Yleinen jalkapallokeskustelu

Eikös tuo ollut jonkinlainen kunnianosoitus Barca-legenda Johan Cruyffille joka käy taistelua syöpää vastaan tällä hetkellä.

Kyllä juuri siitä oli kysymys. Arvaa olisiko Ronaldo antanut tuon maalin vaikka Benzemalle?

1 tykkäys

Kyllähän ne itse upotetaan. Mitä se siihen syöpään liittyy tekeekö maalin? Kai se ny joskus sen seuraavan maalin tekee.

Hae YouTubesta vaikka Cruyff Olsen penalty.

Toki joku tuon rankkarin voi tulkita vastustajan turhaksi nöyryytykseksi.

Eikös Cruyff ole ollu vastaavaa maalia värkkäämässä.
mtv.fi sivulla aiheesta:
“Kaksikon temppu ei ole ensimmäinen laatuaan. Johan Cruyff ja Jesper Olsen tekivät saman suorituksen vuonna 1982 Ajaxissa. Arsenalin Robert Pires ja Thierry Henry yrittivät samaa vuonna 2005, mutta tavoite ei onnistunut, kun palloa ei saatu maaliin.”

1 tykkäys

Jaa se oli semmonen tapaus. Kiitos selvennyksestä. En oo niin aktiivisesti seurannut seurajoukkuejalkapalloa, että olisin tommonen tiennyt. Ymmärretään nyt tuo temppu.

2 tykkäystä

Real meni sössimään tänään tasapelin Malagaa vastaan. Nyt Realilla on 9 pojoa podiumille. Hyvää Yötä !

1 tykkäys

Ja Athletico meni sössimään tasurin tänään ja ero liigakärkeen 8 pojoa. Hyvää Yötä!

1 tykkäys

Espanjan liigan otteluiden seuraaminen on jäänyt itseltäni pois pari vuotta sitten. Pääsyynä on juurikin noiden kolmen ison joukkueen dominointi ja yleensä Real Madrid ja Barcelonan välisten otteluiden tuloksiin, jotka käytännössä ratkaisevat mestaruuden.

Vielä surullisempi sarja tässä mielessä on Ranskan liiga, jossa PSG:llä ei ole haastajia lähimaillakaan.

Valioliigassa tilanne pysyy normaalisti jännittävänä loppukierroksille asti.

Tänään olisi itsellä luvassa jostain seurattuna tuo “kutkuttava” Shrewsbury fc vs Man Untd. Torstaina sai katsella kun Keskijyllantin Fc voitti heidän junnujoukkueen osasyynä loukkaantumiset.
Lähinnä " how low can you go" ja surkuhupaisaa tuo seuran kattominen nykyään että rupee vaa nauraan aina kun tulee takapakkia. Joku 1-1 tasuri tulee varmaan ja ratkasu siirtyy OT:lle jossa sitte ehkä paremmalla miehistöllä voitto kotiin.

Euroopan jalkapalloliigoista myös Saksassa on aika selvää tuo kärki. Valioliigassa ilmeisesti seurojen “dominointisyklit” on nopeampia kuin muissa sarjoissa.

Joo Saksassa on tosiaan samankaltainen tilanne.

Valioliigassa ei käytännössä ole näkynyt dominointia, siten kun itse dominoinnin määrittelen (PSG, Bayern Munchen, kolmikko La Liigassa esimerkkeinä), vaan mestaruus menee yleensä pisteen tai parin turvin ja sarjan kärkipaikka on koko ajan uhattuna. Yllättävät lopputulokset ovat myös koko ajan mahdollisia Valioliigassa.

Itse olen aina tykännyt eniten Bundesliigasta, jotenkin peli vaan miellyttää… Englannissa Manu on ihmeellinen tapaus…Oli keskitason jengi 80-luvulla, sitten Sir Alex johti seuraa todella kauan(sen ajan oli liigan kärkeä), Alex lähti, niin nyt taas omalla paikallaan valioliigan keskitasolla…Sama kävi Skotlannissa Sir Alexin aikoina 80-luvulla, silloin Aberdeen kyykytti kovaa Celticia/Rangersia, mutta Alexin jälleen lähdettyä= 0 mestaruutta…

Kyllä oli hieno toinen puoliaika ja kaimapoika pamautti pari maalia. Vaikeeta tulee Arsenalille Barcelonassa.

1 tykkäys

Mikä joukkue pystyy pysäyttään Barcelonan? Ite en jaksa uskoo, että mikään joukkue siihen pystyy.

3 tykkäystä

Kyllä toi Arsenal-Barcelona -pari on taputeltu, ei pysty tykkimiehet tekeen yli kahta vierasmaalia Camp Noulla.

Kyllä mää luulen, että pelicans vois pysäyttää Barcan.

Juve, Bayer, City, PSG ja Madrid on ne mitkä sen voi tehdä. Itse sanoisin että Juve/Bayer parin jatkaja on finaaleissa…

Toivottavasti Bayern München menee jatkoon. Italialainen jalkapallo ei koskaan ole sopinut silmilleni.

1 tykkäys

Tämä ! Bayern …