Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Sitä ennen pääsee kaiken lisäksi jännäämään Pitsiturnausta!

3 tykkäystä

Mulla jäi fordista ylimääräiseksi polttoainesuutin, jonka olin saanut pari vuotta sitten erinäisten vaiheiden ja pienen väännön jälkeen ilmaiseksi marmoritiskiltä. Kerta ei enää fordia ole ja rahapula vähän vaivaa muutaman yllättävän eläinlääkärilaskun vuoksi, niin laitoin sen myyntiin toriin sunnuntaina illalla. Eilen joku siitä oli laittanut heti aamulla viestiä ja haki sen illalla pois ja maksoi mitä pyysin :smiley: Olin toki hinnoitellut sen sillai, että sais helposti myytyä, mutta olisin mä nyt kympin-pari voinut joustaa vielä, jos olis alkanu vääntään :wink: Mutta eipä onneks vääntänyt :blush:

10 tykkäystä

Kaikki pojat ja valmentaja pelastettu luolasta Thaimaassa. On kyllä ollut melkoinen suoritus sukeltajilta. Verrattavissa ehkä pelastusoperaatioihin Himalajalla. Hattu päästä.

19 tykkäystä

Hieno juttu! Mutta on kyllä niin vähän kokemusta ja tietoa eri pelastusoperaatioista, ettei osaa verrata mihinkään. Onneksi ei tarvitse. Uskomatonta, mutta onnistui. Upeaa.

1 tykkäys

Yksi operaation sankareista on Mikko Paasi.

https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/suomalaissukeltaja-mikko-paasi-tyoskenteli-joka-paiva-thaimaan-luolan-peralla-auttaen-poikia-matkalle-kohti-vapautta-sukeltajalla-itsellaan-on-viela-edessa-paluu-luolasta-201065679/

3 tykkäystä

Joku saattaa mietiä, että mitä tämä kaikki maksoi? Tämä ei maksanut paljon mitään, josa ajattelee noita poikia, ja sitä millaista peeärrää tämä operaation teki kansainväliselle yhteisölle ja yhteisöllisyydelle. Mahtava tunne ja hyvä mieli ja toiseksi vielä eräs foorumiveli sain vaimonsa kanssa poikavauvan. Onneksi Olkoon vain sinne!

7 tykkäystä

Toi on kyllä aivan sairaan kova suoritus, itse olin melko varma, ettei homma pääty onnellisesti. :muscle:

Jossain hesarin otsikossa joku operaatioon osallistunut paikallinen päivitteli, ettei tiedä oliko kyse tieteestä vai ihmeestä vai mistä. Aika helppo veikata, että kyse oli 100% tieteestä ja rautaisesta ammattitaidosta.

2 tykkäystä

Hymy levisi huulille kun palasin autolleni Kuopion keskustassa.
Aurinkosuoja mennyt jollakin näin kesällä tunteisiin :joy:
Mutta olipa kaverilla oikean värinen kynä mukana.

37 tykkäystä

Aina joskus on parempaa kuin toiste :point_right::ok_hand:

Hakemus jätetty kouluun. Koulu alkaa tammikuussa, jos ja kun sinne pääsen. Uskon pääseväni. Ei ole ns. pääsykokeita, on vaan haastattelu.

Nyt on sitten yhteiskunnan vastuu järjestää minulle aktiivimallin mukainen työkokeilupaikka alan töistä ennen koulua. Ei kiinnosta odotella tammikuuhun kotona. Pallo on heillä. Minä olen valmis.

Asiat rullaa aika kivasti nyt.

7 tykkäystä

Tsemppiä opiskeluihin, itsellä sama homma mutta melkein finaalissa paitsi työharjoittelu paikka pitäisi löytää logistiikan alalta jossa voisi suorittaa näytön kun se vielä uupuu muuten kaikki teoriat ja muut suoritteet maalissa!!!
Kun on työharjoiteltu jo 30 vuotta niin ei kauheasti motivoi varsinkin kun joutuisi itse harkkapaikan etsimään ja saman rahan saa kotiinkin?:grimacing:

2 tykkäystä

Kiitos. Katsotaan nyt ensin, että pääsenkö sinne. :slight_smile: Olen kyllä luottavainen.

Ja tsemppiä myös sinne.

1 tykkäys

Hain samalla rekkapena linjaa ja logistiikan linjaa ja molempiin pääsin joista sitten valitsin logistiikan.
Jos normaalisti osaa keskustella eikä mene haastatteluun esim. jurrissa tai muissa aineissa niin pääsee kyllä sisään vaikka hakijoita on aika lailla. :+1:

2 tykkäystä

Veijo on käynyt Virossa ja verottaja on kysellyt Veijon tuomasta alkoholista lisätietoja.

27 tykkäystä

Suomalainen vesi.

HSY joka vastaa Helsingin vesihuollosta mainostaa suomalaista hanavettä helsinkisummitissa Putinille ja Trumpille. Jakaa samalla tyhjiä vesipulloja journalisteille, että voivat täyttää kraanavedellä.

Ihan vaan muistutukseksi kuinka onnellisia saamme olla tällaisista “pikkuasioista”.

8 tykkäystä

Hanavesi saa hyvän fiiliksen aikaan. Joillekin se on uusi asia,että hanasta tulee juomakelpoista.

7 tykkäystä

Se, kun ovessa oikeasti lukee työnnä/vedä. :+1:

3 tykkäystä

Loman alkuun 4,5h :sunglasses:

6 tykkäystä

Minulle kävi eka kertaa elämässä sellainen ihme. että kun perkasin 5 kilon mansikkalaatikkoa, niin laatikossa ei ollut yhden yhtäkään huonoa mansikkaa, vaan kaikki mansikat pääsivät jatkoon. Ei ihme, että se saa ihmisen hyvälle tuulelle.
Tämän ihmeen takana on RUHALAN MANSIKKATILA, Ruoveellä.

5 tykkäystä

Paljonko oli kilohinta tälle ihmeelle? Nimim. mansikkakaupoille pitäis lähteä.