Antti Erkinjuntti

Ilves teki pari kertaa samaa. Erkinjuntti ilmeisesti ottamassa tälläkin saralla Peltolan jättämää aukkoa itselleen. Ei tietysti ole mitenkään samanlainen pelaaja, mutta kyllä minä edelleen ihmettelen Liigassa sitä, että nämä pelaajat, jotka on tehnyt todella kovat harjoitusmäärät tasapainolaudalla nuorena ja jotka oikeasti pysyvät kulmissa pystyssä kovassakin kamppailussa - niin heidät Liigassa palkitaan sillä, että saa pitää kiinni ja kaataa vaikka painiotteella.

Ei ole eka eikä vika kausi, kun Liiga palkitsee hyvän tasapainon omaavat pelaajat tällä tavalla.

14 tykkäystä

Pelicansia vastaan nähtiin sitä tuttuakin tutumpaa Erkinjunttia: kiekonsuojaustaidetta ja tilanhakua maalin lähettyvillä. Juntin kyky tuossa on jotain, mitä tässä Liigassa ei kovin monella ole. Suojaa toisella kädellä ja hallitsee kiekkoa toisella. Siihen päälle haapalamaista suunnanmuutospeliä, niin onhan se viihdyttävää.

Kiekon toisena puolena olkoot se, että pelityyliä voi halutessaan kritisoida pörräämiseksi.

6 tykkäystä

Ja taas kerran kolmannessa erässä sai repiä selkäpuolelta kahdella kädellä Erkinjuntin nurin ilman jäähyä.

Jos Ville Nieminen suutahti tuomareista niin perkele nyt oikeasti. Joka pelissä on Erkinjunttiin aivan laittomia estämisiä ja kun se pirun pilli ei mene suuhun millään.

2 tykkäystä

En tiedä onko Juntilla ollut vähän pelin kanssa hakemista, kun se loukkaantuminen alla, mutta tänään pelasi ihan hyvän pelin.

3 tykkäystä

Pelaa minusta aika hyvin nyt. Tunnetusti todella vahva hyökkäysalueella kiekon kanssa ja tulee esiin kulmista. Onneksi joku pistekin on matkaan tullut palkinnoksi.

6 tykkäystä

Tehotilasto on joukkueen parhaimpia myös (+3). Lähtökohdat aika erilaiset suhteessa muuhun ryhmään, mutta eiköhän tästäkin ihan hyvää ole kehkeytymässä.

3 tykkäystä

Erksa oli kyllä tänään hyvä ja pelasi parhaan pelinsä, harmi vaan ettei maalin
muodossa ole vielä onnistumisia tullut, mutta eiköhän se tästä…

Jännä kun itse en meinaa edes huomata Erkinjunttia paitsi silloin kun jättää karvauksen kesken tai välillä tuntuu pyörivän paikallaan ympyrää. Muutama myös aivan ihmeellinen syöttö (liian vaikea/toivotaan toivotaan) jonka vastustaja helpohkon näköisesti katkaisee. Mutta enpä mä näistä niin oikeasti tiedäkään. Täytyy yrittää jatkossa seurata tarkemmin… :thinking:

1 tykkäys

On todella vahva ja taitava suojaamaan kiekkoa. Tuntuu etteivät virkaveljet vielä luota, että sieltä tulee se syöttö, sillä eivät osaa tai uskalla hakea vetopaikkaa (puolustusvalmius).

Minä huomaan vain, kun vetää tyhjistä ohi tai jättää kokonaan vetämättä. Ja kun vetää kulmaralliklinikkaa.

5 tykkäystä

Ja sillon ku mää huomaan EJ:n, se pelaa todella hienosti. En lakkaa ikinä ihmettelemästä, miten voi joku suojata kiekkoa ja pyörähdellä samalla niin näppärästi. Miehen tarvii olla vahva ku härkä! Montakohan jäähyä EJ tulee vielä kauden mittaan hommaan ja montakohan vastustajan pakkia EJ väsyttää niin puhki, että hetken päästä helähtää väsyneiden pakkien takia.

7 tykkäystä

Jännä homma, minä huomasin mm. siinä, kun kävi pelastaan omissa yhden varman maaliin.

Tilanne siis se, kun Mäntylä kompuroi keskialueella.

Ja on kyllä melko kiekkovarma pelaaja. Tykkään kyllä hänen tekemisestään.

18 tykkäystä

Vahva kulmapelaaja kyllä, mutta tulosta soisi tulevan paremmin. Ei mikään suoraviivaisin kaveri. Sopisi ehkä kolmosketjuun tuomaan käsiä ja vääntöä, jos esim. Haapala sattuisi liittymään joukkueeseen - tai kun Karjalainen palaa ja kaikki ovat kunnossa.

1 tykkäys

Voisi usein luopua nopeammin kiekosta syötön muodossa.

3 tykkäystä

Omaan silmään sama vaivannut Erkinjunttia aina. Tehnyt siitä huolimatta hienoa uraa, tuskin siis ikinä tulee tuota muuttamaan.

1 tykkäys

Siinä on vaan riskinä ketjukavereiden turhautuminen, kun hakeutuu hyvälle paikalle mutta syöttöä ei tulekaan. Samaa tyyliä oli Kontiolalla Tapparassa pelatessaan ja muistan hyvin kun Mika Viinanen antoi palautetta Konnalle kiekon liiallisesta kuljettamisesta.

EJ on varmaan liigan paras suojaamaan kiekkoa ja käsittelemään kiekkoa yhdellä kädellä. Kiekko vaan pysyy siinä lavassa. Kemiat ei ole ihan vielä natsannut ketjukavereiden kanssa, mutta eiköhän se siitä lähe. Tervetullut paluumuuttaja, aina yks taiteilijasielu pitää joukkueessa olla.

3 tykkäystä

Minä näen tärkeänä, että on näitä jotka kykenee pysymään kiekossa hyökkäysalueella. Ei EJ tänäänkään pelkästään kulmiin jäänyt, vaan haastoi kyllä maalitilanteeseen.

7 tykkäystä

Joo, samaa mieltä. Kuitenkin pelityyli tuossa iässä jo niin vakiintunut, ettei muuttaminen helppoa. Upside kuitenkin niin iso näilläkin pelimiehillä, että jostain annettava armoa.

Eikö tää ollut Levtchi? Muistaakseni #76 spurttas omiin puolustaan hirveetä kyytiä.