Tarinat nimimerkkien ja profiilikuvien takana

No niminerkki on vähemmän yllättäen monien käyttämä lempinimi enkä nyt kauheesti nähnyt aikanaan vaivaa sen keksimiseen kun vanhalla palstalla oli tarkoitus lähinnä lueskella muiden juttuja. Profiili kuvassa on Niemisen Ville teräsmiehenä ei kai sitä kauheesti tarvitse selitellä? Taustakuvana taas nyt jo aika ironinen niemis Villen ja savinaisen kuuluisa vääntökuva tappara-ässät finaaleista.

1 tykkäys

Vai Gini Oranssien? :wink:

1 tykkäys

No oma nicci on syntynyt jo todella kauan sitten jonkun sanallisen yhteenoton seurauksena. Joku vääräuskoinen muistaakseni RaLu-kannattaja vertasi jotain silloista ( ? 90-luvulla ? ) “Lukko-staraa” jiohonkin suureen ja kuittasin nopeesti takaisin. Nimimerkistä yritettiin tehdä ongelmaa jatkoajan puolella , kun ei kuulemma mahtunut kunnolla siihen profiilisarakkeeseen ja näytti hölmöltä kun puolet leveempi kuin muilla jäsenillä. Pyysivät lyhentämään ja ilmoitin, että jos muutatte niin poistakaa samalla koko profiilini ja siellähän se on käytössä edelleen sama nimmari. Jannella on siis todellista valtaa. PS. sanonta suomileffasta on keksitty sittenkin aikaisemmin eli se “Albert Järvinen on jumala” saattoi myös tulla mieleen vastatessa sille raumalaisen siivousfirman puolustajalle.

8 tykkäystä

Oma nimimerkki lempinimeni, jota myös oikeassa maailmassa jonkin verran käytetään. Se ei liityy mitenkään nappeihin eikä edes Jenson Buttoniin.
Nimi syntyi lukiossa, kun kaverini pohti olemustani. Olinko sitten ollut erittäin kohtelias tai siististi pukeutunut, mutta jokatapauksessa kaverini piti sanoa minua butleriksi (liekö Komissario Palmua katsellut). No butler vääntyi hänen suussaan buttoniksi: “XXX on ihan buttoni!” Lauseesta tuli aika huvittava ja nimi jäi elämään.

Avatarin napin kuva toimii sitten hämäyksen hurrikaanina: liittyy kirjoitusasuun, mutta ei varsinaisesti nickin merkitykseen. Halusin simppelin kuvan, josta saa pienessä koossakin selvää. Avatarin paikka on pyöreä, joten nappi istuu siihen hyvin ja ruskea väri sopii hyvin yläpalkin siniseen väriin.

4 tykkäystä

Lapsena katottiin kaverin kanssa sanakirjasta, että mikä on Tappara englanniksi= battleaxe. Ja siihen perään syntymävuosi. Ekku Lehtonen oli aiemmin profiilikuvassa. Hän oli lapsuuden sankarini. Hiljattain vaihdoin sen sitten tommoseen yleisempään merkkikuvaan.

4 tykkäystä

Nimmerkki on vissiin ihan selvä, “for TappaRA”. Menee hyvin tai huonosti mutta aina Tapparan puolesta.

4 tykkäystä

Jo nettiaikojeni alusta keksin nimen Devilady. Hiljaisen ja harkitsevan ulkokuoreni alla elää siis ilmeisesti pieni paholainen.

Kuvan löysin netistä ihan tätä foorumia varten… kerrankin löysin sellaisen joka itseä miellytti :smiling_imp:

8 tykkäystä

Ainahan sitä arvailla voi

Nimimerkki juontaa 90-luvun puolen välin tienoille kun internet tuli kotiin. Palstoille piti olla nimimerkki ja sellaisen bongasin Primus-yhtyeen keulakuvan Les Claypoolin kalastusveneen nimestä. Nimimerkki on siis lyhennös veneen “El Bastardo” -nimestä.
Kuvassa on Bender. Bender seikkailee Simpsoneita paremmassa piirretyssä Futuramassa, ja olen kovasti mieltynyt viinaan menevään ja ihmisvihamieliseen robottiin. Myös tuollainen yleinen “with hookers and booze” -asenne on lähellä sydäntä.

