Suosikkipelaajasi NHL:ssä poislukien eurooppalaiset

En ole juurikaan pitänyt pohjois-amerikkalaisesta ryskä-jääkiekosta, mutta eurooppalaiset muutivat kaiken. Taito alkoi korvata rymistelyn ja NHL alkoi kiinnostamaan aivan eri tasolla. Ennen tuota valtameren ylittäjien “armeijaa” toki NHL:ssä löytyi muutamia taitojääkiekon ystävääkin miellyttäviä persoonia. Wayne Gretzkyä olisi helppo fanittaa ja ylistää mutta oma suosikkini oli ja tulee aina olemaan “kukka” eli Guy Lafleur, joka on kiistatta yksi kaikkien aikojen parhaista pelaajista kautta aikain.

Lafleur syntyi 20. syyskuuta 1951 Thursossa, Québecin provinssissa. Hän pelasi valtaosan peleistään Montreal Canadiensissa voittaen viisi Stanley Cupia. Otteluita NHL:ssä kertyi kaikkiaan 1126 joissa hän teki 560 maalia ja antoi 793 maalisyöttöä summaten muhkeat 1353 pistettä, ei huono!

Seuraavassa youtube clipissä saamme nauttia Guyn taitavista ja maagisista käsistä.

Kuka on sinun NHL-sankarisi (ei eurooppalaiset)?

Theoren Fleury. Ylivoimaisesti.

Vielä pelaavista Joe Thornton ja Jonathan Toews ovat kovia.

2 tykkäystä

Scott Stevens

Wayne Gretzky, Paul Coffey ja Theo Fleury. Venäläiset varmaan lasketaan eurooppalaisiksi, mutta sanotaan silti; Igor Larionov ja Pavel Datsyuk.

No tiätysti Theoren Fleury!

1 tykkäys

Samaa olin tulossa kertomaan

Nykypelaajista #1 on P.K Subban. Maailman monipuolisin pelaaja.

1 tykkäys

Scott Stevens, Doug Gilmour, Felix Potvin ja Gary Roberts!

1 tykkäys

Mario Lemieux, Jeremy Roenick, Alexander Ovetshkin

Subban, Crosby, Burns, Pavelski ja John Scott varmaan oma TOP-5.

All Time ois varmaan:

Mario Lemieux-Trevor Linden- Tie Domi
Rob Blake- Brian Leetch

Kirk McLean (Patrick Roy)

Nykyään pelaavista:

Ryan Kesler-Ryan Getzlaf- Jeff Skinner
P. K Subban- Kevin Bieksa

Roberto Luongo (Cam Ward)

Fedorov - Yzerman - Kariya
McInnis - Pronger
Fyyri

Kyllä varmaan Yzerman on mulle se kaikkien aikojen kovin. Nyt vedän tietysti hiukan kotiinpäin ku oon red wings fani. Pavel Bure oli myös kova äijä aikanaan. Nyky pelaajista suosikki on ehkä Tyler Sequin

Jonathan Toews täytyy ehdottomasti mainita!

Theo Fleury #14
Suosittelen jokaista lukemaan kirjansa Kovaa peliä.

http://www.minervakustannus.fi/kirjat/kirja.php?kirja=812

Rankkaa tavaraa tuo.

Muistan kuin eilisen päivän kun kävin pyytämässä häneltä nimmaria Kupittaan jäähallissa kun olivat ottamassa alkulämpöä TuTo -peliin. Leuat jäätyi ja jalat ja kädet oli hyytelöä. Ymmärsi kuitenkin pointin ja sain sen nimmarin Tappara -lippuun.

Nykyään seuraan NHL -pelejä oikeastaan vain suomalaisten vuoksi, lähinnä Sashan.

Joskus olen asiasta tainnut kirjoittaa jotain, mutta minun silmissäni maailman paras puolustaja kautta aikojen on Raymond Bourque. Tuo mies osasi kaiken. Loistavaa puolustamista, upeaa luistelua ja aikanaan yksi parhaista laukauksista koko maailmassa. Paras yleispuolustaja mitä olen ikänään nähnyt.
#7 ja #77

3 tykkäystä

Nathan MacKinnon pelaa juuri nyt erittäin viihdyttävää jääkiekkoa.

1 tykkäys

Danny Briére - Eric Lindros - Mike Modano
Al MacInnis - Drew Doughty
Tim Thomas

Tällä hetkellä omia suosikkipelaajia ovat :

Alex Tuch Vegas
“Bambin” tavoin luistimillaan liitävä ja puikkelehtiva 100 kiloinen jättiläislaituri, joka toisinaan dominoi kenttäpeliä omalla tekemisellään. Moderni mutta erittäin värikäs voimahyökkääjä : Omaa kyvyn viimeistellä maaleja, rakentaa todella luovasti peliä, tekee töitä maalin edessä ja kaapii kiekkoja laidoissa. Omaa suuren viihde-arvon, pelaaja joka on mielestäni aliarvostettu. Oikeastaan liitää vähän tutkan alla yhä, vaikka on yksi Vegasin tärkeimmistä kenttäpelaajista. “Köyhän miehen Mikko Rantanen”. Suuresti olen- ja tulen kaveria hehkuttamaan, siitä voitte olla varmoja.

Nate Schmidt Vegas
Näyttävästi luisteleva ja sijoittuva puolustaja, joka rakentaa peliä melkoisen näyttävästi. Omaa myös hyvän laukauksen ja erinomaisen pelisilmän.

Vanhoja tähtiä, joiden pelaamiseen olen jälkikäteen ihastunut :
Kelly Kisio, Mike Gartner, Larry Murphy, Brian Leetch, Paul Coffey, Al McInnis, Ray Bourque, Nelson Emerson, Jeremy Roenick.

Sanoinko jo, että Alex Tuch #89 Vegasista on aivan jumalaton terminaattori?

Nykyajan pelaajista:
Matthew Tkachuk - Jonathan Toews - Patrick Kane
Drew Doughty - Ryan McDonagh
Carey Price (Ben Bishop)

Entisistä:
Steve Yzerman - Joe Sakic - Luc Robitaille
Rob Blake - Paul Coffey
Patrick Roy (Roberto Luongo)