Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

Minä pidän ohkaista ja kovaa muovisuojaa puhelimessa. En tahtoisi pitää, mutta jonkun muotoilijan mielestä oli hemmetin hyvä idea tehdä puhelimen takakuori niin liukkaasta materiaalista, että koko ajan on tunne, että puhelin lipsahtaa näpeistä. Suojakuori siis silkan kitkan takia.

(【ツ】) #509

Onkohan muuten kenelläkään kokemusta takakuoreen liimattavista skineistä eli kuinka pysyy kiinni ja tuoko kitkaa?

Esim.

https://dbrand.com

Todella halpa henkivakuutus puhelimelle.
Hieman muuttuu puhelimen koko, näkö ja paino mutta eipä ainakaan mene rikki.
Edellisessä iPhonessa oli tuollainen ja samoin nykyisessä.

Mulla on Moto Z2 Play, jossa on noi irroitettavat takakuoret/lisäosat niin ei tule tuon kanssa käytettyä suojakuorta. Langattoman latauksen kuoren kanssa puhelimen alumiiniset reunat on vähän liukkaat, mutta lisäakun takapinta on kumia joten ote on todella hyvä.
Muutenkin tuon lisäakun kanssa tulee aika rouhea Nokia 2110 -fiilis.

Olen ehkä elämäni aikana joteniin onnistunut pudottamaan jonkun puhelimistani yhteensä 2 kertaa, enkä ymmärrä miten ihmiset onnistuvat kylvämään noita pitkin katuja.

Onko kukaan testannut tätä?

Helppo keino: Näin estät Applea hidastamasta iPhoneasi

(>((()))'>) #513

Mulla edellisessä puhelimessa kyseinen teippaus(sininen ja oranssi teemalla) Liukas kuin saippua edelleen teippauksen jäljiltä.

Minä kauhistelin kanssa aikanaan, kun ostin tämän OnePlus 6:n, kuinka kallis puhelin onkaan. Mietin pitkään, että kannattaako mun käytöllä ostaa tällaista puhelinta, mutta oon ollut onnellinen siitä, että ostin.

OnePlus 6 on ollut paras puhelin, joka on ikinä ollut. Toimintavarmuus, bugit, käyttäminen yms. Kaikki on ollut niin helppoa. Akku kestää - lataaminen on nopeaa (ainakin toistaiseksi) ja puhelimessa on riittävän iso näyttö, että joskus hetken voi vaikka kiekkoa katsoa puhelimenkin näytöltä.

Menee tällaiseksi myyntipuheeksi, mutta mun on vaikea sanoa tästä puhelimesta mitään huonoa. Jopa antenni on niin hyvä, että tää saa melkoisella preeriallakin vielä väännettyä itseensä käyttökelpoisen netin, joka pyörii edes jotenkin. Käyttökokemus on ollut niin hyvä, että en usko ihan hetkeen vaihtavani toisen merkkiseen puhelimeen. Tuntuu, että siinä välissä olleet Samsungit on ollut “huijausta”, koska en ole tiennyt paremmasta. Nyt kun tiedän paremmasta niin lyhytkin testi Samsungin puhelimella saa mut voimaan pahoin.

Jokaisen tuotteen arvo on myös se, paljonko siitä saa iloa ja lisäarvoa elämäänsä. Tämä OnePlus 6 on helpottanut mun elämää esim. Oriveden perämetsissä, Tampereella ja myös tehnyt monesta matkasta mieluisamman. Tulee paljon mentyä bussilla paikasta toiseen niin tätä jaksaa käyttää koko matkan ja voi vaikka katsella jotain sarjaa terävällä kuvalla.

Lisäarvollisesti olen saanut tästä puhelimesta kaikista eniten koettua lisäarvoa, joten korkea hinta ei edes haittaa tässä kohtaa.

Pakko kysyä, että minkä hintaluokan Samsungeja olet testannut? Nimittäin en kamalasti haukuttavaa löydä esimerkki Galaxy s9 puhelimesta. Olen käyttänyt myös Oneplus-puhelimia ja ne ovat kameraa lukuunottamatta kyllä hyviä luureja.

Usein ihmiset valittavat että “ompa tää Huawei 150e:n luuri paska, kun vertaa IPhoneen”. Ja hintaero näillähän on varmaan 700e…

Kyllä mielestäni lippulaivamallit merkistä riippumatta ovat hyviä puhelimia.

Samaa mieltä…Itselläni ollut Oneplus 5T Samsung galaxy S8…Nyt S9…Loistavia luureja kaikki…Samsungin ja Oneplussan suurimmat erot on kameran/näytön laatu Samsungin eduksi…Peruskäytössä en oikeastaan missään muussa eroa huomaa…

(【ツ】) #517

Itsellä myös OnePlus 5T ja hyvin on toiminut ja hinta oli yksi kriteeri… Muutaman satkun säästi toisten valmistajien huippumerkkeihin ja rahalle tuli vastinetta
Android -luokassa.

