Tomi Karhunen

lIman Karhua ei olis tullu mestaruutta :heart_eyes:

2 tykkäystä

Kiitos Karhu! Nyt selvisi, minkä takia mestaruudet karttoivat pari edellistä vuotta :slight_smile:

4 tykkäystä

Jos haliuat voittaa, ota Karhu

Onnittelut Karhulle 3x :kannu: Koko kauden uskoin tähän muuriin.

1 tykkäys

Kiitos Karhu!!!

Jotkut vaan on voittajia.

Kiitos Tomi.

1 tykkäys

Upeaa Karhunen, kerrassaan upeaa. Olisi ollut valintani MVP:ksi, mutta tässä maalivahtien luvatussa maassa on vaan totuttu koviin kassareihin, luontainen maalintekijä on paljon harvinaisempi.

Mestarimaalivahti tarvitaan mestaruuteen ja sellainen saatiin. Iso käsi huippumolarille!!

Matkan varrella ehdin itsekin epäillä Karhusta, mutta se ensireaktio joka mieleen tuli kun Karhusen saapumisesta kuulin, eli kaksinkertainen mestari kelpaa minulle, päti taas keväälläkin. KIITOS ja kyllä kolminkertainen mestari kelpaa ensi kaudellakin! :wink:

2 tykkäystä

Pikkanen miinus pitää antaa Karhulle kun tiesi meidän traumat ja meni hassuttelemaan lopussa!

En tiä… Metsola oli kova, mutta ei mulla tällästä luottoa ollut ikinä mokeen mitä Karhusen kohdalla oli keväällä.

8 tykkäystä

Kyllähän usko meinasi yhdessä vaiheessa mennä vaikka pitkään oli itellä luottoa, mutta sitten Rakoviina sai vastuuta kunnes tuli Rakoviinalla huonot pelit ja Karhu käytti uuden mahdollisuuden hyväkseen aloittaen olemalla Liigan helmikuun paras pelaaja.

Huikea mies ja uskon, että mies tikissä ensi kaudella jo syksystä alkaen.

Ennen sitä kuitenkin juhlitaan kunnolla!

Kiitos Tomi kullasta. Olet huikea!

2 tykkäystä

Ei paljon tarvinnu sulamisia pelätä.

Siä ollaan viemässä Karhusta jo isompiin ympyröihin:

Kiitos Karhuselle! Kolmas kulta on kyllä hyvä suoritus tuolla iällä!

2 tykkäystä

Eipä ne mestaruudet ole vahingossa tulleet. :smiley:
Kaikenlaista draamaa oli tällä kaudella ja yhtä sun toista tuli itsekkin tammikuussa puhuttua, mutta onhan Karhusen esitys nyt aivan käsittämättömän kova näissä playoffeissa. Pari kertaa meni selän taakse isot maalimäärät, mutta “ei se paljon haittaa” kun kokoaa itsensä aina uudestaan.

Pakko antaa myös Tuonoselle & valmennukselle propsit, mitä ne Karhusen kanssa tuossa keväällä teki. Kiitos Tomi, että tulit Tapparaan ja annoit meidänkin organisaatiolle mahdollisuuden mestaruuteen. Metsola, Karhunen…kyllä täällä tehdään monta asiaa oikein MV:n kanssa. Rautakorpelainen MV-peluutus on herättänyt paljon närää vuosien varrella Tapparassa, että mennään yhdellä lähes kaikissa tilanteissa.

Mutta se, mitä viime kädessä tuo tekee maalivahdille, että kaikilla hetkillä osoitetaan luottamus, on se upeaa. Tappara ei höntyile MV:n kanssa ja MV:n vaihdot ovat todella harvinaisia kesken pelin. Joskus runkosarjassa kokeiltiin, mutta muuten, ei oo tarttenut. Luulen, että tuollainen peluutus myös tuo MV:n parhaat ominaisuudet esille. Mestaruus voidaan voittaa monella tavalla, mutta esim. Lauri Marjamäen MV-peluutuksen jatkuva vaihtelu tuntuu tuottavan enemmän tuskaa MV:lle kuin hyötyä.

2 tykkäystä

Pelistä ajellessa pois Cityllä Karhunen totesi haastattelussa oli todella pohjalla silloin joulu-tammikuun taitteessa. Antoi kiitosta nimenomaan Tonolle ja Konttisen Niilolle, että sieltä nousi.

8 tykkäystä

Taisi Ilta-Sanomissa olla sama kommentti, jossa totesi kuluneen kauden olleen uran raskain sekä olleensa “aikamoisessa aallonpohjassa” kauden aikana.

