Mun mielestä ei. Vaikka se paremmalta se peli sieltä näyttääkin. Jos koko halliin myydään vaikka 6000 lippua joista suuri osa yläparvelta, näyttää ja kuulostaa halli paljon autiommalta mitä silloin jos kaikki 6000 piljettiä on alakatsomoihin myyty. Tästä syystähän katsomot ei varmaan ole ylhäältä auki muutakuin tarpeen tullen? Toki yläkerran aukipito myös maksaa, kun järkkäreitä jne. tarvitaan sinnekin.
Kuka sanoi suuri osa? Vaikkapa yksi lohko.
Olen nyt käynyt yhden pelin katsomassa yläparvelta. Enkä aijo enää muualta peliä katsoa areenalla. Näkyvyys paljon parempi kuin aikaisemmin kausari paikalla alakatsomon kulmassa. Kausaria en ota mutta jos yläkatsomoon ei runkosarja peleissä pääse niin silloin jään kotiin cmoren ääreen.
Rivi 8. Välttäkää lippujen ostoa k.o riville.
Laidan pleksit ja ne pleksien pystytolpat peitttää todella paljon näkyvyyttä kentälle. Mediakuutiolta tuli katsottua yllättävän paljon peliä livenä.
Olin jäähyaition takana joten tuplapleksit, ei hyvä.
Videota MM-kisoista aitiohuoneesta:
Nyt taitaa tulla väärään ketjuun mutta:
Ensi viikolla USA:sta Suomessa käymässä ja tarkoitus korkata Nokia Areena ke 21.9. Onko suosituksia katsomon suhteen missä voisi olla vaikka vähän väljempää että saa paikat läheltä poistumisportaita kun 2v nuorin Tapparalainen ei varmaan penkissä pysy kauheasti? Mieluiten sieltä puolen hallia missä fanikatsomo/Tappara hyökkää 2 erää.
Alakatsomosta ei oikein tuollaista paikkaa ole, mutta ylhäällä on. Siellä on todennäköisesti niin väljää, että paikan voi valita vapaasti rivin päästä ja näkyvyys on erittäin hyvä. Tai sitten yrittää ostaa yksittäisen lipun alakatsomon reunapaikalta, jolloin tosin vieressä istuu todennäköisesti joku.
Otat vaan käytävän viereiset paikat läheltä katsomosta poistumistietä niin ei mitään ongelmaa. Ihan hyvin toimii myös alakatsomossa.
En löydä sopivaa ketjua, mutta millainen katselukokemus yläparvelta on katsoa peliä. En ole vielä hallissa käynyt, niin ei osaa hahmottaa kuinka kaukana jäästä tuo on, ja onko hallissa yleensäkään näköesteitä tms?
Suosittelen, ei ole kovinkaan kaukana, varsinkin jos ottaa alemmilta riveiltä. Näkee hyvin kentän kokonaisuudessaan, toki peli ei ole niin sähäkännäköistä, kun noustaan kauemmas jäästä. Suosittelen rivejä 5-8, alempana saattaa kaide hieman blokata, mutta ei sekään mitenkään häiritsevästi.
Pari ilmaislippua on riville 1. Mietin että lähdenkö, vai annanko eteenpäin. Saisin vielä kolmannen paikan jatkoksi, jos haluan.
Mene ihmeessä. Minä valitsen aina yläkatsomon kun mahdollista. Näkee koko jään, ja kuten sanottua, voi usein keskittyä rauhassa peliin. Kannustuskin kuuluu varsinkin Sinioranssien yläpuolelta.
Parvella ei kannata mennä sisääntuloaukon yläpuolelle. Siinä on kaide näkökentässä.
B-piste yläkaaren kohdalla, joten lienee ihan hyvä paikka. Kiitos vastanneille!
Mä en ymmärrä mikä siinä on vaikeaa käydä ottamassa 2-3 kuvaa per lohko ja laittaa tuohon karttaan näkyviin. Tämä alentaisi kynnystä ostaa liput kun ei tarvi arpoa meneekö se X*36€ ihan hukkaan vai ei ja pystyy vertaamaan paikkoja.
Osa kuitenkin tykkää äidistä, osa tyttärestä.
Olen varaamassa itselleni ja pojalleni lippua 10.3 pelattavaan paikalliseen. Aika paljon jo lippuja mennyt. Mietin paikkaa yläparven anniskelu katsomosta tai fanikatsomosta. Eikö se ole nyt isompi kuin viime keväänä? Siellä ja Hakametsän aikaankin oli hyvä tunnelma. Viime syksynä käytiin viimeksi alaosan istumapaikoilla nuoremman pojan kanssa. Oulusta vaikeampi lähteä. Kumpiko noista on parempi vaihtoehto?
En tiedä minkä ikäinen poikasi on, mutta muista että anniskelukatsomoon on 18v ikäraja.
Jos poikasi yli 18v, niin suosittelen ehdottomasti parven nurkkaa. Loistava näkyvyys ja kyllä se tunnelmakin sinne yltyy varsinkin kun on kyseessä paikallispeli.
Onhan tuolla jo 22v ikää😊 Eli C8 voisi olla hyvä?
Parven sivut mielestäni parhaat paikat itse pelin seuraamiseen ja anniskelukatsomossa on yleensä meininkiä. Hyvin tunnelmakin sinne välittyy. Hyvänä kakkosena tulee parven kaarteet. Päädyt on vähän kauempana, mutta hyvin sieltäkin näkyy. Alimmilla riveillä tulee kaidetta vähän eteen, mutta sekin yläosasta läpinäkyvä, joten en ole itse kokenut ongelmaksi. Mutta kun parvelta ottaa paikan 5-6 riviltä tai ylempää, niin ei ainakaan pitäisi olla edes läpinäkyvää kaidetta edessä.
Alakatsomossa sitten pelin vauhti välittyy paremmin, mutta pelin kokonaisuuden hahmottaminen vähän vaikeampaa. Alakatsomon ylimmät rivit toki ihan hyviä pelin seuraamiseen myös. Alakatsomon alimpia rivejä suosittelen vain jos haluaa todella tuntea pelin vauhdin ja rytinän ja fiilistellä läheltä eikä ole niin väliä pystyykö kokonaisuutta niin hyvin hahmottamaan.