Telia TV: Sovellukset ja tilausvideopalvelu (vanha)

@Sleba oli laittanut laitteistokiihdytyksen asetukset Macissään päälle Chromesta ja saanut toimimaan paremmin (todennäköisesti chrome://flags -asetussivulta?).

Sitä ihmettelen kaikista telkkareiden sisäänrakennetuista Chromecasteistä, että kuinka laiska TV-valmistaja voi olla, jos ei tueta Euroopassa ja muutamassa muussakin maassa käytössä olevaa 50Hz PAL-tekniikkaa… Tämähän ei ole Telian vika, vaan Googlen/televisiovalmistajien.

2 tykkäystä

Käyttäkää tosiaan sitä sovellusta. Itellä ei mitään ongelmia ole ollut katsoessa tolla sovelluksella ja hdmillä kuva telkkariin.

1 tykkäys

Moni on valittanut ongelmista Chromen lisäpalikan kanssa, täällä ja Jatkoajassa. Alkaa olemaan jonkinlainen palstatotuus että se on raskas, ja Telian edustaja vihjasi siihen suuntaan että hardware-kiihdytys ei olisi käytössä grafiikassa.

Ei kenellekään ole vielä tullut mieleen katsoa millaiset ovat prosessorikuormat kun peli pyörii?

Vaikeahko uskoa etteikö edes jotenkin moderni rauta jaksaisi tuota pyörittää. Full HD sertifioituja PC koneita on ollut halvimmassakin hintaluokassa varmaan 10 vuotta. Mm. minun 79€ Windows 8 tabletti jaksoi tuupata 1080p kuvaa YouTubesta (rautakiihdytettynä toki).

1 tykkäys

Joo Telialtakin minulla 4g netti. Laitoin kaverille just tilauksen kirjekyyhkyistä koska ne ovat nopeampia…oikeasti! Näin Kuusankoskella…

Niin jo tottunut itse html5 ja sitä ennen flash ettei tullut mieleenkään että olisi rautapuolen ongelmia, varsinkin kun rautakin on lähellä parasta mitä kaupasta saa noin kotikäyttöön. Mutta no, toimii hyvin tuolla sovelluksella niin kriisi peruttu :).

1 tykkäys

2 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Teleoperaattorit ja -liittymät

Olen. Kävin ihan tekemässä tämä testin kun jäi itseänikin mietityttämään. Ei mitään ihmeellisyyksiä, tosin itse pyöritän 1700 ryzenillä joka kellotettu 4 ghz, eli vaikka nyt vähän kuormaa olisi ei sen siitä tulisi edes kiinnostua. Yksikään ydin ei ollut tapissa edes, en myöskään havainnut mitään memory leakkia, joku muu tuossa on pielessä. Lähetys pyörii hienosti itselle muuten, mutta se alkaa pikkuhiljaa heikentämään laatua, kunnes päästään sinne kuuluisaan “potato qualityyn”, ehkä tuossa on vaan joku mikä tsekkaa kaistan, vastaus ei miellytä ja tiputtaa huonommaksi bugi / Telian serverit ei osaa keskustella tuon kanssa oikein.

Niin tai näin, korjaantui tuolla win 10 appsilla. Onhan tämä aika sääli että joutuu windowsia käyttämään aina kun haluaa peliä katsoa, Linuxilla ei lätkää katella mutta minkäs teet, näillä nyt mennään.

1 tykkäys

4 viestiä siirrettiin toiseen ketjuun: Telia TV: Tilausasiat ja hinnoittelu

No niin latasin tuon win 10 telia sovelluksen ja hdmi liitetty töllöön. Koneessa ajoittain kuva suttuinen muttei muutu töllössä. Ei pätki ja kuva hyvä. Ainoastaan hidastu kun pienensin ikkunan ja surffasin selaimella vähän. Peli alkaa joten seurataan alkaako nykimään.

Jaha pari kertaa jo nyppäs vähän…

Mulla taas sovellus nyki koko ajan ihan helvetisti.
Chrome plus plugari toimii siedettävästi, nykäisee vain muutaman sekunnin välein.

Hiukan on tekniikan kanssa vielä tekemistä, kun sitä aktivointipostiakaan ei koskaan tullut vaan aspan mimmin neuvoilla kävin itse sen aktivoimassa.

Kannattaa varmistella vielä nettiyhteyden nopeutta, jos nykiminen on jatkuvaa. Mahdollisesti voi testata myös yhteyttä verkkokaapelilla, jos on käyttänyt wifi-yhteyttä aiemmin (tietokoneella).

