Yleinen jalkapallokeskustelu

Oli todella vahva puoliaika Mariehamnilta. Saivat pallon syvälle Ilves-alueelle ja rangaistusalueelle useaan otteeseen, mutta vihoviimeiset ratkaisut ontuivat. Hilanderin ei kauheasti tarvinnut venyä lopulta. llves onnistui hankkimaan muutaman hyvän vapaapotkun, muttei luomaan niistä mitään mainittavaa. Maali taisi syntyä puoliajan ainoasta maalintekoyrityksestä.

1 tykkäys

Sebastian Waheebilta loistava kommentti Nelosella: Shefki Kuqi on tekemässä melkoista sankaritekoa, pudottamassa saman kauden aikana kahta seuraa Ykköseen :laughing: Interiä tosin odottaa viä karsinnat TPS:aa vastaan, joten ei tuo Interin tippuminen siis vielä varmaa ole.

Edit: ja Inter kavensi Vantaalla. Voitolla PK-35:sta viä nousis kuiville, mikäli HIFK ei voita omaa otteluaan Rovaniemellä.

3 tykkäystä

HJK:lla oli toisen jakson alkuun painostusjakso muttei tuottanut tulosta. Nyttemmin SJK saanut takaisin pallon hallinnan. Parikymmentä minuuttia jäljellä.

Turussa tämä mahdollinen derbykarsinta nähdään enemmänkin katastrofina.

IFK M johtoon

Hyvä Maarianhamina! Näyttää toi potkupallo ipa sulavan lopussa samanlailla kuin jääkiekkojaosto.

Siinä oli lopullinen niitti lähellä, mutta veto suoraan päin Hilanderia.

Toi Hilanderi on ihme kuumakalle. Itse juoksi päin ja raivoo ku mielipuoli

Onnittelu Maarianhaminaan. Kova temppu! :trophy:

1 tykkäys

Onnea IFK Mariehamn! Olin teidän kelkassa. Hienoa, että Ilves jäi viidenneksi. :soccer::trophy:

Edit. Nimen korjaus. :slight_smile:

1 tykkäys

Onnea MIFK! Todella kova suoritus! :trophy::muscle:

Korjataan onnitteluita. Se on IFK Mariehamn eli IFK M eikä mikään MIFK. Ne suuttuvat muuten! Palloliittokin joutunut korjaamaan: Palloliitto pahoitteli kömmähdystään | Yle Urheilu

1 tykkäys

No pääseehän HJK tuolta kakkospaikalta myös europeleihin, joten eipä tuosta haittaa ole, että mestaruus menee muualle. Uefa-cup, tai mikä Eurooppa-liiga nykyään olikaan, on muutenkin tasoltaan sopivampi suomalaisjoukkueille. Joten jos aatellaan, että HJK:lla on parhaat menestysmahdollisuudet (ei välttämättä edes ole) niin voi olla parempikin, että osallistuvat tuohon.

Mä oon tässäkin ketjussa käyttänyt noita nimityksiä ristiin. Oon laskenut, että jos alkaisivat kuskata saarelta hevosenpäitä jokaiselle taholle joka kirjoittaa MIFK, saarelta loppuisivat hevoset ennen kuin ovat päässeet edes alkuun. Hallittu riski. :slight_smile:

Meni oikeeseen osotteeseen mestaruus! Kannustaako tappara fani joka asuu tampereella niin ilvestä futiksessa?

En ainakaan minä, enkä tiedä ketään.

Riippunee Tappara-fanista. Epäilen, että silloin kun Ilves oli Sorsapuiston Ilves, niin harva tapparalaisista kannatti, mutta nyt kun ovat alkaneet menestyä, niin näitäkin tapauksia löytyy.

Onhan kaupungissa tietysti muitakin vaihtoehtoja: Tampere United, TPV, PP-70 ja varmaan vielä joitain muitakin…

Suunnilleen puolet tämän ketjun lukijoista toivoi Ilveksen mestaruutta:

Mistäs tiedät ketkä ovat tamperelaisia?

Onhan noita varmaan paljonkin. T.Jutilakin oli junnuna futis-Ilveksessä joukkueensa kapteeni.

Tosin tämän Ilves-Perhe lanseerauksen jälkeen joillakin, kuten itselläni, kannatus laimentui ja loppui.

Sitä voi kukin mielessään arvailla. Arvaan, että tamperelaisista äänestäneistä enemmän kuin tuo 55 prosenttia äänesti Ilveksen puolesta, mutta se on vain minun arvaukseni.

Itsehän ympäristökunnan kasvattina olin Ilveksen bandwagonissa, mutten Mariehamnin mestaruuttakaan pidä ollenkaan huonona vaihtoehtona. Grattis och skål!