäystä

Varmaankin ammun itseäni jalkaan ja suututan osan porukasta… mut sehän on netin ihanuus, että saa vapaasti ilmaista mielipiteensä :slight_smile: Joten eipäs pahoiteta mieltä.
Pari peliä käynyt tällä kaudella katsomassa oman juniorin kanssa (6v), fanaattinen fani! Ja ollaan oltu SO:n seisomakatsomossa tai sen yläpuolella seisoskelemassa/välillä istumassakin rappusilla.

Ensiksi sitä positiivista! Hattua täytyy nostaa koko porukalle, hienoa meteliä pidätte ja osa kannustuksista on sellaisia, että mukaankin osaa lähteä. Silti enemmän vain sitä perus TAP-PA-RA huutoa niin osaa pienimmätkin :wink:
Negatiivisena palautteena sitten se, että varsinkin eräs henkilö porukasta (en ala erittelemään, ehkä tunnistaa itsensä) tuntuu huolehtivan turhankin paljon siitä, että seisomakatsomossa seisotaan. Joo, totta… kyseessä on seisomakatsomo (seisoma=seisomista) mutta jos halli on puolillaan ja ainoat jotka seisoo on SO niin, ei siitä kannata ottaa ressiä ja alkaa huutelemaan muille katsojille “Seisokaa, tää on seisomokatsomo jne…”. Kyllä siellä hallissa on palkatut JV:t jotka tarvittaessa hoitaa sen homman ja saat keskittyä peliin.
Ja samalle jampalle toivoisin parempaa kielenkäyttöä kun katsomossa on kuitenkin useita oman joukkueen tulevaisuudentoivoja niin jos ne jatkuvat “vitut, saatanat ja perkeleet” saisi kitkettyä vähän vähemmälle. Ymmärtäisin jotenkin jos kyseessä olisi 15v räkänokka, mutta kun kyse on aikuisesta. Tottakai tunnetta on aina pelissä ja itsekkin välillä saatan kirota, mutta tässä tapauksessa on jatkuvaa huutoa ■■■■■ alkuisilla lauseilla.
Ei mulla muuta! Hyvällä tsempillä kauden jatkoon!!

7 tykkäystä

Yllä on sitten ihan hyvä palaute ja velvoittaa SO:ta toimenpiteisin! Te olette järjestäytynyt ryhmä joten tuo asia kuntoon.

Olen itse ihan muualla päin hallia mutta otan siksi kantaa että olen itse vähän paha suustani ja viime ja tämän kauden oma tehtäväni on ollut ja tulee olemaan kielenkäytön radikaali siistiminen.

1 tykkäys

Olen aika varma ketä tarkoitat, niin myös varmaan suuri osa Sinioransseista. Kaveri on vähän persoonallinen, ja innostuu ajoittain vastustajan maalien jälkeen huutelemaan omille pelaajille. Ihan esimerkkinä mainottakoon, että kerran uhkasi polttaa Metsolan talon. Näden huutojen jälkeen kyllä kuuluu paljon huutoja joissa käsketään rauhoittua. Tuntuu vain kaikuvan kuuroille korville.

Tähän kaipaisin hieman lisätietoa käyttäjältä @MK80, että onko kyseessä juuri tämä seisomakatsomon puolivälissä seisova Saravon pelipaitaan sonnustautunut mies?

2 tykkäystä

SiniOransseilla on vielä 3 veikkauksen kannattajalippua jäljellä illan peliin. Jos kiinnostaa niin laittakaa yksäriä.

2 tykkäystä

Hyvää meteliä kuuluu studion taustalta edelleen lähes täydestä seisomakatsomosta. Miks en oo tuolla?

19 tykkäystä

Hienoa kannustusta, iso käsi!

24 tykkäystä

Kohta Ipa kommentoi JOS me oltaisiin oltu tuolla ni oltais pidetty kovempaa meteliä.

11 tykkäystä

Sinioranssit piti muuten erittäin hyvää meteliä vielä pitkään pelin jälkeenkin. Hyvin kuuluu ja näkyy mökä 4. erä lähetyksessä. Erittäin iso :+1:!

Yllättäen Tiku ja Taku eivät tätä sitten mitenkään kommentoineet. Ipan fanikatsomoa kyllä hehkutettiin vaikka kuinka, kun jäivät pelin jälkeen huutamaan ja tietty otteluiden aikanakin. Tää Tapparan fanikatsomon ainainen hiljaisuus on niitä kummallisia meemejä, jota aina toistellaan. Totta kai parannettavaa on, mutta tunnustusta hyvälle työlle. Perhana!

20 tykkäystä
11 tykkäystä