//JoonasL @TeliaPartio

Se on kuule teidän 50-megainen kuitu ettei siinä kai voi mitään vikaa olla?

E: Boottasin kokeeksi koneen ja reitittimen, nyt ei ainakaan taukokooste pätki. Toivottavasti ei livekuvakaan.
Toi Windows-appi on kyllä ihan kuun pimeältä puolelta.

@TeliaPartio Miksi muuten Windows -sovelluksessa on vain kaksi valintaa laadulle: Automaattinen tai Matala?

Muissa stream-palveluissa on useampi valinta, mistä valita yhteydelle sopiva laatu. Asetus “Matala” on todella huono ja sumean kuvan omaava.

Tuohon väliin sopisi esim. “keskinkertainen”.

3 tykkäystä

Tällä hetkellä TeliaTV-sovelluksessa on kuvanlaatuvalintana vain nuo kaksi vaihtoehtoa. Sovellusta kehitetään eteenpäin jatkuvasti ja katsotaan josko saataisiin myös tuohon uudistusta jatkossa. Laitan tästä ehdottomasti viestiä eteenpäin!

//JoonasL @TeliaPartio

Vinkkinä voi katsoa Viasatin asetukset:

Korkein – 2.5GB/h
Korkea – 1.8 GB/h
Keski – 500 MB/h
Matala – 150MB/h
Automaaginen

1 tykkäys

Onkohan muilla iPadin kautta Telia tv appilla CC:n kautta castaavalla sama ongelma että Tappara app puhelimessa kertoo maalit noin 1,5 min ennen kuin näkyy ruudussa? Eipä haittais jos pystyis hyödyntäään veikkauksissa :smiley:

Tässä suht surullista KalPa-peliä kattellessa pitää todeta samaa, mitä aiemmissakin peleissä oon harmitellut ja mitä ylläkin porukka on kirjotellut; eli kuvanlaatu hakee tosi paljon. Käytössä siis erillinen Chromecast-murikka ja Android-luurista Telian sovelluksella pyörittelen peliä. Modeemiboksi on muutaman kymmenen sentin päässä Chromecast-murikasta ja töllöttimestä. Omassa tapauksessa kuvanlaadun hakemiseen voi toki vaikuttaa 4G-yhteys, joka ei ole vakain mahdollinen. Talouteni on aika pahalla katvealueella, mutta yhteydet on normaalisti kuitenkin 15 ja 30 megan välillä. Kiinteä laajakaista kun toimi ainoana liittymämallina kotonani kunnolla, mutta Elisa päätti katkaista kuparit kotokadun pätkältä kokonaan.

No, joka tapauksessa, paljon hakee siis kuvanlaatu pelin aikana. Toimiessaan kuva on kyllä hyvä ja liike sulavaa, mutta tasaisin väliajoin kuvan tarkkuus tipahtaa, joka ilmenee selkeiten kiekon liikkeen nytkähtelynä sumeamman kuvan lisäksi. Voisiko tosiaan olla niin, että Telian lähetys vaatii niin paljon enemmän paukkuja nettiliittymältä, esimerkiks verrattuna Netflixiin ja HBO:hon sun muihin? Ne kun toimii tääläkin aivan moitteetta, vaikka kaistalla olisi samaan aikaan muutakin toimintaa. Perskeles…

Chromecastilla + 4G modeemilla täysin moitteeton kuva tänäänkin.

Koita laittaa modeemisi ikkunalle, tukiaseman puolelle.

Edit: Telkkarin takana ja seinän vieressä tuskin on optimaalinen 4G signaali.

1 tykkäys

Ok, eli viittais juu että täälä langoissa jotain ongelmaa.

Toi parhaan modeemin paikan ja signaalin löytäminen on ollu melkonen murheenkryyni tässä ton yhteyden pakotettuna avattua. Toi paikka missä motukka nyt on, on antanu parhaat signaalit mitä oon löytäny, vaikkei kuulostakaan kovin optimaaliselta. Parhaan tukiaseman puolella kun ei tietenkään olkkarissa ole ikkunaa…

Tän oon itekin huomannut. Aina kun ikkunan pienentää, kuva menee puuroksi. Tällä ei tosin itelle mitään väliä, kun ei mun pelin aikana tarvi mitään muuta selailla.

Mutta kaikki toimi hyvin taas tänään. Kuva todella hyvä eikä mitään ongelmia.