Tietokilpailuja ja muita pähkinöitä

Onko tässä siis kyse kaikista miesten maajoukkueista, palloilulajien maajoukkueista vai jonkun tietyn lajin maajoukkueesta?

1 tykkäys

Jahas, liikaa kaljaa jo. Siis miesten jalkapallon maajoukkueista, FIFA:n täysjäsenistä siis kyse on.

1 tykkäys

Eniten/pisimpään yrityksiä ilman onnistumisia? MM-kisoihin.

1 tykkäys

Aivan oikein, Luxemburgilla 20 yritystä, Suomella 19 ja Curaçaolla 16, siinä on kolmen kärki.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_national_teams_with_no_FIFA_World_Cup_appearances

5 tykkäystä

Tappiossa ja päästetyissä maaleissa Suomi on ylivoimainen maailman ykkönen. Huonoin maaliero on kuitenkin Luxemburgilla ja Suomi on kakkonen. Se oli vastaus jonka minä löysin kun tarkastin alkuperäistä vastaustani.

Mutta samoista syistä nämä dominoivat kaikkia tällaisia tilastoja.

3 tykkäystä

Toivottavasti Luxemburg vielä pääsee joskus kisoihin, että saamme ansaitun ykköstilan!

7 tykkäystä

Parannettavaa jäi, 13/15 oikein.

1 tykkäys

Suoraan lainattua netistä, ei huijata :wink:

Ihminen joka tekee sen, myy sen. Ihminen joka ostaa sen, ei käytä sitä itse. Ihminen joka käyttää sitä, ei näe sitä. Mistä puhutaan?

Onko tämä aina näin?

1 tykkäys

Olisko ruumisarkku.

1 tykkäys

Minä hyväksyisin vastauksen oikeana.

1 tykkäys

Jossain harvoissa tapauksissa saattaa olla, että ostajakin sitä käyttää. Yleensä ei.
@FakLemstrom Kyllä. Liian helppo taisi olla.:roll_eyes:

1 tykkäys

No ei välttämättä helppo, mutta joskus aikanaan mummolta kuullut tämän. Ja seuraava: Tiili painaa kilon ja puoli tiiltä. Kuinka paljon painaa kaksi tiiltä?

2 tykkäystä

3 kiloa? Ellei tässä sen kummempaa ajatusta ole takana? :smiley:

Vähän meni pieleen.

x = 1 + x/2
x/2 = 1
x = 2
2x = 4 kiloa

3 tykkäystä

4 kiloa!! Vähän aikaa meni pyöritellä numeroita päässä, olen melko varma että tämä on oikea vastaus.
Aah @rizka ehti

1 tykkäys

Joo. Oikein meni. Tämä on näitä Antero Vipusen arvoituksia.

1 tykkäys

https://www.iltalehti.fi/10kysymysta/201807252201096459_cc.shtml
Jutun tehnyt taitaa olla Ilves fani, kun tuollaisen kysymyksen on tuonne laittanut :wink:

Aivovoimistelua näin kauden aluksi.

1 tykkäys