Tapparan peliesitykset 2017-18

Edelleen tuntuu, että ne hyökkääjät karkaa liian pitkälle. Ei se tarjontakaan kovin hyvää usein ole. Välillä sitten niitä, että tarjontaa olisi, mutta syöttö ei lähde ja homma menee kuljetteluksi pakin osalta.

2 tykkäystä

Jännä homma. Itse näin tänään nimenomaan positiivisia merkkejä tuossa hyökkääjien tarjonnassa mitä pidemmälle peli eteni.
Aikaisemmin olen kritisoinut nimenomaan tuota, että hyökkääjät “karkaa”.
Keskialueella ongelmat sen sijaan jatkuvat ja suurin ongelma on syöttöjen laatu, joka hidastaa ylitystä.

No nyt olen jankannut saman jo muutamaan ketjuun, pahoittelen.
Noin minä näin tänään tilanteen.

1 tykkäys

On syöttojen laadussakin vikaa. Lyhyt syöttö olisi helpompi antaa.

1 tykkäys

Kyllä, minunkin mielestäni tänään hyökkääjät tarjosivat hyvin syöttöpaikkaa. Ongelma oli kuitenkin pakin syötön viipyminen ja nimenomaan se syöttöjen laatu.

2 tykkäystä

Tänään tosiaan oli tilanteita, jossa tarjonta tuotiin lähemmäs pakkia. Pidän tästä suunnasta.

Syöttöjen laatu nimenomaan keskialueella, kun hyökkääjä jakaa toiselle hyökkääjälle.
Aika usein haetaan keskialueella hyökkääjien kesken ristisyöttöä ja se mielestäni tappaa vauhdin keskialueen ylityksissä.
Mielestäni se pakin antama ykkössyöttö rupeaa olemaan rytmin osalta kohdillaan.

@cace6969 tämä vastauksena myös sinulle.

1 tykkäys

Onko kyse siitä, että meillä on liikaa kiekollisia pakkeja, jotka ei halua antaa sitä helppoo ja nopeeta ykkössyöttöä, vaan tuovat ennemmin jalalla ylös?

Kokonaisuudessaan Hifkipeli oli mun silmään jo vähän nopeampaa, alkaisko treenijumi helpottaa. Syöttöjen laatu aivan hanurista ja usein näytti siltä, ettei koko joukkue ole saman pelikirjan kanssa liikenteessä. Viimeistely ja maalipaikkojen luonti edelleen ison työn takana.

Viimeinen erä oli semmoista peruuttelua ja varmistelua, että teki jo pahaa katsoa. Nohh, onneks vasta syyskuu, eiköhän Tapparan peliesityksistä löydy aika paljon positiivisempaa kirjoitettavaa kauden jälkimmäisellä puoliskolla.

1 tykkäys

Ei. Kyse on lähdön rytmistä ja nyt oli jo merkkejä paremmasta. Rytmin pitää vain jaksaa myös yli keskialueen.

3 tykkäystä

Kaksi erää jo ihan hyvää kiekkoa. Pakkien pitää antaa nopeammin syötöt omista. Vika erä oli sitä normaalia joukkueen kiekkoan jonka itseluottamus ole kohdillaan. Pelätään hävitä matsi, kun pitäisi pelata omaa peliä. Kertoo siitä, että kaikki ei ole vielä kohdillaan. Kahdessa ekassa erässä olisi pitänyt lyödä tauluun lukemat, että HIFK olisi tippunut kelkasta. Rentous puuttuu joukkueesta, eikä niiinkään treeniväsymys.

1 tykkäys

Rentouden puute = väsymys.

Silloin, kun kroppa on virkeä, niin pää on virkeä. Niin se vain menee.

5 tykkäystä

Olen tämän postannut varmaan jokaisella kaudella, sen jälkeen kun sen jostain tiedeartikkelista luin, eli väsymisen anatomia pallopeleissä.

  1. Pää - vääriä valintoja, väärin luettuja tilanteita.
  2. Hienomotoriikka - tekninen suorittaminen heikkenee.
  3. Jalat - fyysinen suorittaminen heikkenee

Huomatkaa järjestys.

4 tykkäystä

Minä vain julkaisin tuon viestini, kun näytti näytöllä sen verran hyvältä.
Ehkä jotain kokemustakin löytyy menneestä, mutta se siitä.

Hyvä esimerkki tästä on myös tämä nykyinen harrastus, eli suunnistus. Siinä myös huomaa heti virheinä sen, kun kroppa väsyy. Teet kokoajan huonoja valintoja reitin suhteen.

Juu, tuon väsymisen kaavan voi itseään tarkkailemalla todeta vaikka missä höntsypelissä, lajissa kun lajissa. Ensin alkaa tekemään tyhmiä ratkaisuja, sitten ei onnistu syötöt/vedot/harhautukset ja vasta myöhemmin ei jaksa enää luistellakaan.

4 tykkäystä

Onko hallissa paikalla olleilla käsitystä tuosta Hakametsän jään kunnosta nyt kun on vielä lämmintä? Lukko-matsin erätauolla kauhistelin kun kameran kuvissa oli jäällä lunta pitkinä paakkuina, ja toivoinkin, että kuvissa olisi taukomimmien kolaamat kasat eikä todellinen tilanne. Jos jää on huono niin se voi osaltaan selittää Tapparan kehnoja otteuita, koska me ollaan nyt pelattu 4 kotipeliä putkeen.

Huomenna maailman karmeimmilla bussijaloilla SaiPa Lappeenrannassa. Uhka vai mahdollisuus?

Parempi se nyt on kuin kuukausi sitten, koska yölämpötilat ovat tippuneet ja aurinko ei enää juurikaan lämmitä. Parhaimmillaan toki vasta kuivalla pakkaskelillä.

1 tykkäys

Väsymys treeneistä? Eivätkö muut treenaa?

Tai silloin kun pää on jumissa niin kroppa on jumissa eikä ainoa syy ole väsymys

1 tykkäys

Joo. Tuo kiekollisen pelin ja pelitempon nihkeys vaan sai miettimään voiko jäällä olla vaikutusta. Koska en muista, että vastustajatkaan olisivat Hakametsässä saaneet nopeata kiekkopeliä aikaan.

Tottakai treenaa. Painotus treeneissä voi olla tässä vaiheessa vain vähän eri asioissa.

1 tykkäys

@pelimies69 Ja jos saa väliin huudella niin Tappara treenaa aina helvetin paljon, varsinkin syksyisin.

1 tykkäys