Asiat ja ihmiset, jotka saavat hyvälle tuulelle

Ihan sillä pohdin että jos käyn joskus naksauttamassa automaattisulakkeet pois päältä, istun hetken ilman sähköjä ennenkö naksautan taas automaattisulakkeista sähköt päälle.
Saako silloinkin ottaa kaljaa??

10 tykkäystä

Ehdottomasti saa ja pitääkin. :slight_smile:

5 tykkäystä

Saanen käyttää tuota kikkaa jos tarvis vaatii?:grin:

3 tykkäystä

Jos kotiväki ihmettelee, niin sano että palstan cace6969 kertoi että näin kuuluu toimia.

9 tykkäystä

Saattapi olla, että meillä on sähkökatko tällä viikolla.

10 tykkäystä

Logiikkahan tuossa on ehdottomasti se, että sähkökatkon aikana on pilaantumisvaaran vuoksi juotava heti kaikki kaljat. Eikä siinä kyllä mitään muutakaan tekemistä keksi, tai jos keksiikin, niin sittenhän se kalja vasta maistuukin jälkeenpäin. Win-win, niinkuin kiekkotermeillä sanotaan.

3 tykkäystä

Mä menen ensi viikolla töihin odottamaan seuraavaa lomaa, joka on hetikohta elokuussa.

Hyviä juttuja:

Olen kalastanut enemmän kuin hetkeen tänä kesänä. Kalojakin on tullut ehkä enemmän kuin koskaan aikaisemmin. Kalojen (taimenien) keskikoko on ollut selkeästi isompaa kuin männä vuosina. Kaikki voi vapaasti haukkua c&r kalastusta, mutta kummasti on ruvennut tulemaan kymmenen vuoden tauon jälkeen pieniä, noin kymmenen senttisiä taimenia ja sitten sellaisia 20-35 cm taimenia myös. Nämä tämän mittaiset kalat katosivat eteläisen Suomen pätkiltä lähes kokonaan 5-6 vuotta sitten. Positiivisia asioita on myös harjuksen lisääntyminen Keski-Suomen koskilla. Väittäisin, että tässäkin on iso asia c&r kalastuksen lisääntymisellä.
Mistään isoista massoista ei vieläkään puhuta, mutta paranemaan päin.
Kaikkia kaloja ei tarvitse tappaa, jotta joskus kaikki voi taas kalastaa syödäkseen. Ihan niitä “jalokaloja”, kuten eräs lapsi minulle tänä kesänä sanoi.

Itse vapautan kaikki taimenet, lohet, harjukset Rovaniemen etelä puolelta.

Hyvälle mielelle saa myös se, että nyt oli vähän taukoa juoksemisessa. Ajattelin, että taas lähtee alusta. No ei lähtenyt. Vedin 40 minuuttia putkeen juoksua, ei se nopeaa ole, mutta samalla vauhdilla oli helmikuussa se viisi minuuttia tiukassa.

Pahoittelen valmiiksi kirjoitusvirheitä ja vääriä mielipiteitä.

Mukavaa kesänjatkoa kaikille!

T. Oijennus

18 tykkäystä

Nolla kirjoitusvirhettä. :smiley:

3 tykkäystä

Tai sitten sinäkin olet viikolla vähän maistanut. :grinning:

E: Perskuta, mielipiteissä oli siis virheitä. :grinning:

7 tykkäystä

Ei nyt pilata hyvää buugia sen enempää, mutta ainakin neljä virhettä löytyy.

6 tykkäystä

Liputa sitten.

5 tykkäystä

Kypärä naulakkoon ja kesäloma alkaa :sunglasses:

1 tykkäys

Vähän isompi tilastoprojekti vihdoin valmis :heart_eyes: Illalla myös Tappara.co’sta löytyy.

7 tykkäystä

Onko viisvuotiaalle liian rankka? Tossa viikon-kahden päästä olis Saana vastassa.

Jonkun analyysi Jatkoajan keskustelupalstalla, jonka mukaan Hifk:n valmentaja parempi kuin Tapparalla. Todennäköisesti perusteluna “kato U-20 kisoja!”. Heh.

1 tykkäys

Tämä kolumni. :slight_smile:

5 tykkäystä

Vaikka en olekaan mikään bitti-ihme, niin minua hiukan naurattaa tuo naapurin foorumi versus Tappara.co. Niissä on hiukan suurempi ero käyttäjälle kuin on ero Tapparan ka Ilveksen joukkueessa :smiley:

6 tykkäystä

Mistäs se semmoinen pääsi tupsahtamaan ?

Eksää tiä mistä lapset tulee?

Jos niillä on reppu (ei @Treppu), he tulevat koulusta ja jos heillä ei ole reppua, he tulevat tarhasta.

6 tykkäystä

Jos niillä on Treppu, niin ne tulevat Niinisalosta?

5 tykkäystä