Tappara Shop ja fanituotteet

Vuosi takaperin tilailin ja taisi toista kuukautta kestää perille tulo. Vastasivat kyllä ihan asiallisesti, kun välissä kysyin paidan viipymisestä. Silloin oli tilausten määrä päässyt yllättämään ja ilmeisesti ruuhkauttamaan.

Onhan nää Tapparan fanituotteet aika surkeita.
Varsinkin nyt kun mestaruus tuli, niin odotin kyllä laadukkaampaa kamaa.
Voimakkaassa tunnetilassa tilasin jopa fanipaidan Laineen nimellä, mutta pettymys oli kyllä kova .
Paita maksaa paljon ja on luokkaa mustamäentori.
Laatua lisää, määrää pois.

2 tykkäystä

Juuri tilasin CHL-shopista Tappara kamaa. Olkoot että rahat ei mene Tapparalle, haluan sellaista mitä kehtaa päällänsä käyttääkkin.

Mikä ostamassasi paidassa on sitten huonoa? Saumat auki, kangas repeilee, ompeleet huolittelematta?
Noin ihan vaan omia juttuja varten kyselen.

No ei siinä mikään rikki ole, vaan muuten paita on jotenkin “halvan” oloinen.
Ehkä oon tottunut parempaan, koska oon ostanu paljon Nhl fanipaitoja ja niissä on kyllä eroa kun yöllä ja päivällä.
Nää nykyiset fanipaidat on tosi ohuita.
Kaverilla on Ifk.n fanipaita ja mun mielestä ne on paljon lähempänä aidon oloisia.
No voi ne jonkun mielestä olla ihan hyviäkin, itse vaan petyin

2 tykkäystä

Tuon CHL-paidan tuotekuvauksessa tällainen maininta:

“Same quality, same material like the original game-jersey (240g/m2)”

Tämä varmaan tuo pointti. Tapparashopin fanipaidat vähäsen keveyhköjä.

Tässä virkkeessä on mielestäni kaikki oleellinen. Tarvittaisiin tuotteita, joita kehtaa pitää esim. työpaikalla. Ja materiaalit & leikkaukset sellaisia, ettei lepata ja lörpötä ja huuda halpuuttaan.

5 tykkäystä

Malliahan tuotteiden laatuun voi suoraan ottaa Jokereilta. Kateuksissani kauppojen hyllyllä katson ja mietin että olisipa Tapparalla yhtä laadukas ja laaja tuotevalikoima.

Niitä Jokereiden fanituotteita löytää muuten kaikkialta Suomesta, jopa ihan tavallisista marketeista. Uskon että voittavat vähemmän lajiin vihkiintyneitä puolelleen jo pelkästään niillä hienoilla fanituotteilla.

Onhan se vähän sääli, kun haluaisi tunnustaa väriä mutta kuitenkin tyylikkäästi. Itse en Tapparan fanituotteista vaatteita kelpuuta. Muuta pientä tavaraa kyllä on tullut hallilta napattua…

Toiveena laadukkaita merkkivaatteita Tapparan väreissä. Saavat maksaakin, kunhan ovat hyviä!

1 tykkäys

CHL-shopissa muutama Gameworn pelipaita myynnissä. Viime kaudelta Vellun ja Lajusen, sekä halvemmalla toissakauden DaCosta ja Marjamäki.

Sama on meidän porukan mielipide. Niin monta kertaa tullut käytyä hallin fanituotekaupassa, mutta ei. Ei niitä paitoja kerta kaikkiaan kehtaa pitää päällä vapaa aikana tai töissä. Sen verran huonoa laatua on. Värit, printit ja vaatteiden leikkaukset mättää. Joku sanoi aika osuvasti täällä että ovat lasten vaatteita. Maksaisin myös ainakin tuplahinnan fanipaidasta jos saisi ostaa alkuperäisen. Fanipaitoihin pitää ainakin saada muutos että numero on aidon näköinen, oikeilla väreillä ja ommeltu. Tuo nykyinen valkoinen printattu on naurettavan näköinen.

2 tykkäystä

Tämä vintage printti on ollut ennenkin esillä ja se on kyllä hieno. Tappara voisi todellakin tehdä vastaavan, käyttäen vaikkapa hallin katosta roikkuvia numeroita.

Mulle nämä nykyiset kelpaavat vallan mainiosti. Koulussa, vapaa-ajalla, töissä. Ei nämä meidän vaatteet ole ehkä hienoimmasta päästä mutta mulle tärkeintä on saada tunnustaa väriä. :tappara:

1 tykkäys

Väriä voi tunnustaa, mutta ei haluaisi juntilta näyttää. Jonkinlainen taso on oltava tuotteissa mitä päälleen laittaa. Tällä hetkellä tuon tason läpäisee vain muutamat yksittäiset tuotteet.

Taitaa olla niin, ettei muutosta fanituotteissa tapahdu ennen kuin niistä päättävät henkilöt vaihtuvat uusiin. Niin monta vuotta samasta asiasta on jauhettu ilman merkittävää muutosta.

