Ideoita ja ajatuksia otteluseurantaketjuista

Tähän keskusteluun voi tuoda ilmi huolenaiheita, kehitysideoita, toiveita tai muita ajatuksia palstan otteluseurantaketjuista. Pientä huolenaihetta ovat aiheuttaneet eri medioiden viiveet lähetyksissä, jotka näkyvät seurannassa niin, että joku saattaa todistaa maalin synnyn kauan ennen muita.

1 tykkäys

Itsellä kirjoittelu painottuu otteluseurantoihin. Jota tosin ei enää paljon huvita seurata, koska Ruutu laahaa niin paljon perässä, että täällä juhlitaan jo maalia, kun meillä peli pyörii vielä aivan toisaalla. Tämä olisi kuulunut Asiat ja ihmiset… ketjuun.

1 tykkäys

Ei mitenkää hirveästi,mutta välillä se kun Ruutu on jäljessä joitakin sekunteja ja otteluseurannassa ,joku kerkiää kirjoittamaan “maali Pyörälä”.Jos taas Tappara tekee maalin ja näen sen jo otteluseuranassa niin se ei harmita yhtään.

2 tykkäystä

Joo sama harmittaa. Ei viitti hirveesti kirjotella kun kuva laahaa perässä…

1 tykkäys

Se on kyllä harmillista, että ainakin Ruudun nettilähetyksessä on automaattinen ~30 sekunnin viive ja siihen päälle sitten random viiveet milloin mistäkin syystä. Esim. minulla tietokoneella on pienempi viive kuin puhelimen appissa. Olisiko telkkarissa sitten lyhyempi ja radiossa olematon.

Sehän olisi hienoa, jos malttaisi odottaa sen pienen hetken, jos tietää olevansa muita edellä, ennen kuin pamauttaa viestinsä linjoille. Varsinkin maali-ilmoituksissa. Sellaista ei voi tietenkään vaatia tai käskeä, koska kyse on otteluseurannasta ja kaikilla on oikeus seurata haluamallaan välineellä, eikä ole mitään syytä rajoittaa kenenkään kommunikointia.

Sekään ei ole kenenkään etu, että otteluseuranta päätyy “boikottiin” joillakin käyttäjillä. Seurannan pläräämistä kannattaa ina ehkä vähentää tai pikemminkin pistää taustalle, ja vaikka vihellysten välissä käydä heittämässä kommenttia tai lukemassa muiden heittoja.

2 tykkäystä

Pitäisi saada otteluseurantaketjuun asetettua omavalintainen viive sen mukaan, mistä peliä seuraa.

Pitäisikö toivoa, että otteluseurannassa maalit ilmaistaisiin näin?

Peltola 1-0

Spoilereiden käyttö voisi olla muuten hyvä idea! Ehkä hieman työlästä, mutta esimerkillistä jos ei muuta.

3 tykkäystä

Itse en kannata spoilereiden käyttöön ottoa,koska otteluseuranta ketjun ainakin tämä seuraa niin,että nopeasti luetaan viesteistä olennainen ja katson jos olen kirjoittamassa “2-0 Haapala” oliko jo se kirjoitettu. Sen sijaan aikaisemassa viestissä mainitsemasi “odotetaan muutama sekunti” on hyvinkin kannattava ajatus.

En minä ainakaan tätä kauhean ongelmaisena asiana näe. Jos haluaa pitää jännitystä yllä, niin selailee pelikatkoilla otteluseurantaa. Jos haluaa olla aktiivinen ja lukea / päivittää otteluseurantaan viestejä, niin sitten pitää vain hyväksyä viive.
Välillä maalista tulee otteluseurantaan viesti tosiaan 30 sekuntia ennen kuin se näkyy omassa televisiossa. Tällaisissa tilanteissa on sitten toisaalta hyvä heti katsoa livenä, että mitkä asiat maaliin on mahdollisesti johtanut ja kommentoin sitten itse niitä.

Edit:
Tosiaan kuten @ozzi kirjoitti, niin chromecastilla viive lähentelee minuuttia silloin kun se ylipäätään suostuu toimimaan.

5 tykkäystä

Pääsääntöisesti luen otteluseurantaa vain pelikatkoilla edellä mainituista syistä. Olen kuitenkin huomannut että Chromecastilla viive on vielä Ruudun normiversiotakin jäljessä. Suoraan aloituksesta tehdyt maalit spoilaantunut muutaman kerran vaikka itsellä vasta alkanut pelikatko.

En usko että pieni viive maaliviesteihin toimisi koska puhutaan kuitenkin 30-60s viiveestä. Etenkin isoissa peleissä minuutti on aika pitkä aika tunnekuohussa odotella että voi kirjoittaa viestin. Siinä menee vähän koko homman idea.

3 tykkäystä

Riittäiskö se, että Gatecrasher köytettäis puuhun kiinni pelin ajaksi?

7 tykkäystä

Ja pari muuta.

Sama, peliä seuraan tv:n välityksellä ja otteluseurantaketjun selaan läpi erätauolla. Harmi tietysti noille “livepostaajille” nuo viiveet. Tyypillisenä? miehenä en edes pystyisi keskittymään samanaikaisesti kahteen asiaan; katsoa ja kommentoida. Eihän siinä ainakaan minulle ole mitään mieltä hajoittaa keskittymistä kahteen eri asiaan.

1 tykkäys

No mitäs kun näät otteluseurannassa spoilerin, niin sehän spoilaa koko homman, kun tiedät, että tulee maali.

2 tykkäystä

Aika vaikeeta kyl seurata kun spoilereita tulee. Tulee yleensä vasta sit kun maali / jotain tapahtunut ni luettua vikoja viestejä / kommentoitua.