Tietokoneet

Mulla itellä näyttiksenä toimii MSI GTX 960 2Gt, prossuna Intel i5 4460. Toimii hyvin vielä, mutta kyllä silti pitää parin vuoden sisään päivitellä. Tällä hetkellä pelit pyörii hyvin.
Muut laitteet:
Näppäimistö: Razer Blackwidow Tournament Edition Chroma
Näyttö: BenQ XL2411 144Hz
Hiiri: ZOWIE EC2-A
Headset: Logitech g933
Nyt pelaan CS ja COD WW2, myös H1z1ä olen kokeillut pitkästä aikaa.
Ajattelin ostaa tässä joulun aikana PUBG, pyörii varmaan?

Löytyisiköhän apuja?
15v poika vailla pelikonetta ja kaipa se taivuttava mutta kun itse mainframe maailmasta ja nämä nintendo vehkeet ainakin pelimaailman vaatimuksen vaativat liian monimutkaisia itselleni.
Paljonko tuohon upotettava rahaa jos haluaa kunnollisen jolla nyt ainakin hetken pärjää?
Osista koottu vai suoraan ostettava paketti?
Kiitän jo etukäteen jos jollakin aikaa auttaa.

Minkälaisia pelejä poikasi pelaa? Jos mahdollisimman tehokkaan koneen haluat, niin itsekasattu.(On palveluita, jotka kasaavat tietokoneen valmiiksi) En tiedä kauhean tarkkaan millaista konetta haluatte, mutta kyllä tonnilla (ehkä vähän päälle) saa ihan pätevän.

Yritin kysellä ja meni yli että heilahti,taidan olla liian vanha!:grinning:
Kuulemma kaikkia suosituimpia pelejä, toivottavasti nimet jäi edes osittain mieleen, CS (counter stiker?),Battlegrounds ja joku Players night??

1 tykkäys

Tässä parempi foorumi näihin kysymyksiin.

4 tykkäystä

Joo tuolla tiedetään paremmin, mutta jos ei löydy mieluisaa, niin eiköhän täälläkin auteta.

Oman koneen ostamista tuli viivyteltyä tähän asti, mutta eipä isossa hirveän isoja alennuksia tunnu olevan… kai sitä vielä uuteen vuoteen voi tarjouksia tarkistella, mutta sitten täytyy laittaa tilaukseen.

Koneet kannattaa kasata itse tai käyttää Jimm’sin kasauspalvelua. Pakettikoneita ei ehdottomasti kannata ostaa.

Muita vaihtoehtoja Afterdawnille:
https://bbs.io-tech.fi/forums/konepaketit.10/

Io-Techiin siirtyi vanhat murot Muropaketista kun Otavamedia alkoi ■■■■■■■■■■■■ sen perustajalle, joten tuolta saa varmasti tietoa asiaan iuin asiaan.

Kyllä. Itse siirryin myös.

Jaahas,ei se minussa vika olekkaan ollut näinä muistitikkuvuosina.

https://tekniikanmaailma.fi/tekniikan-salaiset-kansiot-usb-liittimen-voi-kytkea-vain-yhdella-tavalla-mutta-se-onnistuu-vasta-toisella-tai-kolmannella-kerralla-miksi/?shared=815695-b514ea87-500

4 tykkäystä

Prosessorimaailmassa näyttää kuohuvan kun Intelin prosessoreissa on isoa häikkää ja tulevat pävitykset tulevat hidastamaan koneita 5-30%. Ilmeisesti suurin vaikutus tulee kuitenkin servereille, eikä tavallinen kuluttaja juurikaan huomaa eroa.

Mutta sitten pieni avautuminen Ryzenin kanssa yhteensopivista muisteista… minkä ihmeen takia AMD:n pitää keksiä prosessori, jonka kanssa ei puolet muisteista pelaa. Ilmeisesti BIOSin päivittämällä ongelma katoaa, mutta ei 100% varmuudella.

Sitä on nyt joutunut etsimään ja vertailemaan sopivia muisteja ja näköjään Corsairin Vengeance LPX näyttäisi olevan se oikea.

Tämän ensimmäinen itse kokoaman koneen tekeminen on tehty aivan liian aikaa vieväksi.

Kyllähän Ryzen toimii monien muistien kanssa, mutta jos haluaa huippukellot pihalle niin muisteissa pitäisi olla Samsungin B-diet.

Ens viikonloppuna on CES-messut joissa AMD toivottavasti julkaisee seuraavan sukupolven Ryzenit joiden pitäisi tulla keväällä kauppoihin.

Itselläni Ryzen ja toki B-die muistit. Yhdellä kammalla saan 3200 mhz mitä muistit on ja homma toimii, kahdella kaatuilee joten ajan astetta alempana 3000 ja risat. Säätämällä hieman muistin kelloja tuon kai saisi korjattua mutta ei jaksa kiinnostaa kun ero on jotain muutama häviävä fps ja potkua löytyy kaikessa ilman niitäkin reilusti yli runsaasti.

Mutta joo, tuota ongelmaa tosiaan on ainakin joillain emoilla vielä edelleen. Paranee tosin kuukausi kuukaudelta kun tuovat uutta biossia tarjolle.

Sieltä sitä tulee:
https://www.io-tech.fi/uutinen/amd-leikkasi-ryzen-prosessoreidensa-hintoja/

https://www.io-tech.fi/uutinen/amd-julkaisee-2-sukupolven-ryzen-prosessorit-huhtikuussa/

1 tykkäys

Pitäisköhän laittaa oma Ryzen 5 takaisin Komplettille ja tilata hetken päästä uudestaan jos tosiaan 14% laskee hinta :smiley:

Jos tilasit netistä niin sinulla pitäisi olla 14pv palautusoikeus. Kantsii kysyä heidän aspastaan myöntyvätkö antamaan alen jälkikäteen…

Täytyy myöntää että odottaa pitkästä aikaa mielenkiinnolla mitä sieltä tulee (tehojen suhteen luonnollisesti siis).

Tyhmänä kysyn kun täällä puhutaan noista tehoista ja muista teknisistä asioista, vaikuttaako ne vain nettiin vai myös television (kaapelin) toimivuuteen?

Eivät vaikuta kumpaankaan. Lähinnä siis pelikäyttöön tai ammattikäyttöön jos ajat jotain oikeasti vaativia sovelluksia.

1 tykkäys