5 tykkäystä

Tämä on muuten jännä juttu, että Tapparashopilla hommia paiskiva Mika Lehto tuossa viime talvena/keväänä pohdiskeli jossain haastattelussa miten kannattajat saataisin aktivoitua ostamaan tuotteita myös pelien ulkopuoliseen käyttöön. Eiköhän tää pitäisi olla nyt case solved, toivottavasti shopilla ei jäädä vain ihmettelemään tilannetta vaan aletaan toimia.

1 tykkäys

Täällä tuntuu aika yleinen konsensus olevan tuotteiden huono laatu ja design. Koska tätä linjaa on jatkettu seurassa vuositolkulla, näen asialle kaksi mahdollista syytä:

  • Halvoista tuotteista jää enemmän käteen. Tehään toimistolla powerpointilla joku nopee sommitelma printistä ja painetaan sitä halvimmalle mahdolliselle paidalle. Rahaa on vähän kiinni tuotteissa ja riski on pieni. Hienot designit pitäisi ulkoistaa ja tämä maksaa ja vie aikaa.
  • Asioista vastaavat henkilöt tekevät hommaa liian pienillä resursseilla ja/tai eivät välitä/osaa.

Näkisin kuitenkin että fanikaman myynnissä on vielä valtavasti potentiaalia lisämarkkinoille ja Mikki taisi jossain haastattelussa sanoakin että fanikamasta on tullut isoa bisnestä ja kasvaa koko ajan.

Ratkaisuksi ehdotan: Antakaa asiallista palautetta toimistolla käydessänne että olisi kiva saada laadukkaampia tuotteita. Kyllä sieltä varmasti väki käy täälläkin palstalla mutta suora palaute on aina suora palaute. Olisi tyhmää olla kuuntelematta maksavaa asiakasta.

15 tykkäystä

Tästä ketjusta printti ja mailina Lehdolle. Ottaisivat 1-2 premium tuotetta kokeiluun ja katsoo mitä tapahtuu. Laajentaa tuotetta jos kauppa käy ja rahaa tulee taikka sitten jatkaa ennestään tuttua polkua jos ei kassakone kilise “ja saumakin on väärän värisellä langalla”. En minä ainakaan tuossa suurta riskiä näe kenekään kannalta, Tapparan, toimittajan tai fanin, vaan ns. win-win tilanteen.

3 tykkäystä

Itse olen myös harmissani tuosta aikuisten/laadun vähyydestä fanishopissa. Seurauksena olen itse tuunannut normi vaatteilla värit kohdilleen. Esimerkkinä viime keväänä kun hyppäsin junasta pois ja menin taksiin ni kuski tokas heti:“Hakametsään siis…” Vaikka en mitään ehtinyt sanoa ja yhtään logoa ei vaatteista löytynyt ja koko vaatetus oli normikaupoista ostettu.

1 tykkäys

Täytyy myös muistaa, että jos täällä viis nimimerkkiä on valmiita maksamaan fanituotteista vielä enemmän, niin ei se vielä tarkoita, että sellaisia kannattaa varastoon teettää lojumaan. Ihmiset on siitä hauskoja, että kun tehdään sellanen kuluttajatutkimus, jossa kysytään kulutustottumuksista ja asenteista, niin sitten ostoskäyttäytyminen menee päinvastoin kuin tutkimukseen on vastattu.

Mulle tää laatu piisaa, mutta oon tietysti niin pebanderi auki suurimman osan vuodesta, että joutuu muutenkin suhteuttaan varat ostettavaan laatuun.

1 tykkäys

No jos nyt otetaan vaikka normi runkosarjamatsi, jossa on 5000 katsojaa, niin sanoisin, että siellä on enemmän kuin 5 ihmistä, joilla ei ole mitään Tapparaan liittyvää yllään. Mitä aikuisiin tulee, niin voisi arvioida, että 80% on pukeutuneena “tunnustamatta väriä” tai sitten sitä tunnustetaan ilman Tapparan tuotteita. Käykää nyt katsomassa vaikka siellä Jokereiden 91storessa, millainen on Eastonin naisten huppari.

2 tykkäystä

Hyvä pointti. Mutta jos myyntimiehillä on riittävästi resursseja, ja halua kehittää toimintaa, tulisi kyllä valikoiman olla parempi. Tuotteita pitäisi löytyä jokaiselle asiakkaalle sopivaan laatuun ja hintaan. Uskon että tulos olisi nouseva jos valikoimaa päivitettäisiin niin, että näiden halpisvaatteiden lisäksi olisi laatua ja tyylikäästä pukeutumistakin tarjolla.

Eikä se hintahaitari näiden vs. laatumerkkien fanituotteilla kovin suuri ole. Itseasiassa oma näkemykseni on, että kovin reilua hintaa pyytävät nykyisistä vaatteista…

Ainahan liiketoiminnassa pitäisi olla tavoitteena kehittyä, ja kuunnella asiakkaita jotta ollaan perillä vaatimuksista ja kysynnästä. Nämä palautteethan olisikin hyvä suunnata myyjille.

Ymmärrän kyllä senkin, jos tulos on reilusti + merkkinen nykyisellä mallilla, eikä haluta lähteä muuttamaan toimivaa systeemiä.

2 tykkäystä