Tapparan peliesitykset 2017-18

Tämä on sitten ihan varmasti pelkkää arvailua ja mietiskelyä eikä perustu muuhun kuin mielikuvitukseen.
Tuossa on pari peliä menty hiukan verkkaisemmalla tahdilla. Siinä on haettu (IMO) väsymyksen alla pelaamisen sietoa(toivottavasti). Niistä menetettiin muutama piste. Mitä sitten?
Jos nyt torstaihin on haettu raikkaampaa jalkaa, niin meillä on neljä kovaa kotiottelua perätysten. Jos Tapparan jalka kulkee, kuten aiemmin CHL:ssä, niin noista sillä intensiteetillä ja hiukan extralla otetaan 4 voittoa ja vielä kärkiporukoista.
Tilanne on sen jälkeen taas ihan toinen. Ässät pitää vain tuossa välissä hoitaa. Voihan se olla ja varmaan onkin, että Jukka osaa lukea otteluohjelmaa erittäinkin hyvin. Tuo kävisi järkeen. No, nähtäväksi jää tämä spekulaation tulos :smiley:

8 tykkäystä

Mielestäni liigakausi on lähtenyt ihan odotetusti dieselmäisesti käyntiin. Pinnoja tullut paitti turusta, Hieman ihmetyttää osaporukan kitinä palstoilla. Itse ainakin luotan joukkueeseen, kuten AINA!!

4 tykkäystä

Järki sanoo samaa. Ehkä harjoitusottelut sai odottamaan viiden maalin voittoja rivissä. Olen koittanut olla varovainen median “tällä kerralla pelataan vain kakkospaikasta, Tappara voittaa” -juttujen kanssa, mutta kaipa niilläkin on ollut vaikutusta. Siihen nähden ymmärrän kyllä pienen pettymyksen, mutta kuten sanottua, syytä ei ole.

Viisi matsia, neljä voittoa. Hyvin ollaan mukana. Iso kone käynnistyy jonkin aikaa.

Muokkaus:// Neljä matsia, kolme voittoa. Olin jo innokkaana tulevaisuudessa, kiitoksia.

4 tykkäystä

Korjataan: 4 matsia, joista 3 voittoa. Ellen taas ymmärtänyt jotain väärin.

1 tykkäys

Tämä on upea asia. Itse olen sen verran heikko ihminen, että en erityisemmin luottanut esim. Sami Hirvosen aikaiseen Tapparaan.

4 tykkäystä

No joo, on ollut kausia jolloin on ollut vaikempaa seurata…

Kuuluu varmaan ennemmin tänne. Mä lasken edelleen Tapparan pisteet niin, että kasassa on 176 pistettä.

7 tykkäystä

Voihan sen noinkin laskea, mutta mielekkäämpää laskea tavalliseen tapaan, kun pistemäärä lisääntyy, eikä vähene :slight_smile:

3 tykkäystä

Niin no tuolloin homma kriisiytyi surkean liigastartin jäljiltä siihen pisteeseen, että isot hankinnat Bailey ja Kadlec laitettiin pellolle ja tilalle tulivat Muzatti ja Löfström. Toivottavasti historia ei toistu.

Ja tokko se toistuu. Pisteitä on tullut heikollakin pelillä 2/ott. Päästettyjen maalien sarake on Turun mahalaskusta huolimatta liigan eliittiä: 1,75 maalia omiin per ottelu. 60 ottelun jälkeen sarjataulukossa siihen pystyy tuskin yksikään joukkue, edes Tappara.

Ylivoima ja viimeistely yleensä ovat yskineet. Tehtyjä maaleja on pisteiden tavoin 2,0 per ottelu, mitä huonompi lienee 60 kierroksen jälkeen vain liigajumbo. Laitetaan tämä pienen otannan piikkiin – aivan niin kuin laitetaan harjoitus- ja CHL-pelien 5,1 tehtyä maalia/ottelu, mikä puolestaan oli yläkanttiin.

Virheet on siitä hyviä, että niistä voi ottaa oppia matkaan. Optimistina ajattelen, että tuo lopun virhe oli hyvää oppia tulevaan Tapparalle.

Eteenpäin.