5 tykkäystä

Nimimerkkini on lyhenne Wikipedia/ Suicidal Tendencies nimisestä orkesterista, johon tykästyin nuoruusvuosina. Infossa oli nimimerkissä kaksi pistettä, mutta täällä ei enään onnistunut.
Kuvassa on kyseisen orkesterin vokalista 80-luvulla.

2 tykkäystä

Ohhoh, pienet tuntuu olevan BBS/foorumipiirit Suomessa.

En keksinyt mitään “fiksua” nimimerkkiä, joka olisi anonyymi ja mielestäni hyvä. En halunnut siis olla mikään hudshkjf, enkä esiintyä edes omalla lempinimelläni, koska se on melko omalaatuinen ja harvinainen ja jokainen minut tunteva bongaisi sen heti täältä. Halusin siis pysyä anonyyminä.

No joku nimimerkki piti keksiä, niin ei muuta kuin oma syntymäpäivä Wikipediaan ja katsomaan, että mitäs samana päivänä on tapahtunut historiassa. No hei samana päivänä on ammuttu Saravon… eiku siis Sarajevon laukaukset! En kuitenkaan halunnut ottaa kenenkään aktiivipelaajan nimentapaista nimimerkkiä, joten päädyin ottamaan samana päivänä syntyneen John Dillingerin sukunimen nimimerkiksi. Kyllähän Dilinger pizzanakin menee meikäläiselle.

Joo ja nyt jos joku kävi Wikipediassa katsoon ton mun syntymäpäivän niin älkää suutuko siitä, että en ottanut Uotista nimimerkiksi. :joy:

Niin ja Dillingerhän kävi keikkaan kultaa sieltä ja täältä vuodesta toiseen, ja Uotinen antais kuitenkin vaan kakkoseeen. :wink:

13 tykkäystä

“Saravon laukaukset” -olisi kyllä ollut kova nimimerkki - ei siinä mitään :joy:

16 tykkäystä

Hacha on espanjaa ja tarkoittaa kirvestä, tartti vaan kattoo mikä jollain tapaa liittyy Tapparaan. Kuva on meiän kommeesta sakemannista (Nemo, Assauwehof Geronimo), kuten kuvasta näkyy, kova Tapparakoira (ei tappajakoira;).

7 tykkäystä

Lietsu tulee tietysti nykyisestä rakkaasta asuinpaikastani eli Lielahdesta jossa olen asunut pian 6 vuotta. Sheriffin keksin siitä kun tässä lähellä on sellainen kiva, pieni viihtyisä Pubi josta tulee mieleen saluuna ja saluunasta itsellä puolestaan tulee mieleen Sheriffi. :slight_smile: Tuo Sheriffi voisi myös kuvata minun luonnetta kun olen sellainen rauhallinen ja sovitteleva tyyppi.

Parpat-sanasta puolestaan 3 ekaa kirjainta tulee paikkakunnasta josta olen kotoisin ja jossa olen asunut suurimman osan tähänastisesta elämästäni. Seuraavat 2 kirjainta tulevat eräästä henkilöstä joka oli ennenmuinoin hyvin tunnettu henkilö kyseisellä paikkakunnalla. T-kirjain puolestaan tulee kannattamastani seurasta Tapparasta/Tampereesta. Sanasta Parpat saa muodostettua myös Tappar tai jos P-kirjaimen vaihtaa K-kirjaimeksi niin Karpat eli meidän viime vuosien pahin kiistakumppani. :wink:

7 tykkäystä

Nimimerkkiin ei liity sen kummempaa mystiikkaa tai ei edes liity Tapparaan. Italialaisen futiksen ystävänä joskus jo viime vuosituhannella aloin käyttää ko. nimimerkkiä myös .infossa. Näin 80- ja 90-lukujen annalalaisena “Saravon laukaukset” olisi kyllä täydellinen nimimerkki tälle palstalle :wink:… Enemmän olen palstaa seuraillut kuin osallistunut keskusteluihin.

7 tykkäystä

@Treppu niin tykkäsitkös sä siit, kun kiekkoareenan toimittaja teki susta B-rapun? :smiley:

3 tykkäystä