Älypuhelimet ja muut mobiililaitteet

Toinen 7t? Ihan komeelta näyttää. Saa nähdä meneekö 5t päivitykseen (Tuskin) kun näkee tarkempia tietoja.

Vieressä on vertailun vuoksi ilmeisesti OnePlus 6T. Ei tarvitse kyllä hetkeen omaakaan 5T vaihtaa… Hyvin toimii ja päivityksiä tulee (+ kuuloliitäntä on Bluetoothin lisäksi).

2 tykkäystä

Videolla mahdollisesti Xiaomin taipuvanäyttöinen proto:

https://mobile.twitter.com/evleaks/status/1080870489990590464

1 tykkäys

Onko kuvassa Oneplus 7? Ohuet reunat näytössä viittaavat selfie-kameran piilotukseen (näytön alla vai nouseva kamera?)

Pomppaspa sopivasti tää ketju. Osaakohan joku kertoo mikä asetus tms on ketuillaan, kun annoin vanhan oneplus 3T:n äitelle ja loin oman käyttäjän.

Viestien/puhelun lähetys ei onnistu, soittaessa kuulemma “vain hätäpuhelut”. Puhelun vastaanotto ainakin onnistu ja liittymän nettikin pelaa. Operaattorilta kyselty ja sen puolesta ok.

Galaxy Foldia esiteltiin… puhelimen ostajalla täytyy ainakin olla sen verran paksu lompakko, että ei taivu takataskuun. Ei nyt ainakaan vielä mitään ostohysteriaa herättänyt (kömpelön oloinen ja tekeekö esim. tuolla vahvareunuksisella etunäytöllä mitään):

1 tykkäys

Kovat Communicator-vibat iski tosta. :slight_smile:
Liian paksu ollakseen seksikäs. Odotan LG:n vastaiskua ohuella taivutettavalla OLEDilla.

1 tykkäys

Myös Huawei esitteli taiteltavalla näytöllä varustetun mallin:

https://www.hs.fi/teknologia/art-2000006012860.html

Nyt niitä alkaa tuleen. Parin vuoden päästä voi tulla jo jotain fiksuakin.

1 tykkäys

Miten puhelin osaa arvata oikein prepaid-numerosta kenelle olen soittanut??
Numero ei siis ole tallennettu mun puhelimeen ja taisin soitta kyseiseen numeroon ihan ekaa kertaa.
Nyt kun vielä Siri ehdotteli herätyksen asettamista kello kuudeksi niin alkaa katse hakea foliohattua.

Android luurini ilmoitti minulle juuri, että Kevin Hayes liittyi joukkueeseen Winnipeg Jets :thinking:

Edit. Kyllä kiinnostaa Patrik Laine ja Winnipeg, mutta mistä Google päätteli, että kiinnostaa myös Winnipegiin siirtyvät sentterit (mahdollisesti Paten ketjuun)… Muita siirtoja ei ole ilmoittanut.

1 tykkäys

Luurit kuuntelee ja joku algoritmi siellä (jossain) laskee että mitä sille icemanille seuraavaksi mainostetaan ja infotaan. En ole ihan satavarma tuosta edellisestä, mutta joitakin pikku vinkkejä olen huomannut.
Lisänä mielenkiintoista myös se, että vaikka luurista netti (WiFi ja luurin oma) yöllä pääsääntöisesti pois, niin aamulla saattaa olla Sonyn omia netin yli tulleita mainoksia ja vinkkejä. Ei ehkä ihan foliohattu ainesta vielä, mutta löytyy kyllä kaapista varmuuden vuoksi Siemens m35, tosin mitäpä väliä jos joku mua kuuntelee, kotona vaimo lukee ajatuksetkin!

2 tykkäystä

Mulle tuli äskön puhelu. En ehtinyt vastaan. Katoin fonectasta tiedot ni puhelinmyyjä tai viranomainen. Päätin soittaa takaisin. Yllätys oli suuri kun sanottiin että numero ei ole käytössä. Ja aikaa meni siis 10min ja numero oli kotimainen.

Teeppä pieni testi:
Anna esim sun selaimelle lupa käyttää mikrofonia, sano ääneen vaikka ”barcelona, hyökkääjä, suarez”. Sitten aukaiset selaimen ja käyt kirjoittamaan hakukentään samat sanat. Veikkaan että sanan barcelona jälkeen tarjoaa loput kaksi sanaa automaattisesti.
Samoin käy mainosten kanssa jos höpöttelet paljon esim. K-raudasta niin helposti alkaa mainoksissa vilkkumaan k-rautaa.

Aina voi myös katsoa mitä on surffannut ja katsoa kartalta missä on kävellyt osoitteessa:

https://myactivity.google.com/myactivity

Tuolta saa myös mainosasetuksia yms pois päältä, jos niin haluaa…

Ps. Hyvin tuo Google tietää…

Argh ei se noin toimi… :see_no_evil:

Facebookin, Googlen ja muiden ei tarvi kuunnella. On aivan hemmetin työlästä, kallista ja aikaa vievää hommaa.

Sä ja suhun ”kytkeytyneet kaverit” kertoo heille nettikäyttäytymisellä paljon paremmat ja tarkemmat tiedot kuin joku kuuntelu.

Nyt meidän kaikkien kännykät lukivat Suarezista kun näimme tämän viestin.

2 tykkäystä

Onneksi kaikki noi on ollut jo vuosia pois päältä.
Ei ole näkynyt elämänlaadussa mitenkään.

2 tykkäystä

Voin toki olla väärässäkin, mutta ainakin minulla siri kuuntelee ja välittää tietoja eri apseihin ja mielestäni sen saa asetuksista päätettyä mitä apseja feedaa.
En kyllä muista valmistajista tiedä, mutta olettaisin ettei tuo mitenkään uniikkia ole. Mutta voin toki olla väärässäkin jos tiedät paremmin…

Siri ei kuuntele vaan puhelin oppii miten käytät ja olet käyttänyt sitä. Sitä kautta sitten ehdottelee sovelluksia, osoitteita yms. Vähän kuin personal hakukone.

Se siri on muuten on ihan eriasia kuin googlen hakuehdotukset.

Suosittelen kaikille ios ihmisille opettelemaan shortcuts app:n ja siri shortcutsien käytön. Sinne voi tehdä Siri ohjauksen joka lukee pyynnöstä ääneen teksti-tv 235:n tai 221:n.

No nyt on viimein akkukestoa!

Paristovalmistaja Energizer esitteli Barcelonan MWC-mobiilimessuilla laitteen, josta on vaikea sanoa onko se puhelin, johon on pultattu akku, vai pikemminkin toisin päin. Power Max P18K Pop käsittää nimittäin hurjan 18 000 milliampeeritunnin akun, muun muassa Android Police ja PhoneArena kertovat.