14 tykkäystä

Kuka tahansa voi taas selittää mitä tahansa, mutta tämä paniikki jo kertoo siitä, että aivan sama kuinka viihdyttävää kiekkoa, jos oma suosikki ei pärjää. Edelleen ne katsomot myydään menestymällä, ei viihdyttämällä. Kyllä tuo Tapparan “viihdyttävä” peli tuosta vielä lähtee, rosteri on sen verran kova.

Se olisi muuten viime kaudella tällä pistetahdilla sijoituttu runkosarjassa viidenneksi. Rautakorpi tietää miltä sijalta lähteä mestaruusjahtiin keväällä.

Mutta tosissaan, tällä tahdilla ollaan menossa 108 pisteeseen (jos laskin oikein) ja uskoisin, että peli tuosta tulee paranemaan vielä ja paljon.

4 tykkäystä

Se on just näin. Mitään, mitä ei voisi korjata, ei ole näkyvissä. Veskaripeli kunnossa, materiaali riittää, Mikkola tuo fyysisen preesensin paremmin sisään joukkueeseen ja toivottavasti JMJ sentteripeliin ulottuvuutta. Ainakaan historia ja kokemuksen valossa ei ole vielä aika murehtia.

7 tykkäystä

Ei tossa pelissä ihan kauheen paljon muita ontuvia osa-alueita ole, kuin erikoistilannepelaaminen ja maalinteko.
Ylivoima on tällä hetkellä aika karmeaa katsottavaa. Tasakentällisin kyllä tulee paikkoja, mutta ratkaisut ovat monesti olleet surkeita.
Eiköhän tuo tuosta vielä lähde, sitten kun on 15 peliä pelattu.

5 tykkäystä

Tapparan dieseli hehkuttaa vasta, ja silläkin hehkutuksella on saatu kolme voittoa viidestä pelistä. Zabo, Ojamäki, Lehtonen ja Kärki kun saa pistetilinsä auki kunnolla niin alkaa paukkua. Kyllä se kone vielä käyntiin lähtee!

2 tykkäystä

Mä kaipaisin peliin sitä fyysistä puolta enemmän. Savinaisen, Lajusen ja Repon lähdön myötä lähti todella paljon aggressiivisuutta ja fysiikkaa. Tilalle on näillä otteilla tullut hieman löysempää osastoa.

4 tykkäystä

On lohdullista, että Tapparan kärkipelaajat ei ole vielä lähelläkään omaa parasta tasoaan ja silti tulee pisteitä ja puolustus toimii kohtuullisesti. Parissa viime pelissä kenttäpelissä Tappara on ollut mielestäni pelin päällä pelien kokonaiskuvassa.

Siis siinä mielessä lohdullista, kun pidän lähes varmana, että kärkipelaajat alkaa tehoilemaan jossain kohtaa.

Domi toki kärkipelaajista on ollut loistava.

4 tykkäystä

Olin pistävinäni merkille, että varsinkin Ässät-pelissä ristisyötöt omalta alueelta keskialueelle olivat järjestäen liian pitkiä. Musta tätä samaa on ollut myös muissa peleissä. Syötöt menivät siis metrin tai kaksi eteen. Onko tämä taitovaje, ajoitusongelma, pelitavallinen ongelma vai reenijumi?

Toki ihan normi juttu jääkiekossa, mutta karrikoidusti yksi kymmenestä syötöstä osuu kohdilleen. Loput yhdeksän on pitkiä kiekkoja.

2 tykkäystä

YV on kyllä nyt erikoisen mielikuvituksetonta.
Mutta muuten oltiin ihan pirteällä ilmeellä 59 minuuttia.
Harmittaa että lopussa kaksi pistettä annettiin pois.
Ässät ei olisi ansainnut yhtään. Mutta kyllähän ne pisteet ottaa jos niitä tyrkytetään.

Syöttöjen laatu kauttaaltaan on ollut aika huonoa kaikissa näissä näkemissäni peleissä. Se on huolimattomuutta ensisijaisesti, myöskään ajoitukset ei ole ihan kohdallaan. Luultavasti tästä saa joku taas hyvät naurut, mutta kun se kroppa on jumissa, niin pää on myös.
Näin on aina ollut.

Ei ne ajoitukset ja syöttöjen laatu yhtäkkiä mihinkään häviä. CHL:ssä ei kauheasti ongelmia ollut. Taidettiin todella panostaa tänä vuonna CHL:ään Liigan alun kustannuksella.

Tuollaisia minä veikkailen.

10 tykkäystä