Mukava yllätys oli myyntipakkauksessa pikalaturi, valmiiksi liimattu näytönsuoja ja silikonen suojakuori kaupan päälle. Lisäksi käyttikseen on ohjelmoitu muutama mukava käyttämistä helpottava jippo.

Androideissa vaan kilpailu on niin kovaa, että ominaisuudet ei välttämättä nouse kamalaa tahtia vaikka 500 -> 900€ harppauksessa.
Jokainen toki määrittää mitkä tekijät ovat luurissa itselle tärkeitä, mutta itse olen käyttänyt esim. Samsungin S8:ia ja A8:ia enkä pysty millään perustelemaan S8:in hintaloikkaa.
Lisäksi Androidieissa alkaa oikeiden myyntivalttien sijaan näkymään se, että niitä myydään tuulitakeille isolla muistimäärällä. Aika harva oikeasti tarvitsee puhelimeensa sitä 6- tai 8Gb RAMia, tai aika harva osaa ajatella paljonko häneltä kynytetään isommasta numerosta, jonka hyöty tulee harvoin konkretisoitumaan.

Itse maksoin keväällä pitkin hampain 450€ Android-luurista, jossa oli tarpeeksi hyvät speksit ja jolla kuvittelen pärjääväni taas seuraavat 4 vuotta.

Eikös anterot tuollaisen tarvitse mutta iOS pyörii pienemmälläkin muistilla?

Mites se anteroiden päivitysasia taas menikään?:stuck_out_tongue_winking_eye:
18kk vai 36kk ?

OnePlussan nerous on kyllä tuo markkinointitaktiikka, jolla yritys sai varsinkin Suomessa kovan jalan sijan.
Jengi ei ollut valmiita maksamaan Samsungille ilmasta ja OnePlus tuli tuohon rakoon kovalla raudalla varustellulla puhelimella, jossa hinta oli kohdallaan. Kun myynti- ja huolto-organisaatiot saatiin Suomessa kuntoon, alkoi firman myyntitaktiikka purra. Nostetaan joka sukupolvessa laitteen hintaa se 20-30% raudan ollessa maltillisempi päivitys, kunnes ollaan itse hinnan puolesta siellä Samsung-luokassa.
Eka OnePlus taisi maksaa n. 300€? Nykyinen mallin näyttää maksavan noin 550€, melkein 100% enemmän. Raudan laatu ei ole kuitenkaan noussut samassa suhteessa.

Alkaakin olemaan aika kysyä kuka nousee uudeksi OnePlussaksi OnePlussan paikalle? Xiaomi?

No ei. Android pyörii ihan hyvin 2Gb:llä jollei pelaa. Pelit vaatii sit enemmän. Tätä kirjoittaessani tablettini näyttää muistinkäytöksi 2/4Gb ja nettiselaimet tykkää muistista.

Edellinen puhelimeni oli Nexus 5, jolla vedin tuon 4 vuotta ja vaihdoin oikeastaan koska halusin sormenjälkilukijan ja AMOLED-näytön.

Minä en edelleenkään pääse yli siitä, että miten voi olla mahdollista, että Android / Outlook kalenteriin ei saa niitä viikkonumeroita?
Eikö jollain päivityksellä voisi laittaa tätä asiaa kuntoon?

Kysymyjsestäsi ei nyt saa selkoa onko kyseessä Samsungin, Android-Googlen vai Microsoft Outlookin kalenteri.

Mutta ainakin kahdessa jälkimmäisessä on asetus jolla tulee viikonumerot ja mahdollisesti myös ensin mainitussa.

Edit: Duuni Samsungissa Kalenteri -> Asetukset -> Näytä viikkonumerot :face_with_monocle:

En tiedä mikä kalenteri omassa Android puhelimessa on, mutta kyllä siinä viikot näkyy. Ei tässä “perustilassa”, mutta kun klikkaan jostain päivästä, niin silloin näkyy myös viikot. Asetuksista saa näkyviin…

Samsung S9, jossa on käytössä Outlook sovellus (Office 365), niin tuohon kalenteriin en ole mistään keksinyt keinoa, miten saisin viikkonumerot näkyviin.
Samsungin omassa kalenterissa viikkonumerot löytyy kyllä, mutta tässä ei.

E. Ei muuten toimi tuo ohjeesi. Outlook kalenterissa ei ole tuollaista mahdollisuutta (polkua) laittaa viikkonumeroista näkyviin.

Ei ohjeeni viitannutkaan Outlook -kalenteriin, vaan oletuksena Samsungin mukana tulevaan.

Saatat olla oikeassa - ominaisuutta ei välttämäti ole:

https://outlook.uservoice.com/forums/293346-outlook-for-android/suggestions/9778275-week-number

Onko pakko käyttää Outlookin sovellusta?

Kantsii heivata se koko Outlook helvettiin. Samsungin oma sähköpostiohjelma toimii varsin hyvin O365:n kanssa ja se natiivi kalenteriappi on siitä hyvä, että siitä voi tehdä widgetin tyhjälle näytölle.