1 tykkäys

Liekö Karhusen vireeseen vaikuttanut allekirjoittaneen talvella myymä äänentoistolaite :joy:

2 tykkäystä

Mestaruuteen asti voi mennä Tapparankin maksukykyluokan seura, kun on kuuma maalivahti, tiivis koko joukkueen puolustuspelaaminen Rautakorven-Tapolan -linjan mukaisesti, ja huipputehokas hyökkäyksen kärki. 2003 oli Mika Lehto ja Esa Pirnes. 2016 Tomi Karhunen ja Patrik Laine & Kristian Kuusela. Yhtään niitä muita pelaajia väheksymättä, mutta kun nuo huippuyksilöt taikoo olemattomista maalipaikoista maaleja, ja toisaalta vastustajan varmoja maaleja olemattomiin, niin siinä se ero kulta- ja hopeajoukkueen välillä taitaa monesti tulla.

Mahtavaksi hankinnaksi kostautui kyllä tämä Tomi Karhunen. Ja niin kuin siinä vaikeiden “talviunien” aikana moni ehti ajattelemaan, että kyllä nyt löi Tappara kätensä paskaan Karhusen kanssa. Minä muiden mukana, en ollut sen viisaampi.

4 tykkäystä

Siks me ollaanki vaan faneja eikä hommissa Tapparalla :smiley: Toki tuolloin kritiikki oli aiheesta.

1 tykkäys

Tämän kauden osalta voi sanoa loppu hyvin kaikki hyvin.

Mutta sen verran täytyy laittaa omaa mielipidettä, että kritiikki ei nyt ollut kuitenkaan aiheellista tavallaan. Ainakaan se määrä ja tapa missä välillä mentiin kritiikissä. Siinähän haettiin syksyllä ja talvella tätä uutta pelisysteemiä ja torjuntatapaa Karhuselle ja puolustuspelille ja työ oli kesken. Ja kesken olevaahan ei kannata vielä arvostella. Nämä on juuri näitä, Ranska pelaa 1-1 viimeisen harjoitusottelun Suomea vastaan futiksessa aneemisella esityksellä viikko ennen MM-kisoja, ja viisi viikkoa myöhemmin on jalkapallon maailmanmestari.

Nyt kun Karhunen on itse kertonut miten syvällä oli henkisesti myös vuodenvaihteen tiimoilla, niin jotenkin se mättö ei vaan tunnu oikealta mitä täällä laitettiin ja sama mitä Metsola sai pari vuotta. Toki näihin mättöjen vahvuuksiin vaikutti kolmen viime kevään rankat “niin lähellä, mutta ei”-pettymykset. Ja toki itselläni on hivenen enemmän tietoa maalivahtipelistä kuin keskivertoihmisellä ja en nähnyt itse Karhusen ongelmia SM-liigatasolle ylitsepääsemättöminä. Se Sport-peli vain aiheutti huolestunutta pohdintaa itsessäni, että onko ongelmia paljon myös henkisellä puolella. Mutta nämä henkiset ongelmat kuuluvat myös tuohon fyysisen eteenpäin menon prosessiin, näen tilanteen niin, että mentaalimuurista mentiin pakolla läpi fyysisien esteiden ohimenon ohella. Niin paljon melko pian tuon Sport-pelin jälkeen Karhusen otteet varmenivat.

Ja kyllä täytyy sanoa, että Karhunen yllätti itsenikin muutamien gamesavereiden osalta. Eli Karhunen nosti tasoaan playoffeissa vaaksan enemmän kuin osasin ennakolta odottaa.

Ja toki kritiikki on ok, kun se on aiheellista. Näin ovat todenneet myös maalivahtipelistä mua enemmän tällä hetkellä tietävät Messi ja peterra (olen oman loukkaantumisen takia joutunut olemaan poissa kiekkokaukaloista pari kautta, joten ihan viimeisimmät hienosäädöt mv-pelin evoluutiossa eivät ole mulla tarkassa tiedossa). En siis sano, että kritiikki on kiellettyä ja täällä pitäisi jollekin kivakivalällylälly-linjalle lähteä. Mutta jos jatkossa ns. karkealla mätöllä kritisoidaan, niin karkea mättö-kritiikkiin kannattaa sisällyttää myös pari lausetta kritiikin aihetta. Pelkät “*******lla ei ole tulevaisuutta. Painu **ttiin/ttuun. ******* on p eivät toivottavasti jatkossa kovin paljoa täällä esiinny ainakaan ilman pientä perustelua.

Mutta ei nyt murehdita menneitä. Kaikki oppii ja kasvaa. Tappara oppi ja kasvoi Mestariksi ja menneiden keväiden katkerat pettymykset ovat nyt osa hienoa tositarinaa. Nyt on mahdollisuus nauttia muutama kuukausi ennen seuraavaa kautta, joka alkaa taas nollapisteestä.

TAPPARA ON MESTARI!!! JEE-JEE-JEE!!!

14 tykkäystä